"Multiplayer" Batmana se nehodí pro Twitch
Když tento týden vývojáři ze studia Telltale Games odhalili novinku nazvanou Crowd Play, stejně jako řada dalších hráčů jsme se domnívali, že bude vhodná pro streamování a větší interakci s diváky. Ještě když jsme včera natáčeli hPod mysleli jsme si, že služby jako Twitch mohou být dokonce jedním z důvodů, proč se vývojáři do této neobvyklé formy “multiplayeru” pustili. Ale jak to v podobných případech bývá, ještě než podcast vyjde, ukazuje se, že věc se má trochu jinak.
Podle autorů se Crowd Play v Batmanovi pro streamování nehodí a pokud jste doufali, že takto bude hra fungovat nebo třeba dokonce přímo spolupracovat s Twitchem, musíte si na společné rozhodování s vašimi diváky nechat zajít chuť. Nakonec nebude zřejmě novinka tak grandiózní a jedním z důvodů jsou samozřejmě technické limity.
Ano, můžete vygenerovat adresu a tu poslat vašim přátelům. A oni se mohou ke sledování a volbám připojit a zúčastnit se aktivně vašeho rozhodování. I když tento mód podporuje velké množství účastníků a se hrou může interagovat teoreticky až dva tisíce lidí, Crowd Play je zamýšlen pro použití skupinkou, která se nachází na jednom místě a sleduje stejnou obrazovku. Rázem se tak princip služby radikálně proměňuje a omezuje to i možnosti jejího využití.
Spekulace o využití pro streamování a velké živé přenosy nebo on-line hraní napříč zeměkoulí zřejmě narazí na technickou bariéru. Problémem je samotné připojení k internetu, respektive příliš vysoká latence. Kvůli ní nebude za takových okolností Crowd Play proveditelný. Telltale vysvětlují, že kvůli tomu, jak fungují služby jako Twitch, nevidí všichni diváci v daný okamžik totéž, takže volby by neviděli ve stejnou chvíli. Proto taková skupina nemůže podle Telltale učinit rozhodnutí v jediném momentu.
V budoucnu by se to mohlo ale ještě změnit. Tohle je očividně první krok a samotní Telltale v příspěvku na svém blogu připouštějí, že se o kompatibilitu se streamovacími službami zajímají a na tomto problému dále pracují. Spolupracují se všemi velkými streamovacími službami, aby nalezli řešení a jednou posunuli Crowd Play na úroveň, o které jsme se původně domnívali, že bude možná.
Zkusit to samozřejmě můžeme už nyní, což máme i my rozhodně během vysílání v plánu, ale vývojáři varují, že zpočátku to nebude pro živý přenos ideální. Uvidíme, jestli to bude představovat velký kompromis a zda vůbec bude možné takto titul alespoň trochu smysluplně hrát. Telltale přitom znovu zdůrazňuji, že nyní mají být všichni aktivní účastníci v jedné místnosti a sledovat stejnou obrazovku.