ID@Xbox přesáhl metu tisíce titulů
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka ID@Xbox přesáhl metu tisíce titulů

ID@Xbox přesáhl metu tisíce titulů

Filip Švácha

Filip Švácha

31. 10. 2018 15:59 14
Reklama

Momentálně je už zcela jasné, že co se týče exkluzivních titulů, Microsoft rozhodně oproti konkurenci zaspal.  Nekonečná válka mezi Xboxem a PlayStationem je s touto generací určitě na straně PlayStationu. Nejedná se však jen o hry, ale především o samotné prodeje konzole.

Mircosoft se ale rozhodně nevzdává a místo exkluzivních her se zaměřuje na služby, které byly vždy považované za kvalitní. A není tomu jinak ani nyní. Zákazníci mají k dispozici Netflixu podobný Xbox Game Pass. PC hráči jistě oceňují Play Anywhere, jenž jim umožňuje hrát tituly jako Gears Of War 4 nebo Sea of Thieves i na počítačích. Nesmíme zapomenout ani na zpětnou kompatibilitu, která je také nezanedbatelnou součástí politiky společnosti.

Jedním z programů je i ID@Xbox, pomocí něhož mohou indie vývojáři sehnat potřebné prostředky na podporu svých projektů. Právě tento program dosáhl velkého milníku. Díky ID@Xbox se na platformu dostalo na tisícovku her. Za pět let, co funguje, jsme si díky němu mohli zahrát pecky jako Stardew Valley, Cuphead nebo Celeste. Přehoupnout se přes toto nemalé číslo jim tento měsíc pomohlo vydání Mark of The Ninja: Remastered a Gore and Cannoli 2.

Podle šéfa ID@Xbox Chrise Charla byla v rámci projektu rozdána více než miliarda dolarů a na tři tisíce vývojářů dostalo k dispozici sady potřebné k vývoji. I po pěti letech zůstala filozofie stejná. Co možná nejjednodušším a nejhumánnějším způsobem pomoci nezávislým autorům dostat jejich produkt na Xbox One. To samozřejmě zahrnuje i podporu při vydání a zviditelnění produktu v oficiálním Microsoft Storu.

„Dostáváme se čím dál blíže k bodu, kde je hlavním faktorem úspěchu videohry vize autora a ochota projekt uskutečnit. Už neplatí, že by při vývoji enginu byla příčinou úspěchu přístupnost platformy nebo technologická stránka věci. Toto je pro mě úžasné, protože díky tomu můžeme slyšet spoustu nových nápadů a zažít mnoho nových příběhů od lidí, které jsme vůbec neznali. To mě momentálně na nezávislé scéně baví nejvíce," říká.

Zdá se tedy, že ID@Xbox je úspěšným projektem a vzhledem k tomu, že se s ním počítá i na příští generaci Xboxu, tak bude počet nezávislých her nadále stoupat. Nezbývá tedy, než gratulovat k dosažené metě.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama