Proč neumí Destiny 60 FPS na konzolích?
Po odhalení vůbec prvních záběrů přímo z hraní Destiny 2 a po následném dalším nášupu dodatečných informací se dozvídáme opět něco nového, a tentokrát jde o novinky z hlediska použitých technologií. V posledních dnech jste totiž kupříkladu mohli postřehnout to, že jakkoli slibuje být hra na PC bez limitů, tak na konzolích poběží ve 30 snímcích za vteřinu. A díky magazínu IGN se dozvídáme, proč tomu tak údajně je.
Důvodem je prý nedostačující výkon PlayStationu 4 Pro, což může být pro některé hráče poněkud překvapivá zpráva. V rámci prezentace hry redaktoři webu IGN dostali možnost vyzpovídat zástupce týmu Bungie. Těmi v tomto případě byli Luke Smith a Mark Noseworthy. A toto duo pravilo, že PS4 Pro je sice velmi výkonná konzole (a díky tomu se mohou hráči těšit i na podporu 4K rozlišení), nikoli však dostatečně a zatímco po stránce grafického výkonu poskytuje konzole výkonu dostatek, tak po stránce procesoru se limity dostavují poněkud dříve.
A Destiny 2 přitom výkon konzolí možná ždímá do poslední kapky – bohatší fyzika, vypočítávání trajektorií projektilových zbraní, kolize mezi hráči, pokročilejší umělá inteligence, četné dopravní prostředky s fyzikálními modely pochopitelně vypočítávanými v reálném čase, síťové služby a další novinky si zkrátka vybírají svoji daň po stránce potřebného výkonu.
Jenže to celé přitom může vyznívat přeci jen trochu podivně – zámek 30 snímků Bungie nastavuje na všech konzolích naráz, a tedy i na Scorpiu, které ale slibuje být tou nejsilnější konzolí vůbec. A neexistuje tedy zřejmě ani vysvětlení pro absenci možnosti ponížit rozlišení s cílem získat větší počet snímků, což kupříkladu některé hry umí (třeba The Witness).
Podobné komentáře jsou samozřejmě zajímavé, v tomto případě je ale nakonec možná zapotřebí je brát s mnohem větší rezervou než obvykle. Vývojáři totiž obvykle nechtějí rozdělovat komunitu tím, že někde hra vypadá jinak a jinde se zase hraje o něco lépe. A tým Bungie rozhodně není výjimkou – z minulosti můžeme kupříkladu vytáhnout zprávu tu, kterak padlo rozhodnutí původní Destiny uzamknout na 30 snímcích za vteřinu z důvodu toho, aby nikde nebyli hráči znevýhodnění.
A stejným pohledem můžeme vnímat i zprávu dnešní – i kdyby mělo Scorpio či PS4 Pro dostatek výkonu, tak se pravděpodobně bude muset podřídit původním edicím konzolí a tomu nejslabšímu článku řetězu. A toto lze tím pádem pravděpodobně i navíc brát jako jasnou zprávu pro hráče a iniciativu pro další tvůrce – rozdíly nedělají dobrotu a mohou vzbuzovat kontroverzi, jenže ta se v herním průmyslu v dnešní době příliš nenosí.