Fox: „Je nemožné dodělat Deltarune“
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Fox: „Je nemožné dodělat Deltarune“

Fox: „Je nemožné dodělat Deltarune“

Aleš Tihlařík

Aleš Tihlařík

2. 11. 2018 17:25
Reklama

Včera jsme všechny fanoušky meta hry Undertale potěšili oznámením duchovního nástupce jménem Deltarune, již několik hodin nato se však jeho momentálně jediný vývojář, Toby Fox, nechal slyšet, že hotové hry se jen tak nedočkáme.

Uvolněný dvou až tříhodinový kus hry totiž Foxovi dle jeho slov trval mnohem déle, než by se mohlo na první pohled zdát. Tuto i další věci popisuje ve velmi upřímném blogovém příspěvku, zodpovídajícím na 12 palčivých otázek, které předpokládal, že od fanoušků dostane.

Díky poměrně dlouhému textu se tedy dozvídáme, že hra se odehrává v jiném světě než Undertale, přičemž na ni ani nijak nenavazuje. Fox zatím nechce zodpovídat otázky ohledně toho, kam se příběh vyvine, jelikož právě ten je důvodem, proč hru dělá. Samotný proces však trvá velmi dlouho – zatímco demo Undertale měl vyrobeno během několika měsíců, Deltarune trvalo několik let. Na jednom projektu nechce Fox strávit déle než sedm let, a i proto si myslí, že dokončení Deltarune je v momentální situaci takřka nemožné.

Současný projekt má oproti Undertale mnohem složitější grafiku, soubojový systém, svět a v neposlední řadě také vícero hlavních hrdinů, což v kombinaci s Foxovými vlastními potížemi, zahrnujícími problémy s koncentrací, excesivní cestování kvůli lokalizacím a portům, a zpochybňování sama sebe, nedává příliš nadějné vyhlídky.

I přes to všechno by však Fox projekt rád dokončil, a to s pomocí týmu, který se pokusí vytvořit. Jak ale sám dodává, díky jeho nulovým zkušenostem to nemusí dopadnout dobře. Případný plán k Deltarune zahrnuje vydání všech zbývajících kapitol v jednom placeném balíku, a na světlo světa by hra vyšla až v době, kdy by byla opravdu hotová – nemáme tedy čekat žádné předobjednávky. Porty na konzole, případně cena samotné hry, se zatím neřeší vůbec, poněvadž obojí je příliš daleko.

Co se týče doposud vydaného obsahu, tak první kapitola se může do vydání změnit díky hráčské zpětné vazbě, stejně jako zbytek hry. V žádném případě však nemáme čekat vícero konců – kompletní příběh už je totiž napsaný, stejně jako několik písniček. Kromě zmíněného se však na dalších částech hry ještě nepracuje – resp. nikdo neprogramuje, ani nedělá žádnou grafiku. Finanční hledisko však podle všeho problém není, nechystá se ani žádný Kickstarter.

Závěrem pak Fox věnuje poděkování všem, kteří jeho hry hrají, zároveň se lehce dotýká svých psychických problémů, jelikož dle jeho vlastních slov zešílí, pokud by hráčům neukázal své dosavadní plody práce. Má nicméně strach z toho, že se mu nedovede překonat Undertale. Své fanoušky varuje před tím, že si nemyslí, že je nějaká jiná hra ještě donutí ke stejným pocitům, které z ní měli.

Vypadá to tedy, že náročný indie vývoj si vybírá svoji daň na dalším člověku. Možná se Fox stane námětem pro další díl Indie Game: The Movie, možná je budoucnost mnohem světlejší, než jeho příspěvek naznačuje. V každém případě si ovšem přejeme, aby vše dobře dopadlo, a to jak s Foxem, tak s jeho hrou.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama