Fallen Order bez rychlého cestování

22. říjen 2019 18:46 / Marek Selinger / Novinky / Diskuze (22)

V posledních letech jsme si zvykli, že s neustále rostoucí velikostí herních světů přidávají vývojáři možnost rychlého cestování. I tituly, které staví na značné obtížnosti, tuto eventualitu nabízejí, jako například RPG od FromSoftware. Nicméně jejich kolegové z Respawn Entertainment se rozhodli jít se svým Star Wars Jedi: Fallen Order proti proudu a hráčům tuto vychytávku nenabídnou.

Vyplynulo to z řady rozhovorů, kteří autoři rozdali při příležitosti nedávného preview eventu zahraničním médiím. Dle svých slov se studio rozhodlo rychlé cestování vypustit z toho důvod, aby podpořilo touhu hráčů objevovat jednotlivé planety a nacházet nová, neobjevená zákoutí. Součástí tohoto systému budou i zkratky, které pohyb v prostředí usnadní a hlavně urychlí. Pokud se rozhodnete, že jste na dané planetě viděli vše podstatné, nebudete mít tak jinou možnost než se ke své lodi vrátit některou z cest, kterou jste během vaší cesty již objevili.

Star Wars Jedi: Fallen Order tak bude z části fungovat jako metroidvánie i s ohledem na skutečnost, že na některá místa se během první návštěvy nepodíváte a budete se muset vrátit, až získáte určitou schopnost nebo výbavu. Objevování světa a backtracking tak budou důležitými prvky nového titulu ze světa Hvězdných válek. „Velká část hry je o cestování z místa na místo, o objevování. Odepření fast travelu povzbudí hráče, aby sešli z předem vyznačené cesty. Budou tak muset najít rychlejší trasy a perfektně zvládnout celou úroveň. Jak budete postupovat hrou, díky našemu rozhodnutí objevíte věci, o které byste díky rychlému cestování přišli,“ vysvětluje rozhodnutí producent Blair Brown.

Pro někoho odepření tohoto systému může být nepříjemnou záležitostí, někdo jiný zase ocení nutnost detailně objevovat jednotlivé planety. Na jaké straně stojíte vy? Dejte nám vědět v diskuzi pod novinkou.

Zdroj: Gamingbolt

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20917754
catmeows napsal 24. 10. 2019 v 09.27

Tomee->rukopis autorů a příčetnej game design jsou dvě různý věci.

Nahlásit nevhodný obsah

20917754
catmeows napsal 24. 10. 2019 v 09.24

He, buď je cestování po svých zábava nebo není. V open worldu utopíte tolik času, že se nutně dostanete do situace, kdy jdete po x-té do královského paláce v hlavním městě a fakt není zrovna nálada to znovu šlapat přes všechny ty zákruty a brány. Takže aspoň základní síť fast travelu se hodí. Koneckonců, autoři Fallen Order si lžou do kapsy, protože při cestování mezi planetami použijí co ? Jo, hyperspace jump.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 24. 10. 2019 v 07.54

Na to musí být ten open world (nebo hra) hóóóódně zajímavej, suprově vybalancovanej a plnej neopakujících se aktivit. Protože, když na vás po stopadesátý vyskočí ta samá skupinka nepřátel z toho stejnýho křoví, fast travel je nutnej v rámci duševního zdraví.

Většinou alespoň já začátky her poctivě vodšlapu, je to zdravé pro leveling postavy, ale jak člověk nabere skill, nechce se babrat s low level nepřáteli v okolí počátečních lokací a a tak *Arabela zvuk*

U Fallen Order bych sázel na natahování herní doby jelikož Respawn potažmo Zampella dělali vždy jen linární pětihodinovky (CALL OF DUDY :D). Takže pojedete na planetu A kde najdete zamčený dveře (rozbitý most), pak poletíte na planetu B, kde seberete klíč (získáte Force Jump), poletíte zpět na A a vyřešíte problém. Což je princip metroidvanií, jenže ty se odehrávaj většinou v rámci jedné mapy, a mají důmyslné zkratky (Dark Souls, Metroid Prime) a nakonec stejně nabídnou možnost se teleportovat.
Jestli zde budou chtít aby hráč po sebrání klíče, běžel celej level zpátky ke svýmu "Millenium Falcon", koukal na let vesmírem (dvě animace vzlet-přistání / skip) a běžel level k místu, kde klíč použije, tak maj buď geniálního level designéra kalibru MIYZAKI DARK SOULS, nebo je to hřebík do rakve.

Corra: +1 madPav3L: +1
jirisvec77: +1 Když má hráč z hry prostě radost, na fast travel si ani nevzpomene, já takhle odšlapal celou Final Fantasy XII.

Editováno: 24. 10. 2019 v 08.25

Nahlásit nevhodný obsah

20875821
Mighty napsal 23. 10. 2019 v 23.18

Rychlé cestování - na co ...třeba v RDR O bych to taky zrušil

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 23. 10. 2019 v 18.09

michalnezval: ani se ti nedivím, že jsi nedokázal odpovědět a radši hodíš špínu na mě, než abys přiznal, že tady kritizuješ a rozebíráš hru, která ještě nevyšla :D To se fakt blbě diskutuje, když nikdo nic neví přesně a vycházíš z hraní úplně jiných her .. :D
#logika ...

Nahlásit nevhodný obsah

20876319
Corra napsal 23. 10. 2019 v 13.15

Nemyslím si, že vývojáři dokážou cestování po opětovných lokacích udělat natolik zajímavé, aby to nahradilo fast travel.

Buďme realisti - to se ještě nikdy nikomu nepovedlo a EA se to taky nepovede.


Nahlásit nevhodný obsah

20876319
Corra napsal 23. 10. 2019 v 13.15

souhlasím s madPav3L

Editováno: 23. 10. 2019 v 13.16

Nahlásit nevhodný obsah

20871756
hans999 napsal 23. 10. 2019 v 11.15

Co jineho cekat od EA

Nahlásit nevhodný obsah

20922647
jirisvec77 napsal 23. 10. 2019 v 09.21

Jaroslav Burda: můj list je téměř totožný. Akorát místo RDR 2 tam mám Death Stranding.

Nahlásit nevhodný obsah

20878640
madPav3L napsal 23. 10. 2019 v 07.56

Mně to přijde jako nucené natahování hrácí doby, protože by to asi bylo jinak krátké... Jestliže už mám planetu prozkoumanou, tak proč se mám "zdlouhavě" vracet zpět k lodi už přes to prozkoumané, prostě zbytečná ztráta času.

Nahlásit nevhodný obsah

20922647
jirisvec77 napsal 23. 10. 2019 v 07.35

Poslední hra kde jsem fast travel nepoužil byl loňský Spider-man, kde byla ta radost z pohybu neskutečná. Použití festu tam bylo dle mého úplně zbytečné a navíc ač open-world tak ta mapa mi proste nepřišla tak obří jako v některých jiných hrách. Co se tyče SW Fallen order tak to by snad open-world být neměl. V absenci Fastu proto nevidím žádný problém.

Nahlásit nevhodný obsah

20875708
Jaroslav Burda napsal 23. 10. 2019 v 06.37

Tenhle titul se mi líbí čím dál víc a víc. Každou oznámenou novinkou má očekávání prudce stoupají! Podzimní žně: The Outer Worlds, The Beast Inside, Red Dead Redemption 2 a Star Wars Jedi: Fallen Order. Ještě, že Důůůma posunuli...

Nahlásit nevhodný obsah

20814464
Pidalin napsal 23. 10. 2019 v 03.57

michalnezval: Tak předpokládam že mezihvězdný lety tam asi sám pilotovat nebudeš, takže tam určitě bude minimálně fast travel mezi planetama a moc nevěřim tomu že ty lokace na těch planetách budou ňák přehnaně velký, snad věděj co dělaj.

Nahlásit nevhodný obsah

20878831
michalnezval napsal 23. 10. 2019 v 00.47

S člověkem,jako je Red Icius se bavit nehodlám,ten nedokáže vést normální,slušnou debatu,tenhle ubohej styl nesnáším a je pod mou úroveň...jinak k debatě s ostatnímima,co se dokážou bavit na klid a normálně... třeba v Zaklínači 3,se jen tak projíždím a dívám se okolo sebe na úžasnou krajinu,prostředí a kolikrát přejedu celou mapu,na určený místo, jen tak a užívám si tu nezaměnitelnou atmosféru..ale i v této hře,kterou zbožňuju,sem leckdy sakra vděčný,za Fast Travel,tak asi tak;-)....jo a samozřejmě vím,že rozlohou ani stylem,se ty dvě hry nedají srovnávat,ale stejně bych dal v této věci hráčům na výběr;-)

Editováno: 23. 10. 2019 v 00.59

Nahlásit nevhodný obsah

20814464
Pidalin napsal 22. 10. 2019 v 23.54

Těžko říct dřív než si to zahraju, ale nemusí to nutně vadit. Jak už tady bylo zmíněno, většina dnešních open world her se po prozkoumání světa změní na prostou klikačku do mapy kam chci cestovat a odsloužit si tam ňáký ty questy kterejch se chci zbavit. :-D

Nahlásit nevhodný obsah

20925931
amat3r napsal 22. 10. 2019 v 23.50

Záleží jak bude svět vypadat... Může to vadit a nemusí, ale to se uvidí, až v listopadu... Každopádně pokud dělaj kompromis a nabídnou lehkou a normální obtižnost, tak nevidím důvod tam nedát možnost na zapnutí a vypnutí fast travelu... Beztak pokud hráče ten svět nebude bavit tak to max dohraje a vykašle se na nějakou část co měl na začatku hry (Ať už má fast travel, nebo ne)

Editováno: 22. 10. 2019 v 23.51

Nahlásit nevhodný obsah

20913302
Tomee napsal 22. 10. 2019 v 23.35

Siebenburgen: v těchto hrách není nic co by tě nějak obohatilo. Nic v tobě pocitově nezanechají. Takto jsou prázdné...

Vše je jen vata (přesně podle dané šablony) "tupé" mazání otazníčků. K čemu ti je gigantická mapa, když je 90% činností stejných... Neříkám, že je to špatně, hraju AC a Division u filmů a seriálu prakticky bez zvuku protože tyto hry větší pozornost ani nepotřebují...

U těchto her ale není vidět "láska" nebo "péče" autorů (ani nemůže když je outsourcována na třech kontinentech) a bez těchto prvků se nedočkáš věcí jako je zajímavý příběh plný nečekaných twistu nebo událostí, které ti utkví v paměti... pochopení motivací jednotlivých postav, strach o postavy, empatie atd atd

Editováno: 22. 10. 2019 v 23.40

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 22. 10. 2019 v 22.55

michalnezval: můžeš prosím napsat, co přesně ti na tom vadí? jaký je tady rozdíl přejití z odkudkoli zpátky, časově, oproti třeba loadingu ve fast travelu? jak velký jsou ty mapy? jaký vzdálenosti se tady řeší? a na které mapě ti to vadilo nejvíc? .. jo počky, tys to nehrál, takže vlastně vůbec nic nevíš.. nikdo to zatím nehrál .. aha .. tvl ..

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 22. 10. 2019 v 20.35

To jestli je ve hre rychle cestovani je samo o sobe irelevantni. Dulezity je, jak je ta hra udelana. Pokud vas ve hre posilaj porad z jednoho konce mapy na druhy a mezi tema bodama ani neni co delat, tak tam rychly cestovani proste musi byt. Ve hrach, kde vas posilaj jenom o kousek vedle nebo peknou a detailni prirodou a po ceste mate spoustu NPC/udalosti/nahodnych setkani, tak tam by rychly cestovani ani bejt nemelo.

Samozrejme nejlepsi je nechat hrace si vybrat, ale ruku na srdce, kdo ve Skyrimu nesel pesky do tech lokalit jenom do ty doby nez je poprvy objevil (a umoznil rychly cestovani)? Takze dat hracum na vyber muze znamenat ze 90% hracu proste prijde o podstatny obsah hry.

Ja osobne proti ideji rychlyho cestovani nic nemam, ale kdybych se moh priklonit k jedny variente u kazdy hry, tak by to bylo zakazat rychly cestovani a dat hracovi rychlyho kone/auto/letadlo, aby se hodne rychle ale pritom manualne dokazal dopravit kam potrebuje. Hrac neprijde o zadnej obsah
a neztrati ani moc casu. Bohuzel jsou hry casto delany tak, ze i kdyz se neco po ceste deje, tak je to furt dokola a otravny, takze by to chtelo nejak osetrit. Do ty doby holt rychly cestovani musi ve hre bejt.

Editováno: 22. 10. 2019 v 20.47

Nahlásit nevhodný obsah

20922459
Siebenburgen napsal 22. 10. 2019 v 20.17

Tomee: Můžeš mi prosím popsat ''přesto neuvěřitelně prázdných her''?. Například poslední dva díly AC. Děkuji.

Nahlásit nevhodný obsah