Novinky o tísnivém Metro Exodus
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Novinky o tísnivém Metro Exodus

Novinky o tísnivém Metro Exodus

Kateřina Stuchlíková

Kateřina Stuchlíková

8. 2. 2018 16:06 12
Reklama

Třetí pokračování série Metro, inspirované knižními bestsellery jejichž autorem je ruský spisovatel Dmitry Glukhovsky, nás do postapokalyptického světa ruské podzemky zatáhne až na podzim 2018. To znamená, že do té doby nám nezbývá, než vzít zavděk tím, čím nás tvůrci ze studia 4A Games oblaží. Níže uvedené informace ovšem tentokrát pocházejí od magazínu Game Informer, jehož redaktor vývojáře navštívil přímo v jejich sídle na Maltě.

Jestliže jste předchozí hry ze série (po knižní předloze nazvané Metro 2033 a Last Light) hráli, nebo četli knihy, víte, že se příběh z velké části odehrává v labyrintech metra a návštěvy jadernou válkou zničeného povrchu jsou spíše vzácnou a po čertech nebezpečnou kratochvílí. Tuto premisu nový díl překvapivě opouští a povětšinou se bude odehrávat ve venkovních lokacích ruské divočiny, což s sebou logicky přinese otevřenější prostory, než jsme z předchozích dílů zvyklí.

Nemá se ale rozhodně jednat o úplný open world, otevřenější mise prý budou střídat úrovně lineárnější a více zaměřené na příběh. Do levelů, které jednou ukončíte, už se nebudete moci volně vracet. Tvůrci uvádějí, že zatímco největší oblast v předchozím Last Light byla 200 x 100 metrů veliká, otevřené lokace v nově chystaném díle by měly dosáhnout velikosti dvou kilometrů čtverečních. Větší rozloha umožní do hry implementovat nejrůznější vozidla, jejichž přítomnost byla také potvrzena.

Stejně jako v knize se bude muset hlavní hrdina Artyom a jeho společníci vypořádat s nejrůzněji motivovanými frakcemi. Hráč bude ovlivňovat svým jednáním to, jak se k němu budou členové jednotlivých frakcí chovat, to znamená zda budou přátelští, či naopak. Ve hře nebude chybět ani dynamicky se měnící a hratelnost ovlivňující počasí a cyklus dne a noci. Na rozdíl od předchozích her, které se odehrávaly v průběhu několika dní, bude příběh Exodu rozložen do období jednoho roku.

Zajímavým prvkem je, že se vývojáři tentokrát rozhodli změnit přístup k nábojům, které v sérii vždy fungovaly jako velmi ceněné platidlo a vnášely do hratelnosti strategický prvek. V Exodu bude tento systém nahrazen honem za surovinami a craftováním, které má ve třetím díle údajně hrát velkou roli. Vylepšovat si budete moci například své zbraně, o jejich funkčnost se navíc budete muset pečlivě starat. Ve hře ale má být údajně možnost si vybrat mezi násilným a pacifistickým přístupem k porážení nepřátel a mělo by jít se vraždění úplně vyhnout.

Metro Exodus je v přípravě na PC, PS4 a Xbox One.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama