Fallout 76 bude trestat vrahy bezbranných

8. říjen 2018 17:05 / Pavel Makal / Novinky / Diskuze (27)

Oznámení Falloutu 76 se bohužel nesetkalo s jednohlasným nadšením, jaké si nový díl podobně legendární značky zaslouží. Na vině je fakt, že se tentokrát jedná o čistě multiplayerovou záležitost, byť Bethesda upozorňuje, že si svět budeme moci užít i bez kooperace s ostatními hráči. Jak ale bude fungovat PVP? 

Postnukleární svět Falloutu je samozřejmě nebezpečný a všichni jsme předem obeznámeni s tím, že nás za každým rohem může rozpárat obří deathclaw nebo trubkou umlátit zlotřilý nájezdník. Asi nikdo z nás ale nestojí o situaci, kdy si na nováčky ve hře zasedne silný hráč a udělá jim z pobytu v ní peklo. Herní systém by tento nešvar měl řešit.

Pokud na někoho zaútočíte, musí vaši palbu opětovat, aby v případě jeho zabití šlo o “legální” frag. Pokud někoho zabijete bez toho, aby se bránil, budete označeni za vraha, všichni budou znát vaši polohu na mapě a na vaši hlavu bude vypsána odměna. Ta bude navíc vyplacena z vašich nashromážděných zátek, a pokud jich máte málo, budete místo toho potrestáni zásadním debuffem, který snižuje vámi způsobené poškození jak vůči ostatním hráčům, tak vůči NPC.

Trest trvá dvě hodiny a nepomůže vám ani to, že se odhlásíte a vrátíte se ke hře později. Vyprchává totiž jen během skutečného hraní. Pete Hines, viceprezident marketingu v Bethesdě říká, že právě tento mechanismus by měl předcházet situacím, v nichž je zabíjení jednostranné. Fallout 76 vychází 14. listopadu na PC, PS4 a Xbox One. Ještě předstím si jej hráči s předobjednávkou budou moci vyzkoušet v rámci beta testu.

Zdroj: VG247

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20878494
Flois napsal 12. 10. 2018 v 08.36

Corvus von Corax: nepřijde ti sobecký chtít fallout jen pro singl hráče a neudělat díl i pro mmo hráče?

Jinak tobě konkrétně žádný mmo hry nedoporučuji. Vzhledem k tomu že ti vadí chování lidi v BF tak v mmo bys poznal prvé peklo.

Nahlásit nevhodný obsah

20814464
Pidalin napsal 12. 10. 2018 v 03.14

JabJab21: "Dokonce tolik ze sem kolikrat zrane a zbroje musel nechavat na martvolach protoze sem vic neunes" Jo přesně takhle to je ve všech RPG hrách :-)
TomKQT: je to postapo svět, retardovaný mi připadá naopak nováčky chránit, jako ňáká míra ochrany by tam asi bejt měla, ale nepřehánět to a to že potkáváš lidský nepřátele proti kterejm nemáš šanci, tak prostě fungujou online hry a pokud ti to trochu myslí tak se těm situacím taky dá většinou vyhnout nebo jim předejít, nebo spolupracovat a chodit do nebezpečnejch oblastí ve více lidech, nebo já nevim co, určtiě existuje milion řešení který budou lepší než proti někomu poštvat celej herní svět za to že někomu dá kill ze zálohy
Přesně jak píše Roderix, je to moc otázek.
Ale chápu že Bethesda chce hlavně aby to hrálo co nejvíc lidí a to včetně děcek a casual hráčů, plnohodnotná online postapo hra která bude fakt realistická asi jentak nevznikne. Podle mě lepší mechanika by byla kdyby prostě ty vrahy vyřešili sami hráči tim že by s nima neobchodovali a podobně, a pokud je někdo tak dobrej zabíják že se o tom nikdo nedozví, tak je to v postapo světě spíš plus pro něj, nechápu proč ho za to trestat, proč by nemohl v online hře žít dvojím životem? Přes ten poctivě obchodovat ve městě a v noci vraždit nevinný? :-D Neni to sice muj styl, ale je to postapo hra.

Editováno: 12. 10. 2018 v 03.24

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 9. 10. 2018 v 17.53

roderix: NPC ve hre zadny nebudou krome robotu davajicich questy. A co se tech flagu tyce, v L2 to funguje tak, ze kdyz na nekoho zautocis, tak dostanes fialovy jmeno a zacina asi minutovej odpocet a kdyz do ty doby nezautocis znova, tvoje jmeno se zase obarvi na bilo a si zase civilista. Krome toho tvoje jmeno vidis samozrejme ty sam i tvuj souper a kdyz se ten casovej limit blizi ke konci tak tvoje jmeno zacne jakoby poblikavat na znameni, ze brzo budes zase civil. Tak si souper rozmysli jestli to riskne a jeste zautoci nebo se radsi stahne, aby nemel pruser von.

Editováno: 9. 10. 2018 v 17.54

Nahlásit nevhodný obsah

20880283
Twice napsal 9. 10. 2018 v 14.05

Tahle jejich mechanika se jim rozpadne jak domeček z karet, pokud lidi přijdou jak si bugama nahromadit spoustu peněz ...

Editováno: 9. 10. 2018 v 14.06

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 9. 10. 2018 v 10.13

Corvus von Corax: souhlasím s tebou. Fallout je post apo survival hra, kde by se mělo jednat o tvrdé přežití v rozpadlém světě.
Boj o vodu, jidlo a zbraně by měl být vyhrocený do maxima a každá chyba potrestána aby si hráč vždy promyslel co udělá.
Tohle je sračka a pokud tam nebude hard core mode, tak tento odpad nemá cenu hrát.
Co takhle udělat pvp a pve servery a tyto dvě skupinky rozdělit? Ne to je moc složité na to je Bethesda retardovaná.

Mitsurugi: bohužel máš pravdu. K tomu přidej engine který pamatuje druhou svetovou válku a máme tu perfektní vývoje směrem vzad.
Nedivil bych se loadingu pri vchodu do každé chýše, to je moderní :D.

Ps: sorry za hejt, ale na hru jsem se těšil a zatím to vypadá na nelogickou casual troll shit hru.

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 9. 10. 2018 v 10.10

roderix: To jsou rozumné připomínky, tohle se opravdu musí dobře vyladit.
Pokud budeš o moc silnější a bude schopen ho zabít jednou ranou, pak vlastně nesmíš vůbec palbu zahájit.
A jak říkáš, pokud vystřelíš první, tak pak musíš pasivně čekat co vlastně bude a třeba se tím i nechat zahnat do nevýhodné pozice (soupeř příjde blízko pokud je dobrý v melee boji, soupeř se někam schová a bude obtížně zasažitelný atd.).

Nahlásit nevhodný obsah

20883442
Amos napsal 9. 10. 2018 v 10.06

To jsou věci... Podle mně by stačilo rozlišit servery PvP a PvE a hotovo.
Případně na PvE možnost vyhlásit válku frakcí a bylo by.

Nahlásit nevhodný obsah

20880185
rezz3t napsal 9. 10. 2018 v 09.39

dneska sem videl gameplay tohodle masterpiecu a potvrdilo co jsem si myslel assetflip f4 s coopem celkem hodne smutny

Nahlásit nevhodný obsah

20898818
roderix napsal 9. 10. 2018 v 09.24

No je to poněkud zvláštní a budou to muset dobře nastavit.

Co znamená "opětovat palbu" musí se trefit? Co když se netrefí a ty ho zabiješ nepotrestá tě to? Pokud stačí pouze střílet, tak nepůjde zneužít boj s NPC. Před někým přeběhnout když bude bojovat s NPC a pak ho zastřelit protože přece střílel tvým směrem?

Je divné mít systém který vlastně znevýhodňuje prvního kdo stříli, prvního kdo si všimne protivníka. Jako když budeš chtít PVP tak po někom střelíš a čekáš jestli opětuje palbu? Takže ten druhej hráč k tobě může klidně beztrestně přijít na metr a sundat tě jednou ranou, protože dokud nevystřelí, tak mu nemůžeš nic udělat?

Uvídíme, jak to bude vyřešené. Pořád mohou být lepší oblasti plně PVP, kde nebude toto pravidlo platit. Systém válek či nějakých statusů, kde tyto pravidla budou fungovat jinak.

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 9. 10. 2018 v 09.15

Pidalin: SP hry jsou většinou nastaveny tak, že začínající hráč ví, do kterých míst nechodit (případně se do nich ani dostat nemůže) a taky ví/tuší/zjistí, kteří nepřátelé jsou příliš silní a je dobré se jim vyhýbat. Případně funguje save/load, když omylem vleze kam by ještě asi neměl.
Pokud ale nepřátelé jsou lidmi ovládané postavy, které se mohou pohybovat všude, pak to přece může být neuvěřitelně frustrující.

Tebe by opravdu bavilo hrát tu hru ze strany toho začátečníka, kterého neustále zabíjí namakaný hráč, přičemž nemáš naprosto žádnou šanci se bránit nebo tomu nějak předejít? Píšeš, že když je někdo horší/hloupější/lama, tak si to zaslouží. Ale copak hráč za to může, že jeho postava ve hře je zatím na 1. levelu, protože začal hrát teprve ten den? To jako jediný správný způsob je ten, že si všichni koupí hru ve stejný den, aby měli stejně férový začátek?

Tady nejde o to, že lepší v souboji s horším vyhraje. To je samozřejmé. Souboj je ale oboustranný. Když se dva chlapi poperou, je to souboj, vyhraje lepší. Když jeden mlátí druhého a ten se nebrání, protože o bitku nestojí, je to sviňárna.

Nahlásit nevhodný obsah

20838584
RomanK47 napsal 9. 10. 2018 v 08.51

Takové řešení se mi líbí, sice bude potřeba hodně testování a ladění, ale alespoň nějaký náznak řešení tohoto nešvaru online survival her.

Nahlásit nevhodný obsah

8111026
jedimfp napsal 9. 10. 2018 v 07.53

tohle bude asi prvni dil ktery vynecham,zrovna ve falloutu nestojim o zadny multiplayer.pro me je to zklamani

Nahlásit nevhodný obsah

20860885
Corvus von Corax napsal 9. 10. 2018 v 07.24

Mitsurugi: Naprosto souhlasím. Teď už dotáhli tak daleko, že z Fallouta je prapodivně zmutovaný kočkopes... Což sice stylové je, ale ne moc hratelné :-(

Editováno: 9. 10. 2018 v 07.25

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 9. 10. 2018 v 05.50

Corvus von Corax: Tenhle system nema nic spolecnyho se singl hraci. Naopak nekterym singl hracum bude vadit to, co tady zminil uz nekdo jinej, ze treba nebudou moct na kilometr nekoho ve stealthu zVATSovat nebo rucne odstrelit, jak to delaj s NPC v singlu.

Krome toho je to naprosto normalni MMO system, nic noveho nebo divneho. A PVP to vubec nedela nijak horsi, vzdyt uz moje zminovana L2 ktera mela tenhle system byla vzdy povazovana za top PVP hru. Zalezi proste na tom jakou chteji vyvojari hru. a oni chteji hru pro vsechny, ne jenom hardcore full loot hrace.

Pidalin: zas to prehanis. Vsadim se ze v ty hre budou klanovy valky odehravajici se na rozlehlem uzemi, kde se flagovat nemusi. Obvykle to hry s timhle systemem takhle delaj. A je to logicky, kdyz si na bitevnim poli, normalni pravidla neplati. Tady jde o to ochranit civilisty v normalnim zivote/hrani.

Full loot by se mozna do Falloutu hodil kvuli post-apo, ale techle her sou mraky a neni duvod pridavat dalsi. Zvlaste ne kdyz serii Fallout definuje taky urcita privetivost vuci hraci, i kdyz byly vsechny ostatni hry singl. Nebo se z vas nekdo nekdy ve Falloutu citil jako nakej chudacek? Ja teda ne, mel sem daleko vic a daleko lepsi veci nez v libovolne hre zasazene v normalnim svete bez apokalypsy. Dokonce tolik ze sem kolikrat zrane a zbroje musel nechavat na martvolach protoze sem vic neunes.

Editováno: 9. 10. 2018 v 06.05

Nahlásit nevhodný obsah

20814464
Pidalin napsal 9. 10. 2018 v 01.23

Pokud to takhle bude fungovat tak ale vubec nevidim důvod k tomu to hrát. Fallout přece byl vždycky o tom dát někomu kill a sebrat mu věci. :-D
Je to hra z postapo světa, souhlasim s tim že by měl bejt třeba hrát do ňákýho levelu ňák chráněnej, ale dávat trest za stealth kill ve hře jako je Fallout? To je směšný a vubec nemam chuť něco takovýho hrát. Místo toho abych jednal přirozeně jak to cejtim tak budu jenom řešit jestli tohle nebo tohle je podle pravidel i když se to odehrává ve světě kde žádný pravidla nejsou. A rozhodně nepatřim k těm co by někoho jentak bezdůvodně sejmuli, ale když už to potřebuju udělat (třeba protože mi ten hráč něco provedl) tak sakra proč bych nemohl? Tak ať tam daj ňákou NPC policii nebo něco, ale aby to řešila hra samotná je kravina.
DeviR1: Co to je kazit hru ostatním? Je stealth kill v postapo světě kazení hry? Dyť o tom to je, jsi lepší a chytřejší, tak se připlížíš nebo snipneš z dálky, co je na tom za kazení? Když jsi lama tak tě někdo takhle sejme, když nejsi lama tak to uděláš někomu jinýmu, o tom přece podobný hry jsou. Tak by měli udělat aspoň ňákej akční mód kde se budou moct hráči vyblbnout bez těch debilních MMO pravidel, nebo aspoň ňáký arény ve hře. Ale ne arény v tom smyslu že to bude někde na dvorečku ale mnohem větší.

Už vidim jak potkam hráče z nepřátelský skupiny a budu s nim řešit jak ho laskavě můžu zabít abych nebyl vrah. :-) A jak už tu bylo zmíněno, tahle ochrana slabejch zase nahraje trollům co budou schválně provokovat a řikat si o kill.

Editováno: 9. 10. 2018 v 01.31

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 8. 10. 2018 v 23.00

Corvus von Corax: Tak Bethesdí Fallouty podle mně stojí za hovno už od začátku, kde čím novější tím horší (vtipné je, že to samé platí pro TES).

Nahlásit nevhodný obsah

20860885
Corvus von Corax napsal 8. 10. 2018 v 22.06

DeviR1: Nevím... Buď chci tedy vydat MMO hru se vším všudy a se*u na singl hráče nebo ne... neuvěřitelný, co s tou značkou dělají. Implementují všechnomožné jen aby hru koupil i přinasraní singl hráči, ale chtějí mít primárně MMO titul. nechápu té politice. Nelíbí se mi to ani trochu. Podle mě není potřeba z každé zajeté série dělat MMO, kooperaci nebo battle royal. No, moje peníze zaručeně neuvidí. Počkám si na Wasteland 3.

Nahlásit nevhodný obsah

20860885
Corvus von Corax napsal 8. 10. 2018 v 22.03

Tpr Santa78: To vím, také jsem Wastelandu backer, ale podle mě Bethesda Fallout značku dokonale ničí...

Nahlásit nevhodný obsah

20875788
DeviR1 napsal 8. 10. 2018 v 22.01

Corvus von Corax: Funguje to na principu “Jsi zmrd a chceš kazit hru ostatním? Tak za to budeš potrestán.” Já na tom nic špatného nevidím.

Nahlásit nevhodný obsah

20899253
Tpr Santa78 napsal 8. 10. 2018 v 21.52

Corvus von Corax: Normální nebo ne, nevím. Ale přijde mi to určitě lepší, než tam nechat běhat beztrestně hráče, kteří se baví tím, že na potkání sejmou slabší postavu. A když chce někdo fungovat jako renegát, tak tohle mu ještě zlepší zážitek. Po vraždě se schová a pak si bude užívat status 'wanted' postavy a kydlit, už beztrestně, lovce, kteří se ho budou snažit sejmout.
A je rozdíl mezi spoluprací s ostatními hráči ve stylu PVE a hrát to jako PVP.
InXile nic předávat nemusejí. To má svůj 'Fallout' v podobě Wasteland 2.

Nahlásit nevhodný obsah