Bude Dragon Age 4 hrou jako služba?
BioWare bylo vlastně ještě nedávno společností, za kterou by RPG pozitivní fanoušci strčili ruku do ohně. Po vydání nepříliš kladně přijatého Mass Effect: Andromeda, a také vlně odchodů na pozicích klíčových zaměstnanců, se však právě tito fanoušci bojí o budoucnost jejich oblíbených sérií. A dle nejnovějších prohlášení to vypadá, že minimálně v případě nového dílu Dragon Age je strach oprávněný.
Viníkem je v tuto chvíli Anthem, gigantický futuristický projekt stejné firmy, vycházející na začátku příštího roku. Jedná se o jednu z mnoha her, která se ve svém obchodním modelu zhlédla mj. v Destiny 2, dle vyjádření jejích tvůrců ne až tak úspěšné hry, fungující na principu hry jako služby. Anthem tedy hodlá přejmout tuto politiku, a Electronic Arts, tedy vydavateli her od BioWare, se zmíněný obchodní model líbí natolik, že jej pravděpodobně bude chtít využít i u nového dílu Dragon Age.
Anthem is a specific thing that’s unique from our other IPs in many ways. What carries forward is what we learn about game design, which is a constant evolution.
— Casey Hudson (@CaseyDHudson) September 4, 2018
Minimálně to naznačují tweety vysoce postavených zaměstnanců kanadského studia. Casey Hudson, jeden ze zakladatelů, již dříve napsal následující: „Právě řešíme zvláštní věci ohledně toho, jak budou naše budoucí hry ovlivněné Anthemem. Jistěže když děláme Dragon Age, bude hra postavená na tom, jak má vypadat hra z tohoto univerza, a to stejné platí pro Mass Effect. Anthem je specifický a unikátní projekt, jeho vývoj nám pak dodává nové zkušenosti ohledně herního designu, který díky tomu prochází konstantní evolucí.“
Jeden z tvůrců příběhu pro Dragon Age: Inquisition, Patrick Weekes, pak včera tweetoval: „Šťastné čtvrté narozeniny Dragon Age: Inquisition. Ať už se v budoucnu stane cokoliv, jsem hrdý na to, že jsem byl částí týmu, jehož cílem bylo, udělat životy hráčů lepšími. Máme ty nejlepší, nejgeekovatější a nejvášnivější fanoušky na světě, a díky vám je zase lepší život můj.“
Happy fourth birthday to #DragonAgeInquisition. Whatever happens in the future, I’m proud to have been part of a team committed to making its players’ lives better.
— Patrick Weekes (@PatrickWeekes) 19. listopadu 2018
We have some of the best, geekiest, most passionate fans in the world, and my life is better for knowing you.
Jestli Hudson tvrdí, že Dragon Age bude od základu vystaven v duchu tradic, ale přesto se má v mnohém inspirovat Anthemem, nečekáme, že hlavní hrdina tradičního fantasy RPG bude mít létající oblek – tato inspirace by se tedy mohla týkat právě modelu hra jako služba. Weekesův tweet pak naznačuje, že směřováním dosud neoznámeného projektu si nejsou jistí ani sami vývojáři. Podobná nejistota obestírala už vývoj posledního Mass Effectu, víme tedy, že se určitě nejedná o pozitivní pocit.
Ze čtení mezi řádky to prostě vypadá, že ani vývojáři novému Dragon Age příliš nevěří. Už Inquisition byl některými přezdíván jako „offline MMORPG“, a čtvrtý díl by mohl tento přerod zkompletovat. Líbila by se vám podobná evoluce, nebo vás více bavily předchozí díly série? Dejte nám v komentářích vědět, co si o momentální situaci jednoho z nejikoničtějších RPG současnosti myslíte.