Gris nabídne meditativní zážitek
Vizuál hry občas umí překvapit a to hned několika možnými způsoby. Někdy člověku spadne brada z úrovně detailů a míry realističnosti, občas pobaví vtipná stylizace. Sem tam se objeví také titul, který by se dal bez přehánění označit jako umění. Přesně tak působí plošinovka Gris.
Gris vzniká v umělecké dílně španělského studia Nomada pod taktovkou vydavatelské společnosti Devolver Digital. Jde o 2D skákačku s ohromujícím vizuálním stylem. Vývojáři zpracovávají téma ztráty a smutku, hlavní hrdinka se musí vyrovnat s žalem ve vlastním životě, v sobě samotné.
Od toho se odvíjí také hratelnost. Zážitek by neměl být stresující, ve hře nejde o rychlost a reflexy, jako v ostatních plošinovkách. Naopak. Pomalé meditativní tempo nabízí možnost trochu si odpočinout, popřemýšlet. Klid při hraní podporuje také absence smrti. A pro maximální imerzi vývojáři odstranili HUD, takže hráče opravdu nic neruší.
Existuje jen pár titulů s podobným přesahem, vzpomenout můžeme třeba práci studia Playdead a jejich Limbo a Inside. I tyto hry jsou pověstné lehce pochmurnou atmosférou. Nechme se překvapit, zda se Gris také podaří získat srdce hráčů. Hra vychází letos v prosinci na PC a Nintendo Switch.