Fallout 76 bude mít „spektakulární chyby“

23. říjen 2018 13:15 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (33)

Jestli jste viděli některá komunitou vytvořená videa na internetu, dali bychom ruku do ohně za to, že výčet by začínal videem s chybami Skyrimu. To, že je Bethesda, konkrétně její divize Bethesda Games Studios, proslulá nespočtem chyb ve svých vydaných hrách, je zkrátka fakt. Situace dospěla do absurdního stádia, kdy si je toho vědomá i samotná společnost a proto raději předem varuje, že ani tentokrát nebude všechno bez chybiček.

Možná by bylo fér říct úplnou pravdu. S Falloutem 76 bude situace ještě horší než kdykoliv předtím. Alespoň to vyplývá z otevřeného dopisu, který autoři umístili na svůj profil na Twitteru. Ten shrnuje historii, současnost, ale i budoucnost týmu, který spolu se hrami ušel dlouhou cestu. „Snažíme se neopakovat se, nicméně všechny naše hry sdílí stejnou DNA,“ stojí prakticky v úvodu. Zřejmě tím vývojáři nemysleli stejný základ plný chyb, ale v kontextu dalších vět je spojitost minimálně úsměvná.

Každopádně stejné DNA sdílí i zbrusu nová hra. Jak z dopisu vyplývá, už před třemi lety se studio rozhodlo udělat něco nového, odvážného, ale v určitém slova smyslu i strašidelného. Svět, který bude vůbec poprvé online. „Vyvinuli jsme spousty nových technologií a služeb, zatímco jsme ohýbali dosavadní technologie k věcem, o kterých jsme ani nedoufali, že je dokážou. Překonávali jsme se, což i nás samotné překvapilo,“ píše se dále. Zřejmě víte, kam tento příběh směřuje.

Nové, nevyzkoušené technologie, budeme testovat už dnes v noci my v rámci beta testu. Ale i když samotná beta proběhne v několika vlnách, v určitém ohledu nebude Fallout 76 kompletní ani při vydání. „Obvykle po letech vývoje hru dokončíme, vydáme a dáme si pauzu. Se „76“ ale cítíme, že nejsme na konci. Dosáhli jsme startovní čáry, odkud začíná zbrusu nová práce.“ Bethesda přiznává, že při rozsahu her, které vydává, se vždy nějaké bugy objeví, „ale s tím, co vytváříme v rámci Falloutu 76, je možné, že se objeví nové, nečekané, přímo obrovské spektakulární chyby, se kterými jsme se dosud nesetkali“.

Některá úskalí jsou Bethesdě známá, například místa, kde je potřeba zapracovat na stabilitě výkonu, pokud se na nich objeví více hráčů, ale jiná bohužel ne. „Při jejich hledání potřebujeme vaši pomoc, stejně tak vaši radu, co je potřeba prioritně opravit. Opravíme to, ať už teď, nebo po launchi.“

Ať je situace jakákoliv, je pravda, že se pojem otevřená betaverze značně za poslední léta posunul. Zvykli jsme si, že vydavatelé pouští do světa bety ve stavu, kdy bychom je mohli považovat spíše za marketingové nástroje namísto období, kdy je potřeba otestovat funkčnost veškerých mechanismů. Bethesda svou zprávou jen připomíná, že v případě Falloutu 76 je beta opravdu betou, a že ani omezená zkušební verze nemusí odhalit veškeré majoritní problémy, ke kterým může dojít až po vydání hry. Pokud máte pro strach uděláno a předobjednali jste novou hru na Xboxu One, můžete se do testu zapojit i vy – začíná už dnes v noci. Pro nás bohužel nešikovně od 1 hodiny ranní a potrvá čtyři hodiny. Fallout 76 si můžete předobjednat na Xzone.cz.

Zdroj: Bethesda

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20874536
Minstriel napsal 24. 10. 2018 v 15.40

JabJab21: novy Assasin má brutální mapu s fajn grafikou a ještě jsem nenačítal :).

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 24. 10. 2018 v 14.34

Samozřejmě chápu ty důvody, jen mě to sejří, ale když už loadingy - Společnosti NAMCO skončil před třemi lety patent na hraní miniher při loadingu. A zatím sem si nevšiml v ŽÁDNÉ hře, vyjma BAYONETTY (kde je při loadu trénink) že by toho někdo využil..... smutné.

Mám takovej divnej názor - my hráči jsme na tu hru s dayone patchi přistoupili našimi peněženkami a herní průmysl to vzal jako standard. My jsme ti idioti, co za to můžou. Ale v devadesátejch letech by hra co má bugy nikdy nedostala 5/5 či 10/10. Navíc NINTENDO či HIDEO KOJIMA maj hry takřka bez bugů (nebavim se o balancování hry ale o Bethesda bugách).

A teď Bethesda posílá další stupeň týhle drzosti.

Ahoj, naše hra bude jurva prolezlá bugama, v podstatě zabugovaná srágora a přesto ji dáme za 60 E.Tak nenadávejte, stavíme to na enginu který vymyslely staří Egypťané při stavbě pyramid, i když máme inhouse ID SOFTWARE, jejichž DOOM2016 běhá prostě na všem (jako proč nejedou na ID TECH 5 je největší současnou záhadou na týhle zeměkouli).
Připomíná mi to SOUTH PARK, když se společnost BP omlouvá za uniklou ropu v zálivu nebo když si lidi z kabelovky mastěj bradavky.

Editováno: 24. 10. 2018 v 15.00

Nahlásit nevhodný obsah

20883442
Amos napsal 24. 10. 2018 v 14.29

Na ten loading byla petelice svého času Dungeon Siege.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 24. 10. 2018 v 10.33

Jeste bych dodal ze loadingy ve hrach vubec bejt nemusej. Je to jak pise Tom, ze jenom tvurci chtej vyuzit HW na maximum a v tom pripade je musej nekam dat. U min narocnejch her casto loadingy ani nejsou (s vyjimkou nacitani pozice ci checkpointu), protoze cela hra je stejne tak narocna jak jeden kousek mapy ve velky a narocny hre.

Samozrejme ale loadingy ve hrach od Bethesdy sou prasarna. Nehral sem moc her od jinych vyvojaru kde by byly loadingy na kazdym kroku a kdy by i jeden pokoj 1x1 potreboval loading.

Editováno: 24. 10. 2018 v 10.35

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 24. 10. 2018 v 09.29

Mitsurugi: Až nesrovnatelně jednodušší, řekl bych (samozřejmě ve smyslu jednoduchosti kódu a herní logiky, nikoliv obtížnosti hraní).

Ocelotr2.1: Co je na tom paradoxního? Když je něco složitější, je normální, že je v tom více chyb. V aplikaci "hello world" naprogramuje chybu jen hlupák, v 3D MMORPG s otevřeným světem by jen hlupák žádnou chybu neočekával.

A co se týká loadingu a výkonu obecně - to platí pro počítače celkově. Sice se neustále zrychlují, ale úměrně s tím roste i náročnost aplikací. Hry vždycky jsou někde na hraně výkonosti, snaží se vytáhnout z HW maximum. Takže před 20 lety špičková hra potřebovala výkonný počítač a přesto se sekala. Dnes vypadá naprosto hnusně. Dnešní špičková hra vypadá proti ní naprosto realisticky, jenže taky potřebuje výkonný počítač (dnešní doby) a přesto se seká.

Editováno: 24. 10. 2018 v 09.32

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 24. 10. 2018 v 09.24

Mitsurugi: Zkus si dohrát Conana ! Jednodušší ? Dnešní hry jsou vrcholem jednoduchosti :) (CONAN byla RPG-adventura asi jako HERO QUEST).

Samozřejmě je mi jasný, jak to myslíš. Ale to je ten paradox počítačů. Jsou lepší, rychlejší a složitější, přesto hry jsou zabugovanější a už 30 let čumim na nápis NOW LOADING. Ani tohohle jsme se nezbavili, i když v 90tkách to bylo na Nintendu a Seze standard.

Editováno: 24. 10. 2018 v 09.25

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 24. 10. 2018 v 09.06

Ocelotr2.1: Tak tehdejší hry byly mnohonásobně jednodušší.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 24. 10. 2018 v 08.55

Smaug.: Já skončil u PC až v roce 2005, tak proto jsem neznal bugy :). Na jedinej, kterej si pamatuju z Amigy, tak ten byl ve hře CONAN: THE CIMMERIAN úplně na konci (a to byly měsíce hraní) a znemožňoval dohrát hru . Borci z Excaliburu, tušim že ICE nebo Lukáš Ladra to ovšem vykoumali, aby se dal hlavní boss zabít a hra nekrachla.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 24. 10. 2018 v 07.56

Ocelotr2.1: V osmdesátkách jsem ještě nehrál (možná jen na nějakém automatu na mince), ale v devadesátkách byly bugy a exploity ve hrách už celkem běžné. A Bethesda už tehdy patřila mezi největší průkopníky v této oblasti.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 24. 10. 2018 v 07.10

Lidstvo se vyvinulo od bezchybných her, k hrám plných chyb. Nechť žije pokrok ! V 80tých letech jsem nevěděl, že hry můžou mít bugy.

Editováno: 24. 10. 2018 v 07.13

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 23. 10. 2018 v 22.24

Smaug.: Třeba ve WoWku mi to ani trochu nevadí. Možná proto, že to sám dělám (hrál jsem za Demon Huntera a to plachtění a double jump jsou prostě cool) :D

Jinak na OP postavy je nejlepší Morrowind. Stačí sehnat tak 500 goldů, ukrást alchymistické vybavení z Caldery a dostat se k nějkému obchodníkovi, který má neomezené suroviny na Fortify Intelligence. Udělat potiony vypít, udělat lepší, vypít a pak člověk skončí s potiony, které zvedají inteligenci o několik desítek tisíc na několik let ingame času (když dojdou peníze tak nějaké potiony prodat). Pak stačí jenom udělat libovolně buffovací potiony a z hráče je bůh, co dá všechno ve hře na ránu, má nekonečně many a staminy a je prakticky nesmrtelný.

Boží hra.

Editováno: 23. 10. 2018 v 22.27

Nahlásit nevhodný obsah

12194789
Mejthyas napsal 23. 10. 2018 v 21.23

JabJab21: Ano ... přesně tohle je moje myšlenka taky ... Proto hlavně mluvím o mp.... Je to šílenost co některý hry hráčům dovolí

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 23. 10. 2018 v 21.20

Hlavne je rozdil mezi SP a MP hrama. Myslim ze nikomu tady nevadi ze v singlu muzete skakat jak hopik nebo grindovat skilly nenormalnim zpusobem. Tam si hrajete jak chcete a nikoho nepohorsujete ani nikdo nepohorsuje vas.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 23. 10. 2018 v 21.13

Mitsurugi: Jo, ale vypadá to blbě, to musíš uznat. Podle mě to patří do plošinkovek, ale v RPG a střílečkách se spíš divím, že to autoři nepenalizují citelnější ztrátou staminy nebo tak něco. I když u WoWka to ještě s tou výrazně stylizovanou grafikou není tak zlé.

Corvus von Corax: Na tohle byl ještě lepší Daggerfall. Čert vem skákání (to samozřejmě taky fungovalo). Navolil sis postavu, která pohlcovala magické útoky a pak stačilo se zatíženým tlačítkem fireballovat do zdi. Nebo do nějaké potvory, protože magii jsi pohltil, takže neubývala a potvoru to stejně zranilo - perpetuum mobile. Vůbec se tam minmaxováním při tvorbě postavy daly vytvářet kvalitně přesílení polobozi.

Editováno: 23. 10. 2018 v 21.15

Nahlásit nevhodný obsah

20851060
Legoldos napsal 23. 10. 2018 v 20.28

Mejthyas: a to je trochu divny ne jestli to skakani dokonce pomaha? hlavne me to fakt blbe vytrhuje ze zazitku, uz vidim jak nejaky lukostrelec skace a zaroven natahuje luk a presne miri.....nebo mage se soustredi na spell....
a pritom to bylo kdysi tak ze tohle delat neslo

Mitsurugi:
myslim v arenach nebo celkove v pvp....zvlastni ze v raidech se to moc nedeje, tam neni na takove pitomosti prostor

Nahlásit nevhodný obsah

12194789
Mejthyas napsal 23. 10. 2018 v 18.42

Mitsurugi: Já u "nekterejch" her chápu účel tohohle skákání ( u wow je to
v souboji i nezbytnost aby byl člověk kompetitivní) ... Ale nerozumím tomu u her co prostě nejsou fantasy , nebo si na ni aspoň nezakládají .... Fallout je sice sci-fi ... Ale zakládá si na věcech , který v běžným životě fungujou .... Proto nechci uprostřed boje vidět denenta co bude poskakovat po bojišti jen aby se vyhnul headshotu , nebo bruslit nalevo-napravo-nalevo-napravo v řádu mikrosekund , aby omezil počet kulek co ho trefí ... Rozumíš co se tu snažím vysvětlit ? .... Poslední hru co jsem pařil po netu a kde se charakter pohyboval v rámci reality obstojně byl SWAT 4 .... Od tý doby jenom snůžka kaskadérů a Matrix úchyláků.

Editováno: 23. 10. 2018 v 18.43

Nahlásit nevhodný obsah

20883700
Sudaro napsal 23. 10. 2018 v 18.06

No vzhledem k tomu jak technicky / lidsky je kvalitni podpora Bethesdy.. tak to bude asi velka parada..

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 23. 10. 2018 v 17.46

Mitsurugi: Nemuzes furt chodit do diskuzi se slovnikem v ruce. Tady jde o to, ze lidi vsude kolem delaj kraviny jako treba to skakani a tim ti kazej zazitek ze hry/imerzi.

Editováno: 23. 10. 2018 v 17.47

Nahlásit nevhodný obsah

20860885
Corvus von Corax napsal 23. 10. 2018 v 17.43

Legoldos: Doposud si pamatuji recenzi na Morrowind ve Score, kde (tuším Tuček) psal, jak se s hrdinou postavil do rohu, zatížil klávesu na skákání a šel ven čutat :-D A skill nabíhal :-D

Nahlásit nevhodný obsah

20860885
Corvus von Corax napsal 23. 10. 2018 v 17.42

"Vyvinuli jsme spousty nových technologií a služeb, zatímco jsme ohýbali dosavadní technologie k věcem, o kterých jsme ani nedoufali, že je dokážou." - no... možná by bylo na čase se vykašlat na ten ohyzdný paskvil gamebryo. Kor v době, kdy fanoušci přinášejí asi tak o 1000 levelů lepší grafické orgie v rámci předělávek Skyrimu, Oblivionu i Morrowindu... Ale to né, to oni si budou dál bastlit ten svůj hnědošedý engine s texturami z počátku milénia... ach jo!

Nahlásit nevhodný obsah