The Outer Worlds nabídne permadeath

5. srpen 2019 17:50 / Patrik Jelínek / Novinky / Diskuze (2)

O víkendu se na svět zrodila zpráva, že mimo standardních tří obtížností (Story, Normal, Hard) dostaneme v The Outer Worlds možnost využít i nesmlouvávého režimu zvaného Supernova, ve kterém hrozí ostatním postavám permadeath.

Jak již z názvu asi odvodíte, nepůjde zrovna o procházku růžovým sadem. Nejblíže by se dal tento režim přirovnat k surivival modu ze čtvrtého Falloutu. Nejenže tak budete nuceni snášet daleko tvrdší rány od svých nepřátel, kterým zároveň budete uštědřovat nižší poškození, ale přichází i mnohem citelnější změny. Supernova totiž přijde s takovými omezeními jako je management jídla a pití, což představuje prvek, který si spíše spojujeme s nejrůznějšími survival tituly. Ale zde zábava nekončí.

V průběhu hraní budete muset brát ohled i na hladinu své únavy. Jestliže totiž  dosáhne kritické úrovně, budete vystaveni negativním efektům na vaši postavu. Abyste se jim vyhnuli, budete nuceni vyhledat příhodné místo k noclehu, avšak pouze unitř budov. A aby toho nebylo málo, v bezpečí nebudou ani vaši druhové ve zbrani. I ti totiž mohou při volbě této obtížnosti permanentně zemřít, což s sebou nepochybně ponese i jisté dlouhodobé následky. Nakonec, autoři se netajili tím, že v The Outer Worlds může zemřít každý.

Tím však přítomné útrapy Supernovy nekončí. Taktéž můžete vesele zapomenout na možnost využívat fast travelu, jak se vám zlíbí. Jedinou možností, jak totiž tento systém cestování využít, bude transportovat se k vámi vlastněné lodi, což je zároveň jediné místo, kde můžete manuálně ukládat. A že se spolehnete na autosavy? Nenechte se vysmát. I na to autoři mysleli, a proto jejich počet drasticky omezili. Třešinkou na konec je pak samozřejmě i nemožnost se do obtížnosti po jejím snížení opětovně vrátit. Vypadá to, že Supernova bude skutečně tím prvkem, který oddělí zrno od plev.

Zdroj: IGN

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20875576
Smaug. napsal 6. 8. 2019 v 06.23

JabJab21: Souhlas. Her s detailně "multidimenzionálně" nastavitelnou obtížností je jako šafránu. Ono to bude souviset s tím, že se v takovém případě špatně implementují ego masírující achievementy typu "dohrál jsi to na nejtěžší obtížnost a to zvládlo jen půl procenta hráčů".

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 5. 8. 2019 v 23.54

Tak permadeath to samozrejme neni kdyz muzete ukladat a existujou autosavy. V kazdym pripade tyhle mechaniky ve hrach vitam, pokud ma clovek na vyber, a tady na vyber mit bude. Cim vic tim lip. Co me strasne stve na survivalu FO4 ci jinych her a pravdepodobne me bude stvat i na tomhle modu, je ze si proste nemuzete dat survival bez toho dementniho zvyseni obtiznost (nizsi dmg od vas, vyssi od nepratel apod.). Ja si chci proste zapnout jidlo, piti, spanek a mit vsechno ostatni na normal. Proc to proboha bez modu od fanousku nejde?

Editováno: 5. 08. 2019 v 23.55

Nahlásit nevhodný obsah