Sean Murray vypráví o No Man’s Sky
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Sean Murray vypráví o No Man’s Sky

Sean Murray vypráví o No Man’s Sky

Marek Selinger

Marek Selinger

20. 8. 2018 14:44 30
Reklama

Ať už máte jakýkoliv názor na práci týmu Hello Games a jejich hry No Man’s Sky, jedno jim upřít nelze. Od vydání hry se stav hry rapidně zlepšil, navíc za dodatečnou podporu nemuseli hráči zaplatit jedinou korunu. O složitém vývoji celého produktu se pro server IGN rozpovídal sám šéf studia Sean Murray.

„Nikdy jsem nebyl tím, kdo chtěl mluvit s médii, nikdy jsem si jejich pozornost neužíval“ naráží Murray hned na začátku rozhovoru na zvýšenou mediální pozornost, která byla na hru upřena i díky propagaci samotné Sony. „Některé věci jsme prostě pokazili, například to, že jsme o hře začali mluvit příliš brzy. Taktéž jsme měli pomlčet o možnostech, o kterých jsme přemýšleli, ale ještě reálně nebyli ve vývoji. Novináři naše chování oceňovali, bohužel jsme až pozdě zjistili, proč je náš přístup k nim tak chválený a osvěžující. Nikdo jiný to tak nedělá“ pokračuje zakladatel studia. Dle něj se jednalo o cennou zkušenost, ze které se jeho tým poučí. Odlišný přístup k novinářům značí i to, že i sám Murray se po vydání hry rozhovorům dlouhodobě vyhýbal, což se začalo měnit až s vydáním updatu NEXT.

Na začátku vývoje byla práce na No Man’s Sky pro Murrayho snem, který se však později obrátil v noční můru. Po nepovedeném launchi se však studio nevzdalo a na hře stále pracovalo. Důkazem toho byly některé menší aktualizace jako update Foundation či přidání kreativního režimu, na které navázal stěžejní patch NEXT. Ten mimo jiné přinesl multiplayer, což byla podle Murrayho ta úplně nejžádanější vlastnost hry. „Hra pro více hráčů by však nemohla fungovat bez funkcionalit, které jsme přidávali v průběžných aktualizacích. Bez těchto věcí (např. stavění základny) by se jednalo o dost prázdný zážitek“ tvrdí Murray.

Ten ocenil i tu část fanoušků, která v první měsících studiu věřila, že může dodat důstojný herní zážitek. „Byla radost vidět, jak někteří hráči tu jsou stále s námi, a to, jak hru vylepšujeme, jim dělá radost. Tito lidé viděli v No Man’s Sky potenciál, a i díky nim jsme na hře neustále pracovali“ přibližuje atmosféru a dění ve studiu Murray. Ten dále tvrdí, že během posledních dvou let získal nad projektem úplně jinou perspektivu a nadhled: „Hodně jsem se toho naučil, když se nyní podívám zpět, vidím spoustu věcí, které bych udělal jinak“ hodnotí zpětně uplynulých 24 měsíců tento herní vývojář.

Rozhovor postupně nakousl i téma samotného launche titulu. Šéf Hello Games popsal, že v této době čítalo jejich studio pouhých 15 lidí. I z tohoto počtu je vidět, že Murray ve spolupráci se Sony přecenili své síly. „Jsem pyšný na to, co jsme s ostatními kolegy stvořili, ale byli jsme moc malý tým. Chtěli jsme být příliš inovativní, měli jsme až moc ambicí“ ohlíží se za celým vývojem Murray. Zde je však nutné zmínit jistou komunikační nešikovnost celého studia, které se po vydání titulu úplně odmlčelo a nereagovalo na dotazy fanoušků.

Co se ale bude s No Man‘s Sky díl dále, tedy poté, co hru obohatil patch NEXT? Dle zpovídaného dnes hra stále není ve finálním stavu, stále na ní chtějí ve studiu pracovat. Nejedná se tedy o konečnou verzi, ale pouze o jeden krok z mnoha, na který budou navazovat další, častější aktualizace. Navíc jsme nedávno dočkali i vydání xboxové verze, tudíž to vypadá, že se celá situace ohledně hry otočila k lepšímu.

Co na celou situace říkáte vůbec vy, hráči? Uchlácholila vás Murrayho slova, nebo naopak zastáváte názor, že si studio nemělo ukousnout tak velký krajíc chleba? Vyzkoušeli jste update NEXT? Dejte nám vědět do diskuze!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama