Gris nabídne meditativní zážitek

10. srpen 2018 13:04 / Jakub Štěpánek / Novinky / Diskuze (1)

Vizuál hry občas umí překvapit a to hned několika možnými způsoby. Někdy člověku spadne brada z úrovně detailů a míry realističnosti, občas pobaví vtipná stylizace. Sem tam se objeví také titul, který by se dal bez přehánění označit jako umění. Přesně tak působí plošinovka Gris.

Gris vzniká v umělecké dílně španělského studia Nomada pod taktovkou vydavatelské společnosti Devolver Digital. Jde o 2D skákačku s ohromujícím vizuálním stylem. Vývojáři zpracovávají téma ztráty a smutku, hlavní hrdinka se musí vyrovnat s žalem ve vlastním životě, v sobě samotné.

Od toho se odvíjí také hratelnost. Zážitek by neměl být stresující, ve hře nejde o rychlost a reflexy, jako v ostatních plošinovkách. Naopak. Pomalé meditativní tempo nabízí možnost trochu si odpočinout, popřemýšlet. Klid při hraní podporuje také absence smrti. A pro maximální imerzi vývojáři odstranili HUD, takže hráče opravdu nic neruší.

Existuje jen pár titulů s podobným přesahem, vzpomenout můžeme třeba práci studia Playdead a jejich Limbo a Inside. I tyto hry jsou pověstné lehce pochmurnou atmosférou. Nechme se překvapit, zda se Gris také podaří získat srdce hráčů. Hra vychází letos v prosinci na PC a Nintendo Switch.

Zdroj: GamingBolt

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 10. 8. 2018 v 19.12

Asi mám dneska nějakou urýpanou náladu... Vypadá to krásně, ba přímo nádherně - ta stylizace, ta animace - ach! Jenomže herně jsem tam neviděl naprosto nic originálního. Dívat se na to je příjemné. Hrát to mi přijde nudné. Začínám mít dojem, že takové hry vznikají, když designér je hlavně grafik a animátor s uměleckými ambicemi.

Nahlásit nevhodný obsah