Detaily o soubojovém systému Fallen Order

21. červen 2019 11:10 / Jakub Štěpánek / Novinky / Diskuze (5)

První gameplay záběry ze Star Wars Jedi: Fallen Order představily mimo jiné sílu světelného meče. Ta bohužel neodpovídá představám některých jedinců a stala se předmětem debat. Smíšené reakce vyvolala například skutečnost, že hlavní hrdina nemá možnost rozsekat protivníka na kusy, což by se světelným mečem měla být hračka. Právě k tomu se vyjádřil designér Justin Perez.

Rozhovor s ním parafrázoval Ryan McCaffrey z IGN. Dle jeho slov se tato věc ve hře neobjevuje kvůli zásadám, na nichž trvá Lucasfilm, potažmo Disney. Oficiální stanovisko je takové, že u droidů a všemožných potvor není useknutí paže či nohy problém, u lidí však ano. Useknutí končetin nebo hlavy totiž spadá do kategorie výjimečných momentů. Aby byla jejich výjimečnost zachována, šetří se s nimi. Není tedy vyloučeno, že k takovým okamžikům dojde, půjde ale o důležité chvíle, například v cutscéně nebo v souboji s bossem. Tato skutečnost pravděpodobně platí pro jakoukoliv oficiální Star Wars hru, která v budoucnu vznikne.

U soubojového systému ještě chvíli zůstaneme. Game Informer totiž přinesl rozhovor s člověkem, jenž má soubojový systém na starost. Jason De Heras poskytl několik zajímavých informací. Z mávání světleným mečem by měli mít hráči pocit velké síly, vývojáři však zároveň chtěli do hry implementovat jistou výzvu. Právě proto jsou Stormtroopeři připraveni padnout k zemi po jednom zásahu, zatímco takový Purge Trooper je schopen útok vyblokovat. To bylo ostatně k vidění v gameplay ukázce z E3.

V souvislosti s tím vysvětluje De Heras styl boje s těmito nepřáteli. Kdokoliv, kdo umí blokovat útoky světelným mečem, bude mít takzvaný „guard meter”. Obranu je potřeba prolomit, načež stačí jeden zásah, jehož následky jsou fatální. Zde je důležité načasování. Odražení útoku v tu správnou chvíli totiž může vyústit v okamžitou popravu nepřítele.

Systém boje by se dal připodobnit k Sekiro: Shadows Die Twice. U práce FromSoftware se tým z Respawn Entertainment evidentně silně inspiroval. Star Wars Jedi: Fallen Order vychází 15. listopadu na PC, Xbox One a PlayStation 4.

Zdroj: WCCFTech, IGN, Game Informer

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20923037
Royal_Antagonist napsal 21. 6. 2019 v 22.45

Myslim si, že u soubojovýho systému stojí totálně člověk, kterej star wars rozumí.
Bohužel si taky myslim, že je jeho potenciál limitovanej mikymauzem.

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 21. 6. 2019 v 17.56

Mne treba zajima, proc nikdo jeste nepouzil treba upraveny soubojovy system z For Honor. Je to presne takove, ze bych si dokazal predstavit, ze by to slo pouzit u star wars hry.

Nahlásit nevhodný obsah

20876319
Corra napsal 21. 6. 2019 v 16.19

Systém nastíněného boje spíše u tohoto typu hry připomíná AC pár let zpátky, kdy byly souboje jen o včasném mačkání protiútoku.

Nahlásit nevhodný obsah

20919665
Zerosekai napsal 21. 6. 2019 v 13.41

jako je to EA a je to Disney ani jedna společnost nemá zrovna nejlepší výsledky se star wars tématikou v posledních letech, i tak ovšem chci zůstat pozitivní, konečně tady máme příběhovou star wars hru, doufám, že se jim to povede ale je to EA a je to Disney.

Nahlásit nevhodný obsah

20894412
boreas napsal 21. 6. 2019 v 12.15

Snad všechny hry s tématikou Star Wars obsahovaly odstraňování končetin pomocí lightsaberu. Stejně tak byly tyto scény v původních filmech.. Pokud to Disney takhle oklešťuje, totálně se přestávám těšit na jakýkoli budoucí hry.

Nahlásit nevhodný obsah