Outer Worlds nevyužije sílu PlayStationu 4 Pro

16. říjen 2019 10:47 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (9)

Obsidian patří Microsoftu. Právě teď sice dokončuje The Outer Worlds, ale jeho počátky se datují mnohem dál, až do éry před Microsoftem, a právě proto coby vydavatel figuruje divize Private Division společnosti Take-Two, a hra tudíž vyjde na Xbox One, PlayStationu 4 a PC. To jsou fakta, o nichž autoři hovořili hned poté, co Microsoft studio koupil. Jestli si ale někdo myslel, že z toho Xbox nebude nějak těžit, spletl se. Pochopitelně bude.

Všechny platformy si v tomto případě nejsou rovné a pokud máte Xbox One, můžete se těšit na jisté benefity. Tím nejzásadnějším je fakt, že The Outer Worlds bude dostupná od prvního dne v Xboxu Game Pass. Tento bod ale není novinkou. Novinkou však je to, že pokud jste majiteli výkonnějšího Xboxu One X, můžete se – jako vždy – těšit na trochu hezčí, vylepšenou hru. Problémem ale je, že u PlayStationu 4 Pro se ničeho takového nedočkáte.

Obvykle velká studia před vydáním hovoří o tom, čeho se můžeme na XOX a PS4 Pro těšit, tentokrát tomu tak ale nebylo. Windows Central se tak zeptal přímo studia Obsidian, přičemž přišla strohá odpověď, že na Xboxu One jde o 4K, přičemž pro PS4 Pro se žádná vylepšení nečekají.

Abychom byli spravedliví, není to poprvé, co se něco takového děje. Obdobně na tom je We Happy Few, které vydává Gearbox Publishing. Na Xboxu One X je hra ve 4K, zatímco pro PS4 Pro je k dispozici jen 1080p. I Compulsion Games ale od roku 2018 patří Microsoftu, takže přestože hra vyšla i na konkurenční platformě, z výhod si neužije ani jednu.

The Outer Worlds vychází už 25. října. Níže se můžete podívat na trailer.

Zdroj: Windows Central

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
6589434
sreidlik napsal 17. 10. 2019 v 08.00

Protože u konkurence banují i za to že člověk napíše že mají špatný info v článku tak jsem zavítal jsem, Outer Worlds mě celkem zajímá ale jako uživatel Steamu bsi počkám až na Steam release aspoň bude hra vyladěná a uvidí se jestli je vůbec dobrá.

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 16. 10. 2019 v 20.42

když to bude zdarma, tak bych byl blázen, kupovat to na ps4 za peníze .. ;)

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 16. 10. 2019 v 15.04

Tohle nebude lepší než Borderlands 2 nebo Fallout4.
Vypadá to jako Borderlands + Bioshock + Destiny + No Mans Sky. Koktejl Bordel. Armory z Destiny, grafika z Borderlands, cedule a estetika reklam z Bioshock, lodě z No Mans Sky. Hlavně je to první "testovací" díl a moc času na tom Obsidian nestrávil. 6/10


Navíc si nemyslim, že OBSIDIAN je dobrý studio. Dělaj slušný druhý díly, od jinejch autorů a tady jen v traileru okopčili, co se dalo.

Zapoměl jsem: ARTWORK nahoře je z OUTKAST ;-)

Editováno: 16. 10. 2019 v 15.08

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 16. 10. 2019 v 14.29

paneBože na nebesích

Nahlásit nevhodný obsah

20921836
oleg.rusov napsal 16. 10. 2019 v 12.49

V MS si mozna mysli, ze to povede k vetsim prodejum Xbox verze, ale nepovede. :-)
Jinak ta hra vypada vizualne fakt odpudive, az me to zarazi, ta hra asi nema moc velky rozpocet a nebo proste Obsidian neumi udelat peknou grafiku.

Nahlásit nevhodný obsah

20922647
jirisvec77 napsal 16. 10. 2019 v 12.39

Ještě ze to nemusím řešit, protože mam základní PS4. Jsem zvedavy na to jaká tahle hra bude. Snad to bude dobre.

Nahlásit nevhodný obsah

20836016
Khalashnikovf napsal 16. 10. 2019 v 11.50

Klasická business zmr*ovinka, která padla až po odkoupení Obsidianu, aby mohli nasrat pár milionů uživatelů. V pohodě. Už si utíkám koupit Xbox, NOT.

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 16. 10. 2019 v 11.37

jo a koukám na PS store a vydavatel je tam Private Division, takže to jde za nima.

Nahlásit nevhodný obsah

20925422
Nikdykde napsal 16. 10. 2019 v 11.31

V zahraničních článcích se i občas uvádí, že tohle rozhodnutí pochází od divize Private Division společnosti Take-Two. Nakolik to pochází z dohod mezi touhle společností a Microsoftem se ve skutečnosti neví, ale můžeme předpokládat, že ano. Mimoto totiž nesmíme ignorovat fakt, že přespříliš vychvalovaný Unreal engine v základě není moc kamarád konzolí (viz třeba Conan Exiles na PSku, Blair Witch na Xboxu, What Remains of Edith Finch – kde to má narozdíl od PC verzí hrozné propady a jediná konzole co to nějak slušněji zvládá je XOX,a to taky ne u všech her, např. What Remains of Edith Finch se to cuká naprosto strašně - je tam fakt problém u unreal 4 u vyššího rozlišení nad 2k). Udělat hru v Unreal engine pro konzole je trochu složitější proces a je na každém vývojáři jak se s tím popere; u RPG a téhle hry to může být dost složité a rozhodnutí mohlo klidně pocházet z ekonomických důvodů (nebudou prostě platit další tým pro optimalizaci a MS jim na to rozpočet logicky nedá; pak je to otázkou peněz od Private Division). U Gearsů, kde funguje dobře je už natolik přepracovaný, že společného s tím klasickým Unreal 4 má jen základ, navíc jde jen o akční hru a nic tak komplikovaného jako je RPG Outer Worlds.

Jako vím, že je to nepopulární názor, oblíbené je plivat na frostbite a jiné engine /které ale jsou na konzole lepší, umí i 4k kvalitu bez problémů – problém s jejich aplikací spočívá jinde, v chaotickém managementu EA a toho, že neměli k tomu engine to nejdůležitější – dokumentaci a tak docházelo k těžkým problémům u vývoje her BW i nikdy nedokončeném projektu SW.

Nahlásit nevhodný obsah