Diablo IV ukazuje strom dovedností

1. říjen 2020 14:30 / Jakub Štěpánek / Novinky / Diskuze (4)

Vývojářský tým pracující na čtvrtém Diablu představil další detaily ohledně vyhlíženého pokračování. Tentokrát se zaměřil na systém dovedností, s nímž si dal o něco více práce než v případě předchozího dílu. Skoro se zdá, že se autoři inspirovali u Path of Exile, právě o této hře se totiž v souvislosti s košatými stromy dovedností mluví nejčastěji.

I Diablo IV nabídne mnohem komplexnější systém, což je znát hned z prvního obrázku. Na něm jsou vidět jednotlivé větve, do nichž je možné investovat zkušenostní body. K zásadním změnám údajně autory přivedla zpětná vazba od komunity, z níž vyplývalo, že je dosavadní systém příliš jednoduchý. Úpravou prošel i systém talentů.

Na obrázku jsou vidět dvě sekce. V horní části stromu lze rozdělit skill pointy, které hráči získávají s každou další úrovní. Otevřít si mohou nové schopnosti, jejich dodatečné vylepšení, nebo pasivní body. Ty je pak možné utratit ve spodní části. Zde jsou k dispozici spíše obecnější posílení postavy, už nejsou navázána na konkrétní dovednosti.

Vývojáři poukazují na velké množství uzlů. Každý z nich přitom ovlivňuje různé schopnosti, navíc různými způsoby. Právě díky tomu budou mít válečníci nespočet možností ohledně profilace postavy do unikátních herních stylů. Na jeden průchod se navíc odemkne pouze 30 až 40 % dostupných schopností.

Velké změny souvisí také s legendárními předměty. Autoři souhlasí s tvrzením, že je na nich síla hráče až příliš závislá. Nově bude více záležet na charakteristice postavy a mnohem méně na tom, co má zrovna na sobě a co momentálně třímá v rukou.

Zmíněny byly také plány na endgame část hry. Cílem je vytvořit systém progrese, který bude mnohem hlubší než v případě předchozího dílu, od čehož si autoři slibují větší potenciál ke znovuhratelnosti. Autoři připomněli, že se rádi přiklánějí k filozofii „easy to learn, difficult to master“. Právě endgame fáze dle jejich slov potěší především hardcore fanoušky. O tom ale více pohovoří až příště.

Diablo IV zatím nemá stanovené datum vydání, možná se o možném termínu dozvíme na akci BlizzConline, digitální verzi klasického Blizzconu. Uskutečnit by se měla v březnu příštího roku.

Zdroj: Oficiální stránky

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20876350
Ocelotr NN napsal 2. 10. 2020 v 12.37

THOU SHALT NOT WHISPER THE TREE, UNTIL THE GAME DONE.
11th Commandment

Editováno: 2. 10. 2020 v 12.41

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 1. 10. 2020 v 22.04

Mitsurugi: tak trojka ma to samy ne ?

“ spravna hra zacina po dohrani, kdy si odemknete vyssi obtiznost”. A vlastne vetsi kour pak clovek dostane od random championu, nez samotnych bossu kolikrat.

Editováno: 1. 10. 2020 v 22.05

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 1. 10. 2020 v 17.42

Nevím, tohle masturbování s co největším stromem dovedností mi přijde takové zbytečné. Reálně bude množství optimálních buildů pro endgame víceménně stejné jako ve trojce, ale co, když to někoho baví...

Osobně doufám, že ten strom půjde neomezeně resetovat. Nerad bych po třiceti hodinách zjistil, že moje postava je úplně k hovnu a jestli chci někdy dohrát vyšší obtížnosti, tak můžu rovnou začít znova, jako ve dvojce před patchem 1.13, který vyšel 9 let po vydání...

Nahlásit nevhodný obsah

20874257
Spratekk CZ napsal 1. 10. 2020 v 16.52

To vypadá jako Diablo, který bude zase radost hrát. Bohužel teda mě základní volba postav přijde trochu slabší. Jinak už aby to tu bylo...

Nahlásit nevhodný obsah