First-person bude v CP i ve většině cutscén

2. září 2019 16:37 / Patrik Jelínek / Novinky / Diskuze (23)

Četnost zpráv o blížícím se velikánovi, kterým Cyberpunk dozajista je, roste závratným tempem a nezdá se, že tento trend ustane. Ručička osudu totiž pracuje neustále a protentokrát udeřila na cutscény, jejichž valná většina má být údajně dostupná pouze skrze pohled z vlastních očí.

A když říkáme valná většina, myslíme to vážně. Rozhovory, akční pasáže a překvapivě i intimní chvilky strávené s obyvateli Night City. Na jednu dochází k navýšení imerze, na druhou zase mizí šance spatřit vizuální úpravy své postavy. Ty tak budou z převážně části dostupné pouze při pohledu do zrcadla, jízdě autem nebo využívání inventáře.

O informaci se s námi jako první podělil senior-level designer Miles Tost, který tak učinil skrze facebookovou konverzaci s jedním z fanoušků. Jeho vyjádření bylo později doplněno i zprávou dalšího ze zástupců CD Projectu, Marcinem Momotem.Ten tvrzení Tosta sice podpořil, avšak upřesnil, že i přes fakt, že drtivá většina cutscén bude skutečně viděna z první osoby, stále zde nalezneme některé, pro které to platit nebude.

Zdroj: VG247

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20875587
Drew7878 napsal 3. 9. 2019 v 14.31

Mitsurugi: Zdroj, kde by se o tom přímo psalo, nemám. Spíš jsem si to nějak logicky odvodil. Pokud tam dají typ těla, čekal bych tedy naprostou svobodu ve vytváření. Jestli tam bude jen pár mužských a ženských typů těl, tak je to dost zklamání. To by znamenalo, že slova muž a žena dali pryč jen z toho důvodu, aby vyšli vstříc asi 0,5% populace, který by pak kvičeli.

Nahlásit nevhodný obsah

20925730
Trollollo napsal 3. 9. 2019 v 14.15

Mitsurugi, Smaug.: Prijde mi jen zahozena prilezitost, aby se CP2077 v tomhle ohledu odevzdal stereotypum hracu z tradicnich RPG, namisto toho, aby vyuzil potencial tematiky cyberpunku minimalne k opacnymu pristupu. Nemyslim si, ze by kvuli absenci uvodniho uzpusobeni postavy fanousci o tu hru nestali. Ostatne CPR si to uz sam overil na uspechu Zaklinace. Jo, lze namitnout, ze to vsichni skousnuli, protoze slo o oblibenou knizni postavu, ale na druhou stranu v zapadnim svete, knizni predloha temer nikomu nic nerikala. Nebo jste Zaklinace kvuli predem fixne dany postave hrali s nelibosti, anebo dokonce nehrali vubec?

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 3. 9. 2019 v 14.09

Drew7878: Zdroj na ty posuvníky?

Vím, že tam nebude natvrdo volba pohlaví, taky jsem mluvil pouze o tělech. Podle předchozích článků mi spíš přijde, že si budeš moci vybrat mužské či ženské tělo (či více různých těl) a nezávisle na něm mužský či ženský hlas a tím to hasne.

Editováno: 3. 09. 2019 v 14.13

Nahlásit nevhodný obsah

20875587
Drew7878 napsal 3. 9. 2019 v 14.05

Mitsurugi: Rozdělení na muže a ženu nebude, to se ze hry úplně vyškrtlo. Místo toho tam budou různé posuvníky, takže budeš moct být něco jako muž nebo něco jako žena a nebo třeba z 60% žena a ze 40 muž.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 3. 9. 2019 v 13.20

Drew7878: Zatím to nevypadá, že by editor umožňoval nějaké velké úpravy tvaru těla, spíš to vypadá, že si budeš moci vybrat pouze mezi dvěmi, mužským a ženským a veškeré detailní editace se budou týkat obličeje/hlavy.

Editováno: 3. 09. 2019 v 13.21

Nahlásit nevhodný obsah

20875587
Drew7878 napsal 3. 9. 2019 v 13.09

Mitsurugi: Myslím, že času hromadu. Jelikož tam má být opravdu detailní editor a dá se vytvořit prakticky cokoli ( tedy až na jasné identifikování muž / žena), tak hráči budou experimentovat. A to dá pak sakra práci, aby ti do všech cutscén seděl jak obří chlap se 150 kg, tak miniaturní žena s 50 kg. Trochu ale ten editor ztrácí smysl, když svoji postavu uvidíš 5x + v inventáři. To tam rovnou mohli dát 5 postav na výběr a ušetřili další čas.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 3. 9. 2019 v 12.53

Trollollo: To, co píšeš, možná půjde taky, ale proč si nenastavit nějaký slušný základ? Ten kus kódu, který se o to bude starat, bude ten samý.
Bethesda má ve svých hrách celkem komplexní generátor postavy tak jako tak. Komplexní na můj vkus, jsem stará škola, a jsem zvyklý navolit rasu, pohlaví, povolání a portrét výběrem z deseti obrázků. To, že je extrémně oblíbený u moderů, je jen ukázka toho, že je o to mezi hráči velký zájem. Pak stejně navlečeš postavu do těžké zbroje a co je pod ní, není vidět ani z pohledu třetí osoby.

Editováno: 3. 09. 2019 v 12.56

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 3. 9. 2019 v 12.39

Trollollo: Prakticky nikdo nehraje Skyrim ve 3rd person, i přes mody je to na nic.

Všechny ty mody by tam mít nemohl, ale ty nejlepší bych tam klidně bral, základní tvorba postavy je ve Skyrimu hodně omezená.

Jinak si uvědom, že obzvláště v RPG je tvorba postavy pro hodně hráčů důležitým prvkem imerze, pro tebe třeba ne a tvorbu postavy si klidně přeskoč, ale pro mě a spoustu ostatních ano, a je fuk jestli vlastní postavu vidím jen v menu, nebo po celou hru.

Drew7878: To si nemyslím, kolik tím doopravdy ušetří? Animování hráčské postavy a to je tak všechno. Spíš bych to viděl jako primárně designové rozhodnutí.

Editováno: 3. 09. 2019 v 12.42

Nahlásit nevhodný obsah

20875587
Drew7878 napsal 3. 9. 2019 v 12.37

Zbytečné diskuze a okecávání. Prostě chtěli ušetřit prachy a hlavně čas, proto to bude takhle.

Nahlásit nevhodný obsah

20925730
Trollollo napsal 3. 9. 2019 v 10.57

Mozna kvuli dalsim 3rd person modum, mozna si lidi proste jen uzivaj tuhle cast tvorby postavy jako nejakou sandboxovou minihru, protoze radi strojej panenky, nebo se sami radi vzivaji do role panenek ve fesnym oblecku? Sam netusim jaky vsechny potreby si tim lidi kompenzuji, predevsim kdyz to dal ve hre neni videt. Ale souhlasim, ze je to popularni, a proto se editoru vzhledu postavy snazi drzet i ty hry, co laviruji mezi neotrelosti a tradicnim RPG, i pres pozdejsi nenavaznost na gameplay.

Spis ale odpovim jinou otazkou - chtel bys, aby napr. ten Skyrym mel vsechny ty mody uz napevno v zakladni hre? Proste proto, ze by se Bethesda rozhodla vyslyset a uspokojit napady kazdyho clena tymu a komunity.

Kdyz se nekdo chce drzet first person konceptu kvuli imerzi, tak proc nehodit editor vzhledu postavy alespon v uvodu hry za hlavu, at si ho tam kdyztak pridaji modderi. Kdyz imerze, tak poctiva - tzn. ze v uvodu prijmu jak moje jednou dana postava vypada, protoze to bude jedno. Hra sama prece bude v prubehu gameplay postupne nabizet spoustu vylepseni postavy ve forme bioimplantatu atp., ktery muzou mit soucasne vliv jak na zmenu vzhledu, tak i na herni vlastnosti a dovednosti postavy. Prijde mi, ze to je dostatecna kompenzace s hromadou neomezenejch moznosti. Muzu zacit jako hrou nahodne pridelenej podvyzivenej gender s negativni karmou, a postupne se behem hry ubioimplatnatovat k smrti - treba pres osvalenou transku, na opacnej gender s nadvahou, az po androgenniho lobotomika s pozitivni karmou. Nekoho na tom muze i nadale uspokojovat jak si postupne meni vzhled svy postavy, jinyho jak mu to zlepsi telesny vlastnosti a smysly pro gameplay. Tomu uz by se dalo rikat rovnou i imerzni kyberpunk.

Editováno: 3. 09. 2019 v 11.49

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 3. 9. 2019 v 10.50

cernikdominik: Jasně, že jsou, naopak jde hlavně o přeskinování sebe, proto existují stovky modů na brnění, rozšiřování možností tvorby postavy, RaceMenu apod.

Nude mody (a ostatní mody editující meshe postav) kvůli limitacím enginu nejdou jednodušše použít jen na vybrané postavy, takže když si je tam člověk dá, tak budou na všech postavách, ale i tak je jejich hlavním úkolem udělat svojí postavu lépe vypadající. Spíš bych řekl, že modů, kde jde výhradně o přeskinování NPC je řádově méně, než modů, kde jde o přeskinování hráčské postavy.

Jednodušše řečeno, to, že je hra first person neznamená, že by hráči chtěli kašlat na tvorbu postavy.

Editováno: 3. 09. 2019 v 10.52

Nahlásit nevhodný obsah

20925507
esmo napsal 3. 9. 2019 v 10.25

Mitsurugi: Myslíš třeba ty nude módy (který jsem rozhodně nikdy nehrál!)?
Ve Skyrimu jde hlavně o přeskinování NPC, nebo jsou snad módy kde přeskinuješ výhradně sebe?

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 3. 9. 2019 v 09.52

Trollollo: Jedna věc je teorie a druhá praxe. Z vlastní zkušenosti vím, že je při vývoji jedné věcí říká třemi různými způsoby a jeden výraz bez dalšího upřesnění může odpovídat třem různým věcem. Že to komplikuje komunikaci a zaškolování nováčků je fakt, ale nedá se s tím moc dělat. Čím větší korporát, tím větší průšvihy tohoto typu se stávají, pokud to nemáš striktně nařízené shůry (což většinou nemáš).

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 3. 9. 2019 v 09.29

Trollollo: Ve Skyrimu jsou stovky ne-li tisíce modů na vzhled postavy a to je taky primárně first person hra. Takže kdyby to bylo k ničemu jak říkáš, proč by to bylo tak populární?

Nahlásit nevhodný obsah

20925730
Trollollo napsal 3. 9. 2019 v 09.26

Chci verit, ze alespon ten co odpovidal za CDP vi o cem mluvi. I kdyz jak jsem psal driv, CDP uz je mozna dost velkej a fancy na to, aby do nej nalezlo prilis mnoho korporatnich karieristu, co hodne zvani a casto nevi ktera bije. Pouzivani jasnejch vyrazu je tak trochu pracovni deformace - muze to znit absurdne, ale kdyz si s ostatnima zcela nevyjasnis zadani, a navic si ani pravidelne nekontrolujes prubeh jeho tvorby, muze se stat, ze ti nejakej tym zacne delat na necem jinym nez je potreba. Predelani pak znamena dalsi cas, penize, a nekdy i odklad.

Jinak abych uvedl vec na pravou miru, sam si moc preju aby CP2077 byl uspech. Lonsky gameplay video me velice nadchlo. Posledni 15 minutovy video ale bylo vcelku nezazivne splacany. Snad to bylo jen spatnym vyberem a sestrihem. Jen doufam, ze puvodni koncept nezacal prilis mnoho ustupovat napadum vsemoznejch krafalu a nezvnikne z toho nakonec nejakej kockopes. Drzim CDP palce, at si v tom zvladne udrzet nejakou jasnou nosnou vizi.

Nahlásit nevhodný obsah

20925186
Strejda Demon napsal 3. 9. 2019 v 08.57

Smaug.: ...jen tak rychle z hlavy vyhodim Call of Duty a Far Cry :D

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 3. 9. 2019 v 08.39

Trollollo: OK, beru. Otázkou je, jestli to stejně chápal i tazatel a ten, co odpovídal za CDPR. Pokud jim jde o vtažení do děje, tak opravdu dává smysl omezit cutscény na minimum a nahradit je skriptovanými sekvencemi, které hráči ponechají aspoň minimálním možnost ovládání postavy (rozhlížení se). Po pravdě si nevzpomínám na hru, která by měla cutscény (dle definice) viděné převážně z pohledu první osoby. To má smysl třeba u nějakých snových epizodek, ale jinak by bylo prostě divné, kdyby hra převzala ovládání chůze a pohledu.

Nahlásit nevhodný obsah

20925730
Trollollo napsal 3. 9. 2019 v 08.08

Proto si mozna uplne nerozumime - v HL2 jsem povazoval za cutsceny jen neinteraktivni monology G-Mana v uvodu a zaveru, a zbytek toho o cem mluvis za naskriptovany sekvence. Myslim, ze rozdily mezi cutscene a scripted sequence snad jeste stale a dost vystizne popisuje i anglicka Wikina.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 3. 9. 2019 v 07.25

Trollollo: Pozor, v HL hra nebrala ovládání hráči z rukou skoro nikdy vyjma okamžiků, kdy Gordon tak jako tak nemohl nic dělat (praštili ho po hlavě a někam táhli, vlezl do klece, která někam jela...) Pokud se dostal daleko od dění, NPC přerušily konverzaci a zavolaly na něj.
Jinak mi to nepřijde jako neotřelý nápad. U her z prvního pohledu je to naopak docela tradiční (viz TES, Fallout a další) bourat se to snaží spíš hry jako Kingdom Come, ale tam si zase vzhled postavy (až na oblečení) vybrat nemůžeš. Spíš je to tím, že her z prvního pohledu dnes už tolik nevychází a obecenstvo je zvyklé na pohled z třetí osoby a filmovější cutscény. Koneckonců předchůdcem CP2077 byl Zaklínač a lidi v CP2077 prostě chtějí vidět "Zaklínače v budoucnosti" a budou zklamaní, až zjistí, že jde o jiný subžánr.

Editováno: 3. 09. 2019 v 07.30

Nahlásit nevhodný obsah

20925730
Trollollo napsal 2. 9. 2019 v 22.42

To je vec preferenci. Kazdopadne cutsceny berou ovladani z rukou tak ci onak. Ano, v HL clovek hral za Gordona, jehoz postava byla predem dana prevazne vyobrazenim na artworcich a obalech hry. Nikdo si ho ve hre neskladal od barvy brejli po velikost palce u nohy. Taze tam pohled z prvni osoby daval perfektni smysl i v cutscenach.

Vzdycky je neco o poprve - uz mas moznost to slyset. Mozna je to jen takovej designovej stereotyp, kterej preziva i u RPG her, jejichz autori se mermomoci snazej vymanit z RPG stereotypu a zapomenou ty svy neotrely zmeny vnimat v souvislostech.

Nahlásit nevhodný obsah