The Outer Worlds je menší než New Vegas

17. prosinec 2018 15:57 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (10)

Řekněme si to na rovinu. The Outer Worlds bylo asi tím nejlepším a nejzajímavějším, co se objevilo začátkem měsíce na The Game Awards. Těžko by někdo predikoval, že Obsidian s původními autory Falloutu Timem Cainem a Leonardem Boyarskym ukradnou celou show. Na druhou stranu už teď brzděte, ať se celý hype train nerozjede příliš rychle. Ačkoliv Obsidian udělal Fallout New Vegas, The Outer Worlds není ani Fallout a není ani tak velký.

Ačkoliv Obsidian již patří Microsoftu, Microsoft novinku nevydává a ani na ní neposkytuje žádný kapitál. The Outer Worlds je totiž hra, jejímž vydavatelem je label Private Division. Pokud jste o něm neslyšeli, jedná se o dceřinou společnost společnosti Take-Two (pod níž spadá například Rockstar nebo 2K), jejíž náplní je vydávat tzv. AA hry. Čili projekty, které nejsou nezávislé, ale zároveň nejsou vysokorozpočtové a AAA produkci se rovnat nemohou.

Jinými slovy, nemohou se rovnat třeba Zaklínači, třeba ani Borderlands, když hovoříme o sci-fi zasazení, ale nemohou se rozsahem rovnat ani Falloutu New Vegas. Hráče v The Outer Worlds čekají „jen“ dvě planety, které ale nejsou open-worldy. Každá planeta nabízí několik oblastí k průzkumu, v nichž sice bude co dělat, ale ani podle Obsidianu se New Vegas nemohou rovnat. „Zatímco se nemůžeme bavit o tom, kolik oblastí hra nabídne, možná by bylo lepší uvažovat nad novinkou jako nad Star Wars: Knights of the Old Republic II, v němž se nacházelo v každé oblasti více míst k průzkumu,“ říkají autoři.

Tím neříkáme, že je všechno špatně a všechno úplně jinak. Cain s Boyarskym nabízejí určitou záruku (spolu s Obsidianem v zádech), že se můžeme těšit na pořádné RPG, jehož dokončení ale nebude na rozdíl od jiných her vyžadovat měsíční dovolenou. Takže například, ideální přímo pro mě. V každém případě je mylné domnívat se, že The Outer Worlds vypálí Bethesdě s Falloutem rybník, neboť když nic, novinka vycházivší v roce 2019 bude zkrátka jiná. Níže se můžete podívat na záběry ze hry magazínu GameInformer.

Zdroj: Kotaku

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20864720
JMBounce napsal 20. 12. 2018 v 10.56

OneShot: Hry co jsem vyjmenoval níže mají pro mě kvalitní obsah. Důležitou náplní v open worldech je pro mě vyzobávat. Ale musí to být zajímavé s odladěním gameplayem. V AC:O mě baví vyzobávat a to i po 100 odehraných hodinách. Gameplay je na tolik zábavný, že chci vyčistit celou mapu. Stejný jsem dělal ve Skyrimu, Mad Maxu, Just Cause, Far cry, Watch dogs, Fallout a všech těchto podobných hrách. Oproti tomu v RDR2 to dělat nebudu. Mapa se nedá nějak kompletovat a tudíž je to pro mě nezáživné když necítím progres. Singl je samozřejmě supr a příběh mě baví, ale až ho dohraji tak si nemyslím, že se budu snažit o nějakou kompletaci. Co se týče minimapy tak se mi líbí, že se někteří vývojáři snaží odstranit minimapu úplně. A fast travel většinou ignoruji. Naopak. Čím větší svět je tak o to víc mě baví ho brázdit. Takový Fuel byl splněný sen. Velikost mapy Fuelu by se mi líbila v nějakém RPG (nepočítám Daggerfall). A pro závodní hry klidně svět větší než byla mapa Fuelu. Jen pro představu mapa AC:O má 130km čtverečních (zhruba velikost Plzně) Just cause 3 má kolem 1000km (zhruba velikost Berlína) čtverečních a mapa Fuelu kolem 14400km (zhruba pětina ČR).

Nahlásit nevhodný obsah

20825828
OneShot napsal 19. 12. 2018 v 17.23

JMBounce: Nabité obsahem jsou vždycky, jde o to, aby ten obsah byl kvalitní- je velký rozdíl, jestli obsahem jsou sbíratelné vlaječky, nebo výborně napsané vedlejší mise. Lineární hry sem nebudu tahat, to sem nepatří, ale u otevřených světů mám rád dvě věci- zaprvé, když mám možnost celou hru "odjezdit", bez použití rychlého cestování- to předpokládá, že to nebude trvat tisíc hodin, no a zadruhé, když je herní svět postavený tak, aby si hráč mohl leccos zapamatovat, kudy kam, a nemusel pořád zírat do (mini)mapy. V tomhle ohledu funguje výborně například první Assassin's Creed, Far Cry 2, první Zaklínač, z letošních her pak třeba Kingdom Come nebo Shadow of Colossus. Zvláštním případem pak je Red Dead Redemption 2, které je asi jedinou hrou, u níž se podařilo tohoto dosáhnout, přestože má opravdu obří svět, tam je to ale dáno tím, že svět v RDR2 působí až neuvěřitelně reálně. Pokud ale vývojáři oboje nedokážou, a většina to nedokáže, tak budu vždycky radši, když dají přednost menším, živoucím, uvěřitelným světům před jejich velikostí.

Nahlásit nevhodný obsah

20864720
JMBounce napsal 18. 12. 2018 v 14.02

OneShot: Ubisoftu se to už doneslo. Far cry 5 a AC:O jsou nabyté obsahem. V AC 100 hodin a stále jsem ještě neskončil. Far cry 5 jedu znova. Ten zrovna menší byl až mě to trošku mrzelo. A nezapomínat na Watch dogs 2 kde bylo po obsahové stránce taky co dělat. Navíc pro mě je velikost světa důležitá. Dává mi svobodu. Třeba God of war se nutím dohrát i přes to, že je to dobrá hra. Jenže když to zapnu tak mám nalajnováno co mám dělat. V open worldech ne.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 17. 12. 2018 v 19.57

Editováno: 17. 12. 2018 v 19.57

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 17. 12. 2018 v 19.57

OneShot: Neni to o chapani, ale spis o nedostatku zdroju. Kdyby meli zdroje, udelaj to vetsi. A jestli by to bylo zaplneny buh vi.

Editováno: 17. 12. 2018 v 19.58

Nahlásit nevhodný obsah

20865015
Kubaxx napsal 17. 12. 2018 v 19.52

Nevadí hlavně at je ten svět zaplněný ,né jako F76 hezký obrovský svět který je bohužel prázdný.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 17. 12. 2018 v 19.49

OneShot: Jde spíš o módní vlny. Před pár lety se zase nadávalo, že jsou všechny hry jen trapné tunely, teď jsou na indexu open worldy, se kterými to vývojáři přepískli (a až na ty vesmírné jsou stejně mnohem menší než kdysi takový Daggerfall). Myslím, že je fajn mít k dispozici obojí (a všechno mezi tím i okolo) a vybírat si, podle toho, na co má člověk zrovna chuť.

Nahlásit nevhodný obsah

20880185
rezz3t napsal 17. 12. 2018 v 19.47

lepsi nez velkej poloprazdnej svet od bethesdy ale nechci soudit nez to vyjde

Nahlásit nevhodný obsah

20825828
OneShot napsal 17. 12. 2018 v 19.33

Že by vývojáři začínali konečně chápat, že není důležitá velikost světa, nýbrž jeho vzhled a především herní obsah? Kéž by to tak bylo. Teď jen, jak dlouho bude trvat, než se ta novinka donese i k Ubisoftu...

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 17. 12. 2018 v 16.12

No je skoda ze vesmirna hra bude mit tak malej svet, a vubec ze ta hra obecne asi bude mensi. Me to ale nevadi, kazdy musi nekde zacit. Krome toho i takhle mala hra muze kvalitativne strcit radoby AAA FO76 do kapsy. Jestli je neco dukaz toho ze AAA, velkej rozpocet a velkej vydavatel nic neznamena, je to prave FO76.

Editováno: 17. 12. 2018 v 16.15

Nahlásit nevhodný obsah