Josef Fares o délce a znovuhratelnosti her
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Josef Fares o délce a znovuhratelnosti her

Josef Fares o délce a znovuhratelnosti her

Zdeněk Pudivítr

Zdeněk Pudivítr

25. 6. 2018 16:06 9
Reklama

Nedávno vydaná kooperativní akce A Way Out se právem dočkala vřelého přijetí a během dvou týdnů se jí prodalo přes milion kusů. Přesto je šéf vývoje Josef Fares čas od času terčem kritiky za délku hry. Ta se pohybuje kolem šesti hodin z důvodu udržení svěží hratelnosti a neopakujícího se obsahu. To se ale některým fanouškům zdá málo.

V rozhovoru pro VG247 Josef Fares řekl, že šest hodin je ideální délka pro jeho vizi hry, a kdyby byl schopný představovat stále nové nápady, mohla by trvat třeba deset. „Fascinace videoherního průmyslu délkou her a znovuhratelností by se měla mírnit. Hra by měla být zážitkem a nezáleží na tom, jak dlouhá je. Lidé obecně hry spíše nedohrávají, tak proč bychom se měli zabývat nějakou znovuhratelností.“

Pro představu se počet hráčů, kteří hru podle statistik na PS4 dokončili, pohybuje kolem 52 %. To je v kontextu ostatních her rozhodně nadprůměrná hodnota, přesto Josef Fares reaguje: „To, že je taková hodnota považována za úspěch, mě znepokojuje. Představte si třeba Jamese Camerona. Jak by byl asi spokojený, kdyby 50 % diváků odešlo v průběhu jeho filmu z kina.“

Abychom byli úplně spravedliví, je potřeba počítat s tím, že do statistik jsou zahrnuti i hráči, kteří mají hru rozehranou, přesto jí později ještě dokončí. Tyto údaje budou čím dál více vypovídající s úbytkem nově přibývajících hráčů. Z minulosti ale dobře víme, že i u kratších titulů se může považovat za úspěch, když hru dokončí více než třetina z nich.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama