Phil Spencer hovoří o Xbox Game Pass
Phil Spencer se během víkendu na Twitteru poměrně zajímavě rozmluvil a v odpovědích na tweety fanoušků dal vědět o tom, jakou cestou by se mohla nadále ubírat služba Xbox Game Pass (XGP), jíž se v posledních dnech dostává rozhodně větší pozornosti, než jako tomu bylo doposud.
Předně Spencer odpovídá na dotaz, zda se v případě XGP jedná spíše o předplatnou službu s velkou přidanou hodnotou, anebo zda je této službě bližší myšlenka možnosti sdílet nové a unikátní zážitky.
I see XGP as both. The value is pretty obvious for some. And the idea of a new model that could open up opportunities for creativity is where I think we'll end up. Especially for SP games. That's what the model has done in TV but it's not an exact analogy.
— Phil Spencer (@XboxP3) January 27, 2018
Na to Spencer odpovídá, že XGP je prozatím spíše službu s onou významnou přidanou hodnotou, ale budoucnost leží pravděpodobně spíše v možnosti sdílet něco unikátního a kreativního. Potenciál prý může tkvět zejména v přísunu dalších singleplayerových titulů.
Ovšem těch musí být více a na to konto Spencer přislibuje i pozornost ostatních týmů. Dalším logickým krokem by se mohla jevit pozornost titulů a vývojářů spadajících do programu ID@Xbox, tím to však určitě ještě neskončí.
Microsoft má totiž již nyní prý dostatečně velké množství pozornosti i od dalších (a zřejmě tedy i potenciálem větších) týmů. Ti všichni nicméně aktuálně čekají, jaký dopad bude mít oznámení o vlastních titulech od Microsoftu, jež budou automaticky do této služby mířit.
We have a lot of interest from studios who want to see how our recent announcement plays out. We'll lead with our 1P but having XGP turn into a model for more studios is our a goal. And @iocat is a travelling machine...
— Phil Spencer (@XboxP3) January 27, 2018
To už zní samo o sobě poměrně zajímavě, sliby týkající se nových titulů tím ale ještě nekončí. Spencer totiž za další přislíbil větší množství her z původního Xboxu. Přísun těch (ať už do XGP či mimo tuto službu) však bude ve srovnání s těmi pro Xbox 360 pravděpodobně vždy o něco pomalejší. Na vině je tentokrát věk a s tím spojené peripetie týkající se vlastnických práv. Zapomenuty tyto tituly však prý rozhodně nejsou.