Podpora ray tracingové technologie Cyberpunku 2077 nebude pro karty společnosti AMD dostupná na den vydání. Vylepšené odlesky a nasvětlení scény bude pro karty AMD bude do ambiciózního projektu studia CD Projekt Red přidáno až zpětně.
Vedoucí komunitní manažer CD Projektu Red, Marcin Mamot, v reakci na dotaz jednoho z fanoušků upřesnil, že jednání s AMD o integraci RT podpory i nadále trvá. K čemuž současně dodal, že je v zájmu obou zúčastněných společností, aby se podpora řečené technologie do hry dostala co možná nejdříve.
Not for the release but we are working together with AMD to introduce this feature as soon as we can.
— Marcin Momot (@Marcin360) November 20, 2020
Konkrétní dotaz, na který Mamot ve svém sdělení reagoval, vyvstal poté, co vývojáři několik dní nazpět uveřejnili aktualizovaný seznam systémových požadavků. V něm u jednotlivých stupňů grafického nastavení se zapnutými RT efekty uvedli specifikace pro grafické karty od Nvidie, přičemž ekvivalenty od AMD nebyly zmíněny.
Zdroj: Twitter
Mighty: Jo PhysX vypadal úžasně a těch pár demo her vypadalo zajímavě, byla to věc, co mohla mít skutečně velký vliv na hratelnost. Raytracing je jen další vizuální pozlátko, takže ty hry budou vypadat líp, ale zůstanou stejně blbý, jak se v posledních letech staly.
Mighty: njn, ale zatím tomu moc DX12 Ultimate zrovna tady nekonkuruje, takže smůla .. a mimo to, není to zbytečnej detail, jak jednou hraješ hru a vidíš to s raytracingem, tak pak ty nesmyslný nereálný rozplizlý fleky "ala fake odrazy" vidíš všude, kde to není ..
No a ? Beztak je to zbytečnej detail..co nevidět to překoná nějakej engine a RT pujde do kytek..asi jako další Nvidia zbytečnost - PhysX
michalnezval: Co sis jako myslel? To snad bylo jasný hned... Výstavní skříň technologií od nvidie. AMD uživatelé můžou vůbec bejt za nějakej RT rádi, protože konzole....
Otázkou spíš je, jak moc to ovlivní u AMD výkon ve hře.
Superman25 napsal 23. 11. 2020 v 18.15
Ono Physix fungoval bez Nvidia karet než ho Nvidia koupila......jednalo se o nadstavbu fyzikálního engine ke standardním engine hry dokonce Firma nabízela pokročilou fyziku díky dodatečným (grafickým kartám) ........... Problém byl tenkrát v tom že počítače využívali jedno maximálně dvě jádra na hry , což je škoda protože fyziku stejně jako UI zpracovává prave processor ,no dnes už diky dx12 ( a hlavne vulkan od AMD) ktery donutil dx posunout se a začít vyuzivat procesorová jadra kterých máme v pc dnes hromadu pri hrach všechny .......NVIDIA Physix fungovala i bez Nvidia Karet hrál jsem například Batman Arkham a jiné hry na AMD kartách kdy se zjistilo že Nvidia pouze softwarově blokuje funkci. Je spíš škoda že pokročilou fyziku ne nacpou do her standardně a to většinou právě kvůli výkonu.... proč delat a programovat něco co nebude fungovat fungovat na ps4,xbox one ani na 70% pc? Stoji to spoustu penez a nic z toho. .......na ps5 a xbox SX se na tohle snad uz začne hledět i když teď to vypadá že se všichni zaměřují na framerate a 4K a to je zas kombinanace která podle mě na současný (ps5 a XSX proste není možná) když budu chtit ještě posunout grafiku takže snad příští generaci.
Editováno: 23. 11. 2020 v 18.24