Nová hra od Obsidianu je survival s pidilidmi

15. listopad 2019 12:03 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (10)

Pamatujete si na film Pidilidi? Jak už název napovídá, jednalo se o pohádku, v níž vedle klasických lidí existovala i jejich výrazně zmenšená varianta, pro níž byl život výrazně složitější. A pamatujete si ještě na to, jak vypadal Fortnite před tím, než do něj přibylo battle royale? Pokud smícháte Pidilidi se Save the World, dostanete novinku od společnosti Obsidian.

Obsidian je studiem, které už nějakou dobu patří Microsoftu, a tak není divu, že se po The Outer Worlds pouští na další titul, který odhalil na včerejší akci X019. Novinka se jmenuje Grounded a jde o veskrze tradiční survival kooperativní hru, která má jeden podstatný twist – a tím je vaše velikost.

To, co nám připadá veskrze normální, je ve světě hry Grounded samozřejmě něčím úplně jiným. Hlavy od panenek působí děsivě, baseballový míček je nepřekonatelnou překážkou, na kterou se horko těžko vyškrábete, a myší díra je temným dungeonem, kde mohou čekat děsiví nepřátelé. Třeba mravenci nebo jiná verbež.

Obsidian umně využívá všední svět kolem nás, který následně díky perspektivě mění v nebezpečné místo. Jinak ale Grounded vypadá relativně obyčejně. I tak si ale zasloužilo naší pozornost. Níže se můžete podívat na trailer, v němž najdete některé gameplay prvky hry, které jasně naznačí, jak se bude novinka hrát.

Zajímavé je nejen studio, které na Grounded pracuje, ale i osoba, která stojí v čele projektu. Vede jej Adam Brennecke, veterán studia, který se naposledy na nejvyšších místech podílel na Pillars of Eternity a Pillars of Eternity 2: Deadfire. „Dostali jsme možnost udělat tu něco nového,“ řekl magazínu Polygon. Jak moc bude kampaň za Maxe, Willow, Peta a Hoops zábavná a co nabídne oproti zavedeným survivalům navíc, uvidíme letos na jaře, kdy by hra měla vyjít v rámci předběžného přístupu na Xboxu One a PC.

Zdroj: DSO Gaming

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20925422
Nikdykde napsal 18. 11. 2019 v 10.49

Na jedné diskuzi padla zajímavá poznámka, postřeh, že tyhle projekty pochází u těhle studií z doby, kdy hledali jakoukoliv možnost zabránit bankrotu.
Takže jednoduchý vtipný survival nebo nějaký jakože in on-line souboje.

Koneckonců, oni o tomhle i takto mluví.

Velké projekty, ty přece trvají - studia koneckonců nyní nabírají hromady lidí a vytvářejí koncepty. To časově odpovídá. Velké hry od Obsidianů se určitě dočkáme, ale nejdřív ohlášení tak příští rok a vyjdou už zcela určitě i na nové konzole.

Nahlásit nevhodný obsah

20851060
Legoldos napsal 16. 11. 2019 v 16.06

oleg.rusov: a mas nejaky dukaz nebo to jsou jen babske kecy?

jde snadno dohledat že obsidian pracuje na svých 4-5 svých hrách, které nesouvisí s microsoftem

Nahlásit nevhodný obsah

20921836
oleg.rusov napsal 16. 11. 2019 v 13.14

Teda ze zrovna Obsidian zacne delat takovou koninu, to by napadlo malo koho.
MS koupi studia a necha je delat uplne pi.arny, pritom je bota tlaci uplne nekde jinde a to u opravdu kvalitnich AAA her.

Nahlásit nevhodný obsah

20875261
_d0p3 napsal 16. 11. 2019 v 12.42

To je už dneska typické, cokoliv dělá MS je šatně a kdo tvrdí opak je MS fanboy. Přitom sami vývojáři si pochvalovali, že jediné co MS dělá, že jim sype obrovské prachy a více méně je nechává dělat co chcou a i je nechává experimentovat, což by si nikdy bez MS nedovolili, protože by to mohlo znamenat například krach firmy při neúspěšném experimentu

Nahlásit nevhodný obsah

20851060
Legoldos napsal 16. 11. 2019 v 09.28

Taky nevím proč se tu haní mmicrosoft kvůli koupi různých studií. Microsoft už léta kupuje malá indie studia a nechá je dělat co chtějí, je to pro ně spíše reklama než že by z toho nějak profitovali finančně

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 16. 11. 2019 v 00.27

Dobré by bylo přidat pár faktů, místo dojmů a předsudků.

Ninja Theory dělalo tu hru roky před tím, než začali vůbec s MS jednat o koupi. Oni jim jen na to dali peníze, aby to dodělali. MS jim to nevnutilo.

Obsidian měl v plánu hodně her, ale neměli už finance na vůbec nic, Peníze a technologické zázemí MS jim nyní umožňuje se skutečně rozjet a oni už nemusí žebrat peníze u plačících nostalgiků a hrát si na milovníky IZO RPG. Naopak, nyní si konečně můžou dělat všechno to, co je kdy napadlo.

Microsoft nikoho neničí, zatím jim akorát umožňuje se rozvíjet. A samozřejmě že budou dělat různý žánry, nejsou to idioti, ale jedni z nejtalentovanějších lidí na planetě. Spíš nás čeká zlatá doba Obsidianu. Akorát nečekejte, že se nebudou nikam posouvat, když teď můžou dělat všechno ve 3D, s úchvatnejma animacema a velkými světy. Taky na to nabírají hromady lidí.

A nechápu, proč se hejtí Microsoft, bez něj by nevzniknul ani Mass Effect. A kupují studia před krachem a nalijí do nich peníze. Umožňují jejich projektům přežít a aby je pořádně dodělali. A nezavírají to pouze na jednu konzoli, ale spojili to s PC platformou.

Nahlásit nevhodný obsah

20863380
719159 napsal 15. 11. 2019 v 18.34

Ještě by mohli třeba oznámit, že se jedná o Game as a service a RIP Obsidián.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 15. 11. 2019 v 14.52

Mitsurugi: Vždy když přejde zajetá firma sbírající do té doby slušná hodnocení k Microsoftu, chce zkusit něco nového.

Tak jako Ninja Theory, kteří jeli doteď jedině singleplayer řežby, najednou dělají mulťák šablonu Overwatch/SmashBros, kde Zarya přibrala 80 kilo.

A Rare ti vždy snili o Kinectu.

Editováno: 15. 11. 2019 v 14.53

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 15. 11. 2019 v 13.57

Ocelotr2.1: Nebo prostě jen chtějí zkusit něco nového.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 15. 11. 2019 v 13.56

Jó zlatej Microsoft.
Ty vždycky koupí firmu a ta musí začít vyrábět něco s čím má nulový zkušenosti. Takže experty na RPG přemění na experty na COOP - survival i když oni dělali zásadně single player hry. Pecka.

Nahlásit nevhodný obsah