Video ukazuje proměnu No Man's Sky
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Video ukazuje proměnu No Man's Sky

Video ukazuje proměnu No Man's Sky

David Plecháček

David Plecháček

11. 7. 2018 09:59 18
Reklama

Máme rádi tituly, které se sice tváří jako tříáčkové, ale vznikají s omezenými prostředky a navrch jsou nezávislé. Pokud jste přejedení produkcí velkých vydavatelů, jsou právě takové hry určitým řešením, jak vystoupit ze stereotypu a zkusit něco nového, co nevzniká pod manažerským tlakem z hůry. Škoda jen, že podobných projektů nevzniká více. V posledních letech to bylo například Hellblade od Ninja Theory, před tím svou produkcí ještě menší, ale ambicemi výrazně nabitější No Man’s Sky.

Projekt Seana Murrayho ale ukazuje, že podobné projekty mohou být zrádné. V době vydání nikdo o očekávaném vesmírném dobrodružství nepřemýšlel jako o nezávislé indie hře, především ve chvíli, kdy mělo studio v zádech partnera v podobě Sony. Murray spolu s několika málo zaměstnanci Hello Games přecenil své síly a sliboval něco, co v den vydání nesplnil. Jedna část příběhu byla o tom, jaká hra ve výsledku je, druhá a mnohem zvučnější však byla o nezvládnutém marketingu.

Jak už to ale v podobných případech bývá, základ byl kvalitní. Procedurální generování celého vesmíru fungovalo a celá premisa několik hodin dlouhého putování do jeho středu měla potenciál na slušnou zábavu. Opět bychom narazili na věci, které byly špatně, včetně toho, že se z postupu velice rychle vytratila variabilita a celá hra se stala dosti stereotypní, ale to jsou věci, které platily možná pro rok 2016.

Sean Murray nezahořknul a udělal tu jedinou rozumnou věc, kterou mohl – začal pracovat snad ještě usilovněji, než do té doby. Celý svět nenechal na Hello Games byť ani jednu nitku suchou, ale tým se obrnil a začal napravovat škody. Ty napravuje stále i dnes, ale pravdou je, že hra z roku 2016 a hra, kterou si můžete zahrát právě teď, je úplně odlišná. Jak moc? O tom je trailer vydavatelství 505 Games.

Zaprvé, každý hvězdný systém je teď mnohem propracovanější co do vztahů s okolím, ale i co se týče ekonomiky. Druhý bod připomíná, že už je díky hvězdným branám mnohem pohodlnější cestovat mezi planetami. A konečně by se nám mohly planety také líbit, protože Murray vylepšil kód, který je vytváří a který na nich generuje faunu a flóru. Když už jsme na samotném povrchu, čtyřka patří novým vozidlům, díky nimž si lze užít mnohem více zábavy.

Kromě jiného si do hry našly cestu nové režimy, a to včetně kreativního, v němž nemusíte hledět na zásoby a můžete kolonizovat vesmír podle svého. Tak jako tak se ve hře objevila stavba základen, na nichž lze zaměstnat zástupce různých ras. Od nich lze pak brát nové úkoly a prožít nové dílčí příběhy, které zase o něco více osvětlí příběhové pozadí zdejšího světa. Výčet končí úpravou terénu planet, ztroskotanými loděmi, na nichž lze najít loot a zábavnějšími souboji.

Výčet by podle nás mohl být ještě širší, například už je ve hře konečně alespoň v určité podobě multiplayerová složka. Ne tak, jak bychom chtěli, ale aspoň nějak. Hello Games dělají všechno proto, abyste, stejně jako my, dali No Man’s Sky druhou šanci. Hra už navíc zdaleka nestojí tolik, o to atraktivnější by návrat do barevného fantaskního vesmíru Seana Murrayho mohl být. NMS si můžete pořídit na Xzone.cz.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama