Skytorn od vývojářů Celeste byl zrušen
Ještě dlouho před tím, než programátor Noel Berry spojil síly s dalším nezávislým tvůrcem Mattem Thorsonem a společně vytvořili nedávný hit Celeste, dostal nápad na vytvoření procedurálně generované metroidvanie pojmenované Skytorn. Myšlenka se zrodila už v roce 2012 a postupně byl kolem ní vytvořen vedlejší tým, který ji dále rozvíjel. Bohužel bez výraznějších výsledků.
Hra byla původně oficiálně oznámena v roce 2016 s plánovaným datem vydání na rok následující. Noel Berry ale přiznává, že se jeho týmu nikdy nepodařilo vyřešit design jádra hry, což jim znemožňovalo dále pokračovat. Vývoj Skytorn byl velice komplikovaný především kvůli jeho generovanému obsahu, a proto se autoři rozhodli dále nepokračovat.
Skytorn měl na vygenerovaném ostrově vždy obsahovat tři hlavní dungeony, z nichž každý ukrýval jeden power-up. Principy hry ale nikdy pořádně nefungovaly a po odložení vývoje za účelem dokončení Celeste, se autoři k původnímu konceptu už nedokázali vrátit. Při rozhodování, jestli poněkolikáté začít od začátku nebo Skytorn zaříznout, došlo na druhou možnost.
Asi není potřeba pochybovat o tom, že těžkému rozhodnutí napomohl i úspěch Celeste, který autorům dal určitou svobodu. Hra prodala už více než 500 000 kopií a získala řadu ocenění, včetně nominace na nejlepší hru roku na The Game Awards. Tým kolem Skytorn ale navzdory nepřízni osudu zůstává pospolu a už příští rok bychom se měli dočkat oznámení jejich nového projektu.