Autoři Deathloop mluví o využití DualSense
Lineup her pro PlayStation 5 mohl být letos ještě zajímavější, původně měl totiž vyjít i titul z produkce lyonské pobočky Arkane Studios. Deathloop nicméně byla odložena na příští rok. Autoři se však i nadále snaží komunikovat a lákat na vychytávky, s nimiž nová IP přijde.
Poslední článek na oficiálním PlayStation blogu se týká využití ovladače DualSense. Letos jsme již psali o mechanismu zasekávání zbraní, který je přímo spojen s využitím adaptivních triggerů. Spoušť se zkrátka v daný okamžik zasekne zhruba v polovině, nebude tedy možné ji domáčknout. Nepříjemnou situaci reflektuje také postava, ta totiž následně usiluje o nápravu, takže do zbraně několikrát praští. A tyto údery jsou k hráčům přenášeny skrze vibrace.
Vývojáři navíc využili haptickou odezvu k navození jedinečného pocitu u několika různých zbraní, které jsou ve hře k dispozici. Hráči by na základě vibrací měli poznat rozdíly, ať už jde o střelbu, přebíjení, zasekávání a tak dále. Vibrace také reflektují pobíhání přes různé povrchy, hráči tedy skrze ně poznají, zda hlavní hrdina poskakuje po střeše, nebo cupitá po sněhové pokrývce.
Vývojáři využili i možnosti repráčku v ovladači. Z něj budou slyšet střely, které prosviští v těsné blízkosti hlavní postavy, hovory skrze vysílačku nebo zvuk upozorňující na poslední vystřelený projektil a prázdný zásobník.
Deathloop vyjde 21. května na konzoli PlayStation 5 a na PC. Po prvním roce od data vydání skončí časová exkluzivita pro PS5, dá se tedy předpokládat, že následně zamíří i na Xbox.