Vývoj rebootu System Shocku pozastaven

17. únor 2018 16:38 / konfrst.jan@gmail.com / Novinky / Diskuze (21)

Tvůrčí tým Nightdive Studios aktuálně zodpovědný za reinkarnaci slavného sci-fi RPG System Shock oznamuje, že se práce na rebootu prvního dílu System Shocku pozastavují. Špatná zpráva to však být nemusí. Tedy v to alespoň pevně doufáme.

Původně projekt začal jako prostý remaster a v pozadí stály myšlenky na omlazení letitého projektu, postupem času však autoři získali ambice vytvořit komplexní reboot, který hru představí v podstatně mladším hábitu. Nárůst ambicí však pochopitelně znamená také poněkud náročnější vývoj, který mohl být ještě komplikovanější díky tomu, že se tvůrci minulý rok rozhodli pro změnu enginu (z Unity přešli na Unreal).

Tvůrci vývoj momentálně pozastavují a světu dávají najevo, že tak činí zejména proto, aby následně zvolili nejlepší možnou cestu.

Nicméně to zřejmě situaci příliš nepomohlo a vývoj momentálně zřejmě dospěl do slepé uličky. Tvůrci tedy vývoj momentálně pozastavují a světu dávají najevo, že tak činí zejména proto, aby následně zvolili nejlepší možnou cestu.

Prohlášení můžete vidět v aktuálním příspěvku na Kickstarteru, vyplývá z něj nicméně zejména fakt ten, že se tvůrci v tuto chvíli stali zřejmě obětmi svých ambicí a toho, že jim projekt dost možná přerostl přes hlavu.

A bohužel se momentálně nedozvídáme ani o tom, jak dlouhá by tato pauza vlastně měla být. V současnosti tak již zřejmě nezbývá než doufat, nejistota je však celkem zřejmá.

Zdroj: Eurogamer.net, Rock, Paper, Shotgun, VG247

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20875576
Smaug. napsal 19. 2. 2018 v 19.53

Ocelotr2.0: Starší generace to znát bude, ale ruku na srdce, mnohem silnější trh tvoří mlaďoši, kteří možná slyšeli o SS2, ale jednička je pro ně nehratelná vykopávka. Ale možná se pletu a i mladé by remastrovaná legenda přitáhla.
Je totiž zajímavé, že se teď v novinkách objevuje dost remasterů nebo pokračování opravdu starých her z doby před rokem 1995, jejichž série byla dávno přerušena. System Shock, Underworld Ascendant, Bard's Tale. Před pár lety byla taky zajímavá vlna - Legends of Grimrock, Pillars of Ethernity, Wastelands. Kdyby někdo udělal pořádné Wizardry 9 nebo Jagged Alliance 3, taky bych se taky nezlobil.

Editováno: 19. 02. 2018 v 19.54

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 19. 2. 2018 v 15.42

Wexz: No tanky hraje každej i u nás. A samozřejmě System Shock se tomu nemůže rovnat. Jen mě opravdu udivil počet lidí, co System Shock u nás zná.

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 19. 2. 2018 v 15.11

Ocelotr2.0: Pak se jedná o dost ojedinělou hospodu. Tady hraje každej tanky. Z té generace 40+ zhruba.

Editováno: 19. 02. 2018 v 15.18

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 19. 2. 2018 v 14.26

Wexz: Když řeknu v hospodě Metal Gear Solid, ozvou se jeden dva lidi. Když řeknu System Shock ozve se jich dvacet. Tričko se Shodan jsem dělal pro padesátníky, u kterých bych pochyboval, že vlastní počítač :)

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 19. 2. 2018 v 14.01

Ocelotr2.0: Silná značka System Shock nepochybně je, ale populární vážně ne. Zeptej se hráčů CoD a Assassinů :-/

Financování by ale najít mohli věřím. Pokud ne, tak ať to předají Arkane a je to :-) (Kdyby to šlo tak snadno)

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 19. 2. 2018 v 12.33

UPDATE: V článku je to řečeno kulantně , ale jak řekl Masarkavtrenyrkach je to skutečně tak. Na Kickstarteru vybrali 1,3 mega dolarů a peníze došly. 1,3 mega není moc na FPS projekt ,i když jde o remaster, jelikož FPS perspektiva vyžaduje zdaleka nejdetailnější grafiké zpracování, co se textur a geometrie objektů týče.

Ale to jim nestačilo. FPS perspektiva v devadesátých letech měla značné omezení hlavně v "dohledu a epických výhledech", vše bylo takové klaustrofobické. A tak se NIGHDIVE rozhodly hýbat s architekturou levelů, což jim zlomilo vaz.

Naštěstí SYSTEM SHOCK je natolik populární značkou, že by neměl být problém najít vydavatele jež zbytek vývoje dosponzoruje.

Věštění z křišťálové koule: Bude to posilující THQ NORDIC, kdo zacáluje zbytek projektu.

Editováno: 19. 02. 2018 v 12.36

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 19. 2. 2018 v 10.58

Smaug.:+1 Sank Yo !

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 19. 2. 2018 v 10.51

Ocelotr2.0: Underworld Ascendant má vyjít letos a už má i stránku na Steamu. Že o tom není slyšet, je divné.
Se SS bych ještě flintu do žita neházel. Nightdive nejsou žádní začátečníci. Povzbudivé to ale rozhodně není.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 19. 2. 2018 v 10.46

Co Underworld Ascendant (nástupce Ultima Underworld) o tom jsem taky dlouho neslyšel.

Editováno: 19. 02. 2018 v 10.46

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 19. 2. 2018 v 09.58

Takže došly peníze. Proč to neřeknou rovnou?

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 19. 2. 2018 v 09.44

Takže další "úspěšný" Kickstarter ? Po UNSUNG STORY opět velké zklamání.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 19. 2. 2018 v 07.43

Wexz: Jako jo, někde to fungovalo docela dobře. Třeba na obytné palubě. Ale na prvním (medical) podlaží to vypadalo fakt divně. Kdyby šlo o stanici typu ISS (tedy bez gravitace a s trubkovými moduly), tak by se to ještě pochopit dalo, ale Citadel měla gravitaci a plus minus kompaktní tvar. I když beru System Shock 2 celkově jako o trochu horší hru, architekturu měl zvládnutou o hodně lépe.

Nahlásit nevhodný obsah

20877472
HumanDeath napsal 18. 2. 2018 v 10.23

Vidim, že už je opraveno :-D

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 18. 2. 2018 v 09.44

Smaug.: Umístění logiku právě mělo, jen o tom samozřejmě nelze přemýšlet jako o baráku. Poloha výtahů, kanceláří, oáz apod. dává smysl. Krom toho je velká porce informací v audiologách. Když se podíváš na videa s prohlídkou ISS, tak to taky občas není zpočátku jasné a být ta stanice větší, tak bude připomínat bludiště dle mne :)

Rozumím ti, pokud myslíš specificky místa, kde bylo např. nutné aktivovat červenou lávku, aby ses dostal dál - tam by ve skutečnosti měl být jakýsi nouzový žebřík. Tady zcela souhlasím. Ale nezapomeň, že Citadela nebyla ve 100% stavu. Shodan prostřednictvím kyborgů spoustu přístupů záměrně zničila či jinak zablokovala.

Tedy místa byla rozhodně navržena "pro gameplay," ale nebylo to nelogické. A to se obešli bez tradičních zábran jako neodemknutelné dveře či neviditelné zdi...které vídáme ve hrách dodnes.

Editováno: 18. 02. 2018 v 09.47

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 18. 2. 2018 v 08.22

Wexz: Backtracking mi nevadil vůbec, právě naopak, protože nebyl přehnaný. Pokud jde o průzkum a odemykání dalších částí mapy, to bylo navrženo výborně. Spíš mi jde o to, že jsem často vůbec netušil, jakou funkci má ta která místnost nebo chodba a jejich uspořádání mi nepřišlo logické. Prostě trochu jako levely v původním Doomu 1 a 2: Hrálo se v tom dobře (až na občasné bloudění), ale nad architekturou se nesmělo moc přemýšlet. Nebylo to všude, ale zejména nižší úrovně byly prostě divné.

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 18. 2. 2018 v 07.59

Smaug.: Hele tady fakt nesouhlasím ani trochu. Level design System Shocku je i v současnosti špička IMHO. Hrál jsem ho (poprvé) teď na podzim, takže to nehodnotím s žádnou nostalgií v oku. Ale chápu, že pokud hráči vážně vadí backtracking, tak to vidí jako problém. Řekl bych, že SS levely trochu připomínají designový styl metroidvanií - ne všude se ze začátku dostaneš, později se to však změní (díky obleku, speciálním botám apod.)
Tedy postupné mapování úrovní a navracení se na místa je zřetelně úmyslné. Level design her jako Half-life 2 je vedle tohohle skoro až směšně lineární, nedávájící hráči moc volnosti.SS úrovně nejsou jednosměrky, ale strukturovaný prostor.

A korespondování levelů a tvaru stanice je třešničkou na dortu, sloužící k uvěřitelnosti - důležité součásti tohohle žánru.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 18. 2. 2018 v 06.41

Wexz: Ta kompletní předělávka asi měla racionální pozadí. Původní System Shock prostě měl své mouchy. Třeba v designu úrovní, který sice byl na svou dobu skvělý a inovativní, ale někdy prostě nedával smysl a bylo to bludiště, které mělo zamotat hráči hlavu a vyplnit půdorys stanice. Navíc byl omezený enginem. Kdyby nebyla ohlášená plnohodnotná trojka, tak by se mi pořádný remake líbil asi víc než pouhý remaster.

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 18. 2. 2018 v 05.34

Ale nee! Na inkarnaci System Shocku se hrozně těším :-(

Jinak bych byl naprosto šťastný za remake 1 ku 1. Prostě moderní grafika a omlazené ovládání

Edit:
Část oficiální zprávy - I have put the team on a hiatus while we reassess our path so that we can return to our vision. We are taking a break, but NOT ending the project. Please accept my personal assurance that we will be back and stronger than ever. System Shock is going to be completed and all of our promises fulfilled.  

Spoustě lidem se nelíbilo, jak se odklonili od původního dema a začali dělat vlastní vizi (do určité míry včetně mě). Tak teď to zní jako návrat k věrohodnému remaku. Jen doufám, že nevyplácali všechny finance na to, co půjde do koše.

Editováno: 18. 02. 2018 v 05.55

Nahlásit nevhodný obsah

20876978
Dr.One napsal 17. 2. 2018 v 20.40

Krucinál...

Nahlásit nevhodný obsah

20877472
HumanDeath napsal 17. 2. 2018 v 18.28

Nicméně to zřejmě situaci příliš nepomohlo ani nepomohlo a vývoj momentálně a po úspěšné Kickstarterové kampani zřejmě dospěl do slepé uličky.

:-)

Nahlásit nevhodný obsah