Denuvo a VMProtect AC Origins neubránily

5. únor 2018 17:50 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (51)

Nic netrvá věčně. Assassin's Creed Origins odolával náporu pirátů, ale i přes to, že mu vypomáhala kromě Denuva i ochrana VMProtect, nakonec neodolal. Pirátská skupina CPY tak překonala kombinaci dvou bezpečnostních systému i samotný Uplay, který do jisté míry slouží taktéž jako pojistka proti pirátům.

S Assassin's Creed Origins tak definitivně padla verze 4.8. Dosud se jí podařilo pouze u Sonica obejít, ale nepodařilo se jí kompletně prolomit. Nepovedlo se to zatím ani těm, kteří před rokem prolomili do té doby měsíce neprolomitelnou verzi. CPY ale posledním úspěchem obešlo dosud nejsilnější verzi posílenou o VMProtect. Zmíněná skupina tak opět může rakouské společnosti zavařit. V minulosti byla ochrana s každou další hrou čím dál nespolehlivější, což eskalovalo hrami, které vydržely sotva den.

Na druhou stranu se toho v současné době zase moc neděje. Všechny velké společnosti se shodují, že rozhodují první dny prodejů, a Assassin v tomto ohledu „přesluhoval“. Navíc se hra těšila i vřelému přijetí kritiků a fanoušků, což je pro Ubisoft dvojitá výhra. Francouzský vydavatel by nicméně potřeboval, aby se totéž povedlo i se hrou, která vyjde zanedlouho, s Far Cry 5. Ten ale přijde s čistým štítem, neboť Denuvo už dávno potvrdilo, že jej bude chránit nástupce v podobě ochrany 5.0.

Uvidíme, jestli se Ubisoft odhodlá verzi 4.8 z Assassina vyjmout, a pokud ano, tak zda se tím sníží nároky na hardware. Podobné kroky a následné testy v tomto ohledu neprokázaly nějakou zásadní změnu, ačkoliv Assassin's Creed Origins je zatížen již několikrát zmíněným dodatkem v podobě VMProtect. Ubisoft se ale k odebrání ochran historicky příliš nemá. Například u Watch Dogs 2 je dosud. To je mimochodem další hra vydavatele, která ke hraní vyžaduje výkonný procesor.

Zdroj: DSO Gaming

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20874536
Minstriel napsal 8. 2. 2018 v 14.35

Mitsurugi: torrent je rychlejší a ve větší mířě než bazar to souhlasím

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 8. 2. 2018 v 09.03

Minstriel: Trestné to je ve většině západního světa, zvlášť pokud mluvíme o torrentech, to že se to většinou netrestá je jiná věc, ale neznamená to, že je to legální. Srovnání s bazarem trochu kulhá, tam si to jeden koupí a dalších 10 dohraje z bazaru, v případě warezu si to jeden koupí a tisíce stáhnou...

Editováno: 8. 02. 2018 v 09.07

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 8. 2. 2018 v 08.58

Vincent V: nemáš pravdu s tím zločinem. Zločin to není a není to trestné.
Stejně jako mají konzole svůj bazar-warez :D kde si jeden člověk koupí plnou hru na ps4 za 1700 a pak ji dá do bazaru a dohraje ji dalších deset lidí s tím že vydavatel dostane zaplaceno pouze za jednu a je potěšen pouze bazárník.

Mitsurugi: souhlas. Tenkrát když mi bylo 13 a dostal jsem pvrní pc tak jsem pár originálek měl, ale většinu her postahovaných, protože jinak bych je nikdy neměl a nehrál.
Nebyla na to hotovost. Jak chodím do práce, tak zásadně kupuji a to i starší tituly co jsem jako mladý chudý warezák dohrál :).

Editováno: 8. 02. 2018 v 09.05

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 8. 2. 2018 v 08.56

Vincent V: "A v případě že by ty hry ke stažení nebyly tak se na to prostě vykašle a nebude hrát?"

Ano, podle všeho to tak většinou je.

Nahlásit nevhodný obsah

20877525
Vincent V napsal 8. 2. 2018 v 03.15

Aethan: Zdá se mi, že o kolečko míň budeš mit ty. Jak víš že to nikomu nezpůsobí finanční újmu? Jako že ten kdo hry pirátí by je pirátil vždycky? A v případě že by ty hry ke stažení nebyly tak se na to prostě vykašle a nebude hrát? Vážně by ty prodeje nebyly vyšší ani o 1%?
Když si něco stáhneš z torrentu tak je to prostě nelegální a zločin to je - tečka. Tím neřikám, že jsem to nikdy neudělal, ale říkat že v tom a tom případě to nevadí je pokrytectví.

Nahlásit nevhodný obsah

20877641
Aethan napsal 7. 2. 2018 v 23.13

Vincent V: Abys mohl někoho označit jako zloděje a říct, že něco ukradl, tak musí někomu způsobit finanční újmu. Tím, že si teď někdo stáhne např. z Torrentu Assassina Ubisoftu žádnou újmu nezpůsobí. :) Samozřejmě to neznamená, že to je správné, ale je rozdíl když ukradneš fyzickou věc z obchodu, nebo stáhneš hru na netu. A pokud v tom nevidíš rozdíl, tak nevím asi máš o kolečko méně.

"Takže ty něco vytvoříš za účelem zisku a pak to prodáváš. Někdo vezme tvojí práci a dá jí bez tvého svolení volně k dispozici."

Tohle se vztahuje na ty co to dají k dispozici jako např. CPY ne na mě, nebo kohokoliv jiného kdo to pouze stáhne.

Nahlásit nevhodný obsah

20877525
Vincent V napsal 7. 2. 2018 v 22.44

Aethan: ohoho :D
Takže ty něco vytvoříš za účelem zisku a pak to prodáváš. Někdo vezme tvojí práci a dá jí bez tvého svolení volně k dospozici. Tak jestli ti tohle nepříjde jako krádež tak se asi vážně nemáme o čem bavit.
Takhle už je to dobře?

Nahlásit nevhodný obsah

20877641
Aethan napsal 7. 2. 2018 v 22.21

Vincent V: Já nikde nepsal, že to je v pořádku nauč se číst. Zřejmě si asi nepochopil nic z toho co jsem psal :)

Nahlásit nevhodný obsah

20877525
Vincent V napsal 7. 2. 2018 v 19.07

Aethan: Takže ty něco vytvoříš za účelem zisku a pak to prodáváš. Někdo vezme tvojí práci a dá jí bez tvého svolení volně k dospozici. Tak jestli ti tohle příjde v pořádku tak se asi vážně nemáme o čem bavit.

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 7. 2. 2018 v 14.16

jan850915: já v tom rozdíl nevidím prostě kradeš filmy a hudbu :). Si to kupuj všechno přece.
Nehájím tu pirátství, jen mi přijde pokrytecké od někoho kdo stahuje filmy a hudbu nadávat na lidi kteří to dělaji u her :).

Nahlásit nevhodný obsah

20876978
Dr.One napsal 7. 2. 2018 v 13.41

jan850915: to je zvláštní, že rok od roku jsou celkové výdělky z kin (bavíme se o USA) nižší, resp. se musí zdražovat lístky, protože tam nechodí tolik lidí jako kdysi a neprodá se jich dohromady tolik
což by mohlo naznačovat, že se distribuce filmů, potažmo náhled z čeho se zaplatí, bude muset změnit

Nahlásit nevhodný obsah

20922191
jan850915 napsal 7. 2. 2018 v 12.13

h4nsasjks: Tak z televizních práv. Některé nejdou ani na DVD.

Nahlásit nevhodný obsah

20859314
h4nsasjks napsal 7. 2. 2018 v 11.33

jan850915: Spousta filmů vůbec do kin nejde...

Nahlásit nevhodný obsah

20922191
jan850915 napsal 7. 2. 2018 v 11.29

Minstriel: U filmů je hlavní příjem z kin, tržby z dvd a blue-ray jsou minimální. V tomto mají výhodu oproti hrám, které mají příjem převážně z prodeje.

Nahlásit nevhodný obsah

20859314
h4nsasjks napsal 7. 2. 2018 v 10.35

Masarkavtrenyrkach:
1.Byly doby... Ano o tom je část mého příspěvku, byly a už nejsou... Dnes se na PC objeví každá velká hra, krom exkluzivních, kde je to dáno smlouvou... Možná si umím představit, že jsou nějaké JRPG, které cílí jen na konzole (Nakonec i FFXV se na PC objeví). Ale zkrátka mě jako evropanovi, bývalému hráči na konzolích nic na PC nechybí.

2. Steam má určitě velký vliv. Nejspíš 1000 x větší než všechny DRM. Ne proto, že sám je jistá forma ochrany. Ale z důvodu toho, že zcela nadčasově, začal prodávat hry lidem z pohodlí domova za akční ceny. Filmový a hudební průmysl se tomu dlouho bránil a dosáhli jen toho, že si lidé odvykli za tyhle služby platit a horko těžko je jako placené zákazníky získávají zpět.

3. Konzole jsou levné až tuto generaci. Minulé byly drahé a navzdory tomu se jim dařilo. A co se týče ceny, tak je víc než jasné, že si to vybírají ve hrách, příslušenstvích a službách... Je jistě x důvodů proč si lidé kupují konzole. Co chci říct, že je evidentní, že lidé nemají problém za hry platit. A když nemají problém platit za hry na konzole, tak proč by měli mít problém platit za levnější a dostupnější pc verze ?

4.Ano je právem každého vydavatele chránit svůj produkt. Jediný argument pro DRM, který uznávám. Nezaplatil si, tak nemáš právo to užívat, nehledě na to, že bys stejně nezaplatil. Tzn. nejde mi o tzv. "krádež" a s tím spojený zisk, jako o užívání něčeho o co ses nezasloužil, což není fér vůči lidem, kteří s tím měli práci.

PS: Řekl bych, že mnoho zákazníků na PC je alergických na DRM. Mám např. origošku Toca 2, kterou dnes nespustím kvůli proti pirátské ochraně, jež neběží pod novými windows. Známý je i případ AC2, který na PC vyžadoval být připojený k internetu a tuším další buzerující praktiky, které motivovaly i majitelé legálně zakoupených her si ji cracknout... A když musím crackovat i legálně zakoupenou hru, tak proč bych ji měl kupovat ? To si ji rovnou můžu stáhnout... Nakonec to Ubi odstranil a já vítám každou zprávu o odstranění takové ochrany.

PSII: Produktem není ochrana, ale hra. Sebelepší ochrana tě nedonutí koupit špatnou hru. Není to žádná přidaná hodnota pro hráče, takže jak by mohla zvyšovat prodeje ? To je přeci nesmysl... A argumentovat ušlými zisky... Ano jsou lidi co stahují a nekupují, ale nikde není psáno, že by za hry platily, kdyby museli. Jako dítě jsem rovněž hrál hry z pálených CD, později stahoval... Vedlo to jen k tomu, že jsem se stal závislákem a co vydělávám, tak za hry platím. A proč platím ? Ne protože musím, ale protože díky digitální distribuci je to pohodlné, rychlé... Mám vše na jednom místě, neriskuji nějaký sajrajt v PC atd. atd. To je ta přidaná hodnota a na tom je třeba stavět...

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 7. 2. 2018 v 10.15

Masarkavtrenyrkach: Dole jsem ti dával jednu z mála (možná jedinou?) studií na vytlačovací efekt pirátsví hudby, knih, filmů a seriálů i her...

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 7. 2. 2018 v 08.59

h4nsasjks: Byly doby (devadesátá léta, první půlka nultých let), kdy velcí vydavatelé své významné tituly na PC nevydávali. Ani později to nebylo samozřejmostí a ani dnes se na PC neobjeví každá velká hra. Nevím, čím k té změně došlo. Určitě za tím stojí několik souběžných jevů. Ale myslím, že jedním z nejdůležitějších bylo rozšíření Steamu s jeho DRM (trochu se zapomíná, že DRM je součástí každého produktu na Steamu a Denuvo je ochranou před jeho odstraněním).
Konzole se kupují například proto, že jsou výrazně levnější, výrazně snadnější k instalaci a užívání, mají významnou obchodní propagaci, mají exkluzivní a silně propagované hry. Těch motivů pro nákup může být povícero. Například i ten, že se tam v multiplayerových hrách téměř nevyskytují podvodníci (opět díky zatím neprolomené ochraně).

Je právem každého vydavatele ochránit svůj produkt před ukradením. Nazývat to nehorázným chováním vůči zákazníkovi, je jako nařknout z podlosti majitele domu, který jej zamyká -- taky není každý vykradač bytů, ale bohužel jeden z tisíců je a majitel chce možným škodám zabránit.
Mnohokrát jsem se snažil najít seriózní studii o vlivu DRM na prodejnost her. Žádnou jsem nenašel. Ale budu rád, když mne někdo z čtenářů na některou nasměřuje. Existují statistiky vlivu DRM na prodeje hudby (a třeba i knih) -- a skutečně spíše potvrzují (ale velice velice opatrně), že prodeje se zvýší při odstranění ochrany. Ale troufám si tvrdit (spíše neobjevně), že hudba nebo elektronická kniha není počítačová hra a obchodní zkušenosti nejsou automaticky přenositelné.
Zajímavý článek z poslední doby:
http://www.gamasutra.com/blogs/Jennifer…

Nahlásit nevhodný obsah

20859314
h4nsasjks napsal 7. 2. 2018 v 00.11

Masarkavtrenyrkach: Když se nad tím zamyslíš logicky... Tak by na PC nikdo nevydával, protože se tam krade, každou ochranu stejně časem prolomí... Skutečnost je taková, že je už jen málo her, které by vyšly na konzoli a na PC ne (Krom exkluzivit samozřejmě)...

Další věc je, že kdyby to tak bylo, tak by přeci nebyl zájem o konzole, kde si hry kupovat musíš... Dle tvé logiky, když můžu krást, tak budu... Tak můžu krást na PC, proč bych si kupoval konzoli, kde nemůžu ??

Doba pokročila, průměrnej věk hráče stoupl, dnes již máme práci, peníze atd. Není důvod hry nekupovat... :)

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 6. 2. 2018 v 22.55

Aethan: +1000

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 6. 2. 2018 v 22.52

jan850915: citace: Když něco stáhnu z torrentu, tak jsem to ukradl. Film, nebo hru to je jedno. A neříkám že bych filmy kupoval v obchodě. :-) Ovšem hry si zásadně kupuji.

takže jsi zloděj :). Pro filmy to platí také. Šup do tesca pro Blue-ray za 400,-Kč :D.

ps: a na filmu a hudbě také lidé pracují :P Nevytváří se to samo.

Editováno: 6. 02. 2018 v 22.54

Nahlásit nevhodný obsah