Prodalo se 13 milionů kopií CP 2077

23. prosinec 2020 10:00 / Jakub Štěpánek / Novinky / Diskuze (16)

Vedení společnosti CD Projekt Red udělalo hned několik špatných rozhodnutí, Cyberpunk 2077 tím pádem nevyšel v té nejlepší formě. I tak ale jde o velký kasovní trhák. Skutečnost potvrzuje i poslední zpráva, která informuje o prodaných kusech.

Ještě před vydáním bylo známo, že bylo učiněno 8 milionů předobjednávek, z nichž 4,72 milionu tvořily PC verze. Z polského RPG se tak automaticky stala nejrychleji prodávaná PC hra. CD Projekt Red zároveň dal najevo, že tato čísla stačila na pokrytí nákladů spojených s vývojem hry.

Pak přišla kontroverze spojená s technickým stavem, načež studio nabídlo možnost hru vrátit. To ale neznamená, že se novince nadále nedařilo. Oficiální zpráva zmiňuje, že bylo do 20. prosince zaevidováno přes 13 milionů prodaných kusů.

Číslo zahrnuje digitální i fyzické kopie hry. Z celkového počtu byly zároveň odečteny kopie, které se zákazníci rozhodli vrátit, ať už skrze digitální platformy, nebo kamenné obchody. Společnost také započítala požadavky na vrácení skrze kampaň Help Me Refund.

Zdá se tedy, že i přes všechny nedostatky a pokroucenou reputaci má polské studio zaděláno na pořádný trhák. Bude zajímavé sledovat, jak se novince bude dařit v následujících měsících a letech. Pro vývojáře ostatně nic nekončí, stále je čeká mnoho práce. Začátkem příštího roku bychom se měli dozvědět detaily o dodatečném obsahu, který je pro Cyberpunk 2077 připraven, velké plány má studio také s multiplayerovým režimem.

Zdroj: Tisková zpráva

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20875587
Drew7878 napsal 23. 12. 2020 v 18.46

Corra: Že to bugy převálcovaly v médiích, na youtube apod. je úplně jedno, holt jim to asi v současnosti přináší více kliků a peněz. Jenom na Steamu to ale právě teď hraje 276 000 lidí a je to tam i přes probíhající Christmas sale stále nejprodávanější hra, takže média si mohou říkat cokoli, realita je jiná. Ono i na těch konzolích to bude hrát daleko víc lidí než si někteří možná myslí, byť ta kvalita tam není dobrá.

Nahlásit nevhodný obsah

20876319
Corra napsal 23. 12. 2020 v 16.14

Jsoucno: Docela souhlasím. Kopu těch věcí, co popisuješ, jsem vůbec nepotkal. Asi jinej styl hraní. Hraju na PC - Hard a nemám teda problém s obtížností vůbec, ale to taky může být Nethack+plížení stylem. Občas pro zpestření přestřelka. Už jsem dost uvažoval o zvýšení obtížnosti, ale asi to nechám a zvýším až na druhý průchod - buď DLC někdy, nebo z nudy na achievmenty.

"Obtížnostní" záseky zažívám u těch pouličních bitek. Atribut Tělo na 5 a toho exvojáka z Šesté ulice jsem hrál tak hoďku dvacet minut. Stačily mi dvě rany :-D na konečnou, ale byla to výzva a dal jsem ho :-). Tam mě právě štvaly neviditelné omezení arény.

Mrzí mě, že ty bugy převážně na starých konzolích převálcovaly v médiích nespornou kvalitu hry. Příběh dobrej. Atmosféra u mě funguje. Baví mě hrát kdejakou blbou zastávku a střídám u nich styly. jednou vystřílím podruhé nahackuju, potřetí nasekám, počtvrté odsniperuju.

U mě třeba hra funguje daleko líp než poslední Deus Exy přitom u mě jde o srdcovou záležitost už od pradávné jedničky.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 23. 12. 2020 v 15.28

j.biglles: Pokud jsi zvládl vyřazené komponenty obratem slušně udat, tak to asi nebyl tak špatný kšeft, ale bohužel jsi získal jen dobrý základ. Grafika bohužel zastarává zdaleka nejrychleji z celé sestavy.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 23. 12. 2020 v 15.27

j.biglles: Mám dojem, že NVIDIA FreeSync už nějakou dobu podporuje, říkají tomu "G-Sync compatible". Samozřejmě je ale před koupí dobré nejdřív vygooglit, jestli to funguje na daném monitoru :D

Nahlásit nevhodný obsah

20925604
j.biglles napsal 23. 12. 2020 v 14.57

Gameover: grafika byla z těch komponent nejmladsi (3 roky) a taky nejdrazši (NC 8500). A i tak už to smrdělo rozvodem. Nadto znamy shanel PC a jedine, co mel, byla grafa......takže se mi hned 6tis vratilo....byla to vlastně volba rozumu, Kdybych ted prisel s tim, ze chci jeste grafiku.....uz platim alimenty :)

mimochodem, mám docela drahý monitor s FreeSync....takže do Nvidie nejdu :)

Editováno: 23. 12. 2020 v 15.24

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 23. 12. 2020 v 14.46

Jsoucno: Mě paradoxně nejvíc sere věc, která ani není bug, a to vybuchující sudy, miny, auta, nádrže apod., které bez ohledu na počet HP, odolnosti, brnění, redukce zranění atd., vždy zabíjí okamžitě, ze 100% HP na nulu.

Hraju na normal, level 45, nepřítel do mě může vykropit tři zásobníky a pomalu nic neubere, ale jeden posranej sud mě zabije okamžitě. Nechápu k čemu slouží perky na snižování zranění od výbuchů, asi jenom proti granátům, které stejně ubírají velké kulové.

Takže když vlezu do nějaké lokace, tak primární cíl je vždy rozstřílet vše co může vybouchnout a až pak nepřátele :D

Editováno: 23. 12. 2020 v 14.47

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 23. 12. 2020 v 14.15

Ocelotr NN: Mam to stejne - chvilema si rikam, tvl, co to je za blbost, tohle vubec nefunguje jak ma ( kuprikladu doprava - cekal bych trosku hustejsi provoz na to, jake je to mesto ) a nektere mista jsou skoro liduprazdne. A pak vlezete v noci na trziste, kde to zije, odevsad je slyset jak se smazi jidlo, lidi kleveti, nekdo bleje v rohu a zije to.

Co se tyka side a main stories, nemam jedinou vytku. Jakmile nejaka mise zacne, jede to jak vlak.

Trosku mne stvou spise takove mensi veci ale - jednak ze mi chodi neustale zpravy, kde si muzu koupit auta.
A do toho, i behem misi, nekdo vola, ze potrebuje urgentne helfnout v jine side misi. Trosku to boura ten jedouci pribehovy vlak ( lepsi by bylo, kdyby nekdo zavolal po dokonceni side mise, ne behem, nebo tesne pred tim, nez nekam vlezu ).

A pak je ta rada technickych veci - inventar je takovy, ze jsem az po x hodinach pochopil co a kde a jak upgradovat.
Z po dokonceni Delamainoveho ukolu s jeho auty se mi rozesrala animace telefonnich hovoru - jeden z tech delamainu mel strizeny obraz, ktery se vzdycky sesypal a pak dal dohromady. Z nejakeho duvodu se to tedka ukazuje u vsech postav a obcas tam Delamain prosvita dal.
Kdyz jedu rychle na motorce, obcas musim loadovat misi, protoze srazim policajta pri parkovani, ktery se tam zapomnel naloadovat ale podle hry uz tam je.
Obcas zahadne nemuzu prepinat pohled z treti osoby behem jizdy, stejne jako prepinat radio - a ridit motorku ve 1st person je fakt maso.

Taky bych uvital, kdyby se mapka trosku oddalila pri rychlem prejezdu autem / motorkou. V te rychlosti nestiham zareagovat na zatacku, ktera se tam pri soucasnem zobrazeni objevi "za pet dvanact" pri vetsi rychlosti, coz vetsinou vyusti v bouracku nekam do svodidel.

Trosku kazi atmosferu i parkovani. I kdyz zaparkuji auto na chodnik podelne, tak to blokne cely traffic, i kdyby to mohly NPC krasne objet. Takhle tam stoji, udela se zacpa a vsichni troubi jak dementi.

Obcas nechapu spawnujici se motorky a auta z nebe, ktere proste spadnou buh vi odkud.

Podivne vybuchujici zatarasy pres cestu - auta postavene tak, ze by mely blokovat cestu a chtit vas prepadnout. Jak se k nim v aute priblizim na 20 metru, auta vybuchnou...

AI je divna - nekdy mne panak zahledne a nic se nedeje, jindy mne jenom zahlidne na ctvrt vteriny a hnedka jsou vsichni "searching" modu a vi, ze jsem tam. Tim jde cely stealth do kytek.

Nekdy mackam strelbu a nedeje se nic, a najednou jsem mrtvy. Nebo se neprehraje animace prebijeni zbrane.

Trosku nevyvazena obtiznost - na hard mam pocit, ze nepratele jsou hodne "bullet sponge" a musim do jednoho vysypat tri zasobniky ( coz ze zacatku je maso, kdyz se jich sebehne na vas vice) ale na normal uz je kosim po desitkach levou zadni.

ale jeste jsem nenasel nic, co by mne vylozene nasralo, nebo mi nejak bloklo pruchod.

Jsou to takove chybky, ktere je potreba vyladit. Male, ale chapu, ze ve vysledku to dost vytrhava z ponoreni se do toho vseho. Nedeje se porad, ale vyskytuji se. Kvuli pribehu je prekousnu, ale doufam, ze az to zapnu na PS5, tak budou uz vyresene.

Editováno: 23. 12. 2020 v 14.26

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 23. 12. 2020 v 13.51

j.biglles: Spíš jsi měl začít od grafiky. Ten zbytek mohl ještě chvilku vydržet. A ten SSD, pokud jsi předtím měl plotnu nebo moc malý starý SSD.
Lepší procák opravdu mohl přidat trochu na stabilitě, ale víc bych od toho nečekal. Zas tak hrozný ten starý nebyl, i když RTX kartu by už brzdil dost.

Nahlásit nevhodný obsah

20875703
Gameover napsal 23. 12. 2020 v 13.45

j.biglles: Ten upgrade měl obsahovat hlavně novou grafiku.

Nahlásit nevhodný obsah

20925604
j.biglles napsal 23. 12. 2020 v 13.24

Přerostlá čivava: no úplně někde jinde:
old sestava: amd fx 8370, 16gb ram ddr3, MSI rx 480 8gb
new: amd ryzen 7 2600, 16 gb DDR4, grafika zustala
hraní samozřejmě na FULLHD
14k mne stala deska, CPU, Ramky...no a vzal jsem k tomu rovnou chladic a SSD disk

ale rozdíl ve FPS 0 :( jen je to to pocitově stabilnější (asi placebo)

Nahlásit nevhodný obsah

20875587
Drew7878 napsal 23. 12. 2020 v 13.17

LuboDante: Stačilo by nežít v nějaké bublině videí na youtube. Tu hru hrají na Steamu i 14 dnů po vydání statisíce lidí každý den, což je na singleplayer hru něco šíleného a prodeje musí být fakt obrovské. Ano, posrali to na konzolích, posrali optimalizaci na PC, která tě donutí zapnout DLSS, ale jinak je to pořád super hra a těm číslům se nedivím.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 23. 12. 2020 v 12.39

Hrál jsem a pocity z CYBERPUNKU se mění, jak na horské dráze.

1 den den rozbitá hovadina
2 den totální nářez
3 den opravená hovadina (sort of)
4 den recenzenti kecaj
5 den recenzenti mluví pravdu
6 den město je potěmkinova vesnice ie. kulisy nic víc
7 den ale město je perfektně postavené
8 den reinstal totálně rozbitá hovadina
9 den hra s obrovským potenciálem, který nikdy patrně za celou dobu hraní nenaplní. Zatim nejsem plnej, ale přijde to brzo, a pak už CP nikdy nezapnu. Hlavní problém je v tom, že vyjma misí je pískoviště (sandbox) města o 20 let zpátky za všemi FAR CRY, GTA, RDR, TSUSHIMAMI a hlavně YAKUZOU.

Celý město CP je YAKUZA bez YAKUZY. Má ten podobný vzhled, ale YAKUZA má asi 1000x více aktivit na menším prostoru. Město je jako v MAFII (která i na tu mizérii (ve srovnání s GTA jako kingem městských akcí) má určitě lepší pohyb obyvatel a vozů, a celkově "chování městského provozu"), ale je tak neinteraktivní a vy furt čekáte až zapadnete někam, kde náhodou narazíte na něco bombastickýho. Mimo mise ne. Mimo mise je samotným tahákem pouze chůze a jakkoliv to může znít směšně, má něco do sebe. CP je nejlepší WALKING SIMULATOR a i přes dvacet kroků zpátky oproti Witcherovi (kde měl snad každý obyvatel nějakou denní/noční rutinu). Architektonicky je NIGHT CITY pravděpodobně 3D model srovnatelný s DARK SOULS. 3D model, né asset za assetem.

Nejsem ještě schopen posoudit, nakolik je město v misích využité (hlavně co se týče jeho vertikálnosti a potenciálním PLATFORMINGU), ale už teď vim, že nemá cenu ve městě hledat GTA.
Neni tam. Neni tam ani YAKUZA a ani FAR CRY. Všechny openworldy ho poráží ve smyslu simulace města, a ono naopak poráží ostatní "v uvěřitelnosti architektury". Málokdy narazíta na čtvrť, která nevypadá "tak jak by zkrátka měla". Má to co měl METROID PRIME. Pocit, že jste někde jinde na cizím místě, které působí reálně.

CP2077 je lepší než výčet jeho částí. A obsahuje nejlepší příběhové sekvence od dob METAL GEAR SOLID a to je nějakej ačívment, když jsou z FIRST PERSON a nemůžou používat filmařské techniky alá KOJIMA.

Editováno: 23. 12. 2020 v 12.42

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 23. 12. 2020 v 12.27

LuboDante: Kdyby sis přečetl článek a nereagoval jen na nadpis, tak bys mohl vidět tohle:

"Číslo zahrnuje digitální i fyzické kopie hry. Z celkového počtu byly zároveň odečteny kopie, které se zákazníci rozhodli vrátit, ať už skrze digitální platformy, nebo kamenné obchody. Společnost také započítala požadavky na vrácení skrze kampaň Help Me Refund."

Nahlásit nevhodný obsah

20840256
LuboDante napsal 23. 12. 2020 v 12.18

Proč to všude vypisují, když hráči žádali o vrácení peněz. Počítám že tak 5 milionů hráčům vrátili peníze, toto mi přijde úplně nesmyslné o tom psát

Nahlásit nevhodný obsah

20904101
Přerostlá čivava napsal 23. 12. 2020 v 11.07

j.biglles: Co to bylo za upgrade? Já k mému Intelu i5 6500 koupil 3060 Ti a v 1440p jsem se dostal ze 20 FPS na 60 FPS. Brzdil to procesor. Pak jsem dostavil zbytek nového PC s Ryzenem 5600X a hned FPS vyletěly na 120.

Kvůli konzistenci jsem držel High nastavení, 1440p a DLSS. RTX OFF.

Nahlásit nevhodný obsah

20925604
j.biglles napsal 23. 12. 2020 v 11.01

modlím se v optimalizaci. Dal jsem 14k za upgrade a rozdíl oproti "předupgrade" za 14 k rozhodně nestojí

Nahlásit nevhodný obsah