Tvůrci Control a dalších her ukazují, jak vypadaly na samotném začátku vývoje. Reagují tak na únik GTA 6
Víkendový masivní únik záběrů z velmi rané fáze vývoje GTA 6 vyvolal mezi hráči hlasitou diskuzi o tom, jak hra vlastně vypadá. Řada vývojářů a novinářů využila příležitosti aby vypíchla, že podobně v některých fázích vývoje vypadá každý herní projekt. Šéfdesignér akce Control finského studia Remedy Paul Ehreth situace využil a dokonce ukázal, jak vypadal Control při vývoji v praxi.
- Autoři Control a Sea of Thieves ukazují, jak hry vypadaly na začátku vývoje
- Upozorňují tak na to, že všechny velké projekty vypadaly ošklivě, jako uniklé GTA 6
“Protože grafika je první věcí, která je na hře dokončena, a Control vyhrál několik ocenění právě díky grafice, tak tu mám ukázku ze začátku vývoje,” popisuje záběry Ehreth. Na videu je vidět rozpracovaná verze Jesse Faden likvidující protivníky v jednoduchém prostředí s řadou placeholderů. Úsměvné je, že video doplňuje správně po finsku metalový soundtrack.
Ehreth podotýká, že chaos posledních dní alespoň povede k lepšímu povědomí o tom, jak herní vývoj funguje, a že všechny hry jsou na začátku “kouskem rozbitého bordelu”. Upozorňuje, že z her dělá skvělý výsledek až nekonečná snaha autorů při finálním ladění.
Na zřejmě vznikající trend naskočili i tvůrci pirátské akce Sea of Thieves, kteří ukázali raný koncept z roku 2014. V té době se teprve z virtuálních pirátů stávaly skutečné postavy s čtyřmi končetinami a interní týmy zkoušely nejzákladnější hratelnostní koncepty. Unikátní záběry obsahují i záznam webkamery, ve videu tedy můžeme vidět velmi veselého Phila Spencera.
Se svou troškou přispěli do mlýna také vývojáři nezávislé adventury Road 96.
Doufejme, že se postupně podobným obsahem pochlubí i další studia stojící za známými tituly.