Hrajete Call of Duty? Šéf PlayStationu se kvůli akvizici ohání celkem unikátními daty
Akvizice Activision Blizzard společností Microsoft zatím leží na hluchém bodě – americký regulátor FTC potřebuje více času, aby mohl situaci správně posoudit. A jedním z materiálů, které regulační úřad prozkoumává, je i otevřený dopis Jima Ryana, šéfa Sony PlayStation.
- Šéf PlayStationu se snaží odvrátit velkou akvizici Activision Blizzard svým konkurentem Microsoftem
- Regulačnímu úřadu FTC proto posílá dopisy, kde uvádí celkem zásadní informace o tom, jak hráči konzolí PlayStation nahlíží na sérii Call of Duty
Ryan se v dopise snaží předložit důkazy o tom, že hry od studií Activision a Blizzard jsou pro hráče na konzolích od Sony důležité, věnují jim hodně času a akvizice tak velkého studia konkurenčním výrobcem konzolí – Microsoftem – proto nedává smysl.
Ředitel japonského herního giganta například uvádí, že v roce 2021 hned 1 milion hráčů na PlayStationu strávil 100 % herního času jen s tituly z řady Call of Duty – nejpravděpodobněji free-to-play dílem Warzone. To zní skoro až neuvěřitelně, aby někteří hráči kupovali konzoli PlayStation prakticky jen kvůli jedné hře, která ještě ani není nijak exkluzivní.
Nicméně Ryan přichází s dalšími statistikami. V témže roce prý zhruba 6 milionů hráčů strávilo s Call of Duty 70 % svého herního času na konzoli PlayStation. Kromě toho z dokumentu vyplývá, že série Call of Duty ve stejném roce 2021 vydělala Sony přes 1,5 miliardy dolarů (32,5 miliardy korun). Tuto informaci odhalil server The Verge, přestože v oficiálních materiálech byla začerněna.