A Way Out prodalo milión kopií

16. duben 2018 10:00 / Vojtěch Wantulok / Novinky / Diskuze (7)

Jedinečná herní hříčka na poli útěků z vězení, hra A Way Out, se opravdu povedla a hovoří za to i její čísla. Hru si za bezmála 40 dolarů totiž pořídilo už přes milion hráčů po celém světě. S tak vysokým číslem mimochodem v EA vůbec nepočítali. Sami byli docela skeptičtí a předpovídali, že hra onoho milionu dosáhne až za několik let.

Kooperativní simulace - nejen - útěku z vězení od týmu, který stojí za hrou Brothers: A Tale of Two Sons se na světlo světa podívala 23. března a tedy ve chvíli, kde se o prodejní příčky a peněženky hráčů musela dělit s populárním Far Cry 5. No a podle dosažených čísel můžeme říci, že si bok po boku s náboženskými fanatiky z okresu Hope vedla víc než dobře.

Po oznámení hry na minulém E3 mezi fanoušky panovaly smíšené pocity. Hlavní pochybnost dřímala v tom, že hru je možné hrát pouze kooperativně, a to s kamarádem vedle vás na gauči nebo s někým úplně náhodným. Odvážná volba však prodejům hry nijak značně neuškodila a pochvalují si jí jak hráči, tak recenzenti a zaslouženě se tedy řadí mezi partu nejlepších co-op her současnosti.

Třeba právě úspěšnost hry A Way Out bude pro všemocnou EA signálem, že i hry bez rozsáhlejšího multiplayeru či mikrotransakcí můžou zanechat dobrý dojem a hlavně taky vydělat nějaký ten dolar. Hru A Way Out si pro PC, PS4 a Xbox One můžete zakoupit z obchodu Xzone.

Zdroj: Twitter

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20878169
Reedee napsal 16. 4. 2018 v 14.38

Masarkavtrenyrkach: To je sice pravda, ale je potřeba to brát v kontextu ostatních her, jaké mají prodeje ony.

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 16. 4. 2018 v 14.05

Je to pro malé studio určitě moc hezké číslo - jeden milión prodaných kopií.
Ale budu za škarohlída a napíšu tu trošku jiný pohled:
Tu hru vydávalo a propagovalo jedno z největších vydavatelství na světě a marketing byl na tom znát. Mnohaminutová prezentace na E3 (resp. dalších výstavách), prezentace novinářům, rozhovory, ... prostě mediální pokrytí bylo velmi nadstandardní na poměry "malé indie hry od malého indie vývojáře". Hra vyšla s velkou propagací na PS4 (70 milionů uživatelů), XOX (30 milionů uživatelů), PC (stovky milionů uživatelů?). A ve světle toho všeho se hry zatím prodalo jen 1 milion kopií.
Jistě, chápu, že je to velmi specifická hra, vyžadující dva hráče. Ale i tak se na dá na poloplnou sklenici nahlížet jako na sklenici poloprázdnou -- jen jeden milion je méně než jeden ze sta hráčů, který si zatím hru koupil.

Nahlásit nevhodný obsah

20870932
CrazyCrash napsal 16. 4. 2018 v 13.21

Ocelotr2.0: tak vzhledem k tomu, že je ta postava dělaná face motion capturem podle toho vývojáře, kterej tu hru vždy prezentoval (Josef Fares) tak je to spíš problém jeho obličeje, než někoho, kdo by tu postavu (její obličej) takhle vytvořil :D

Editováno: 16. 04. 2018 v 13.21

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.0 napsal 16. 4. 2018 v 12.36

Jsoucno: CO-OP hry jsou sázkou do loterie. Nej. CO-OP do týhle doby (v AAA produkci) byly asi Gears of War, jenže to byl singl rozšířenej o CO-OP. Chtít po hráči (ích) defaultně, aby to hráli dva je zvláštní a určitě se to dá najít v indie produkci, ale AAA ? Jo EA zcela ještě nechápou jakou sílu má originální nápad, ale musí pochopit, že originální znamená jedinečný. Takže hru si koupilo milion hráčů, ale třeba půl milionu se hra nelíbila a třistatisíc nenašlo parťáka. Takže pokračování může klidně propadnout. K tomu zřejmě všechny firmy sosaj data z našich počítačů a konzolí o herní době a kdo s kym "humidoval" kdy jak a proč. Snad jim to dá dobrou startovní pozici možný druhý díl, ale už bych tyhle dva chlápky nezavíral jel bych cestou jiný dvojice na jinym území. Přeci jenom architektura amerických měst s max. dvousetletou historií v mých očích táhne dolů i GTA. Odbočovat o 90° takřka všude je nuda.

PS. proč má jeden z hrdinů neskučný nose/face ratio ? Ten druhej s vousy vypadá normálně, ale tenhle vypadá jako karikatura z WOW nbebo Sea of Thieves.

Editováno: 16. 04. 2018 v 12.43

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 16. 4. 2018 v 12.13

Protoze to je to, co PS a konzolim chybi jak sul - coop hry pro vice lidi s nejakym napadem.

Co si muzete zahrat s kamosem nebo pritelkyni vedle sebe na gauci a pritom to stalo za to ? Krom Fify a NHL ? Moc toho neni. Borderlands 2, (battlefront a pwz proti botum fakt nepocitam), Diablo 3. Pak nejake ty indie no - Helldivers (asi nejlepsi co vyslo), Rocket League a treba Mortal Kombat.

Vim, ze tech her je vice, ale bud to jsou remaky, nebo moc dobre nejsou. Chybi mi desne neco jako Streets of Rage, nebo nejake poradne coop akce. Vsechno ma multak, ale s virtualnimi kamarady nekde odjinud.

Diky bohu za Playlink a jackbox - genialni system, kdy kamosum staci vzit mobilni telefon, protoze ke vsemu ma doma malokdo dva nebo tri ovladace pro nejakou akci.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 16. 4. 2018 v 11.59

No nevim kdo dela v EA odhady. Kdyz udelate hru ktera zaplnuje diru na trhu (kde nic takovyho neni), tak je jasny ze toho prodate hodne. I kdyz je pravda ze staci kdyz to ma jeden a druhej ma tu hru v podstate zdarma, ale to asi nakonec nemelo zadny zasadni vliv.

Editováno: 16. 04. 2018 v 11.59

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.0 napsal 16. 4. 2018 v 10.44

Tak to začne EA ždímat a vydávat horší a horší pokračování ?
Dvojka u skoro každé frančízy bývá nejlepší, protože autoři posíleni nečekaným úspěchem se překonají, aby se z toho od trojky stala otročina a na hrách to jde vidět.

Nahlásit nevhodný obsah