Just Cause 4 je 4x rozmanitější než trojka
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Just Cause 4 je 4x rozmanitější než trojka

Just Cause 4 je 4x rozmanitější než trojka

Aleš Tihlařík

Aleš Tihlařík

21. 11. 2018 14:35
Reklama

Pokud bychom měli ocenit sérii, u které musí rozsáhlost herního světa stačit i největším megalomanům, tak se Just Cause pravděpodobně umístí na děleném prvním místě s Assassin’s Creed. I Avalanche Studios už však pochopili, že rozlehlý svět není až tak zajímavý, pokud působí mrtvě.

Pro oficiální Xbox magazín se na toto téma rozhovořil herní ředitel čtvrtého dílu, Francesco Antolini. „První věcí, které si všimnete, bude, že jsme poněkud ustoupili od stylu hraní, připomínající nákupní seznam. Teď chceme hráči přinést větší množství autonomie, ovšem omezené jak příběhem ostrova Solis, tak Ricovou motivací. Solis je světem, který je odlišný od minulých dílů – vracíme se sice do Jižní Ameriky, ale s takovou úrovní detailů a rozmanitosti, kterou jsme v sérii doposud neměli.“

„Do Avalanche jsem přišel pracovat jako hlavní designér na Just Cause 3, kdy jsem pomáhal při otevření tehdy nového studia v New Yorku. Naučil jsem se při tom mnoho o procesech a spolupráci, hlavně tedy, že právě kvalitní spolupráce je základním stavebním kamenem skvělého studia. Historie to ostatně může potvrdit, úspěšná a tradiční studia obvykle definuje jádro vývojářů, které stmelila minulost a soustředění se na zdokonalování původní značky či nápadu. Důvodem, proč je Just Cause 4 čtyřikrát rozmanitější než předchozí díl, a má také mnohem hlubší mechanismy, je z velké části právě naše porozumění tomu, jak mohou změny v procesech a přístupu vylepšit kreativitu i samotnou produkci.“

Jednou z Antoliniho nejoblíbenějších částí na Just Cause 4 je nový destrukční systém, díky kterému se konečně povedlo naplnit vizi, kterou vývojáři od začátku měli. „V Just Cause 3 se objekty Chaosu skládají z odlišných částí s jinou fyzikou – jakmile je zničíte, každý z nich započne sebedestrukční sekvenci. Toho jsme museli využít kvůli technickým limitacím, které ale v novém díle již nepředstavují problém. Výsledkem je něco, čemu říkám „hraj-si-se-mnou“ destrukce – množství rekvizit a zničitelných objektů, se kterými můžete kreativně experimentovat. Destrukce jde daleko za hranici, které nabízí dosavadní možnosti emergentního hraní.“

„Jedním z mých oblíbených příkladů jsou klasické horizontální nádrže na palivo. V Just Cause 3 při poškození prostě explodovaly. Ve čtyřce mohou nezřízeně vyrazit kupředu, stane se z nich tedy jakási raketa, která zničí vše, co jí bude stát v cestě.“

Ačkoliv tedy tvůrci přistupují ke hře s větší zodpovědností, o šíleně výbušné kreace ochuzeni rozhodně nebudeme. Just Cause 4 vychází 4. prosince na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Hru můžete předobjednat na Xzone.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama