Do mikrotransakcí SW BF2 zasáhlo Disney

20. listopad 2017 12:39 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (33)

Battlefront 2 je v nezáviděníhodné situaci. Ještě než hra stačila vyjít, se na ní snesla kritika za přítomný systém mikrotransakcí, který se v posledních dnech řeší více, než samotná hra. Lidé ze studia DICE a vedení EA nakonec podlehli tlaku hráčů a dočasně mikrotransakce ze hry odstranili. Nebo za to snad hráči ani nemohou?

Různé zdroje totiž přišli s jinými informacemi, podle nichž spíše než tlaku hráčů EA ustoupilo tlaku shůry. Do celé situace se totiž přimíchalo Disney, majitel licence Star Wars. Disney podle zdrojů magazínu Wall Street Journal sledovalo celou kauzu od samého počátku a pranic se mu nelíbilo to, jakou pověst si hra díky mikrotransakcím získala ještě před jejím vydáním.

A tak údajně zasáhl výkonný ředitel Robert Iger. Údajně se rozhodl pověřit ředitele produktů a interaktivních médií Jimmyho Pitara, aby kontaktoval EA. O tom, jak tento kontakt probíhal, pro změnu informuje VentureBeat. Podle svých zdrojů stačil jediný telefonát do kanceláře Andrewa Wilsona, aby systém ze hry vývojáři dočasně odstranili, do doby, než bude předělán do přijatelné podoby.

Herní měnu Crystals si tudíž v Battlefrontu za reálné peníze nepořídíte, ani za pět dolarů 500 krystalů, ani za 100 dolarů 12 tisíc krystalů. Kdy se to změní a v jaké podobě se balíčky vrátí, zůstává nejasné. Jisté ale je, že nové Hvězdné války zažívají PR katastrofu.

Špatný obraz novinky v očích hráčů vyústil v mizerné prodeje. Například v Británii se dvojce zdaleka nedaří tak jako jedničce. Navíc kauza Star Wars může přesáhnout i do jiných her. A už se tak také děje. EA raději upravilo i systém odměn v nových Need for Speed, kde samozřejmě nic podobného nemůže chybět. Podle zástupců studia Ghost Games došlo ke změně proto, aby byl zážitek hráčů ohledně managementu vozidel co nejpohodlnější. 

Zdroj: VG24/7

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20875566
cx napsal 22. 11. 2017 v 19.12

Vrzalík: To si jim zasadil zdrcující ránu :-)

Nahlásit nevhodný obsah

20919431
j2142124 napsal 21. 11. 2017 v 16.23

To už je trochu pozdě. Ubisoft si to užívá https://overclock3d.net/news/software/ubisoft_has_earned_mor e_money_from_microtransactions_than_digital_game_sales/2

Ta kže je jasné že EA jde po těhle penězích jako slepice po flusu. Jen je to v jeho podání prostě ubohé, jako většina věcí co vezme do ruky. Asi jsou moc velcí aby to dokázali ukočírovat a lezou z toho hry na nic s mikrotransakcemi na entou.

Editováno: 21. 11. 2017 v 16.23

Nahlásit nevhodný obsah

20909380
Vrzalík napsal 21. 11. 2017 v 13.58

Na mikrotransakce a lootboxy je jednoduchá odpověď, jakmile je hra obsahuje tak jí nekupovat. Osobně to tak dělám. Herní studia musí pocítit finanční nepodporu či odpor od hráčů. Hodně hráčů to zřejmě ještě akceptuje, proto je situace taková, jaká je. Každý musí začít u sebe a peněženkou říct ne.

Editováno: 21. 11. 2017 v 14.05

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 21. 11. 2017 v 12.35

Moc me mrzi, ze mikrotransakce v tehle buy to play hre jsou porad na poradu dne i po teto obrovske vlne nevole (coz se ale nastesti asi projevi v malych prodejich, protoze te hre lidi neveri, kdyz slysi "docasne").

Na druhou stranu rad vidim, ze spravne/moralni rozhodnuti obrovskym korporacim prinese zisk, zatimco nemoralni a nechutne praktiky jim zisk snizi. Tak by to melo byt vzdycky. Taky sem rad, ze EA konecne vyvratili tu blbost o naslouchani hracu. Treba by to zrusili i tak, ale podle me by na 99% nic nezmenili kdyby je Disney neupozornilo a tudiz hracum vubec nenaslouchaj. Pokud vubec nekdy naslouchaj hracum, tak jen jejich penezenkam.

Mitsurugi: urcite je cesty zpet. Mozna dokonce probehne takova de-revoluce a vyvoj her se vrati k intosum do garazi (nebo k malym a strednim tymum), ktere zajima zazitek hracu a ne prachy a chrleni titulu ci DLC jako na bezicim pasu. Nebo se spolecnosti vubec nezmeni, ale poptavka na trhu jim zajisti vydelek pouze kdyz budou delat to, co hraci chteji, coz by melo v podstate totozny vysledek (spokojene hrace), byt s jinou motivaci.

Editováno: 21. 11. 2017 v 12.45

Nahlásit nevhodný obsah

1048547
tomasvins napsal 21. 11. 2017 v 12.23

Mitsurugi: Ve svém příspěvku jsem se bavil pouze o situaci ohledně Battlefrontu 2 :-).

Neřekl jsem, že jsou herní společnosti nuceny cpát mikrotransakce do her. Jen nahlas přemýšlím, jak pokrýt veškeré náklady spojené s vývojem a vydáním hry. Souhlasím s DeSmond. CGI technologie, Frostbite licence, natáčení s herci, dabéry, casting, scénář, level design, testování, PR, HR...vždyť to musí být šílený balík.

U téhle konkrétní hry budou DLC zdarma, takže vydavatel musí najít nějaký způsob, jak získat další peníze na budoucí vývoj, obsah - na udržení hry při životě. A opět - bavíme se teď pouze o BF2 a tady stojí základní verze 60 dolarů a veškerý dodatečný obsah má být zdarma. Deluxe edice (80$) obsahuje pár skinů a předběžný přístup, takže žádný velký rozdíl v nich není. Čili ve finále bez mikrotransakcí může hráč zaplatit aktuálně max. 80$ (případně €) za hru.

Navíc nezapomínejme, že ve finále si každý titul musí na svůj vývoj vidělat sám. Je sice hezký, jakou sumu vydělalo EA na The Sims, ale z toho DICE nikdy neuvidí ani halíř. Stejně jako v jakémkoliv jiném businessu jde ve finále o zisk.

Neobhajuju strategii EA, naopak s ní naprosto nesouhlasím. Jen se snažím podívat se na celou situaci objektivně.

Editováno: 21. 11. 2017 v 12.28

Nahlásit nevhodný obsah

20865735
El_Rizek napsal 21. 11. 2017 v 11.22

Mitsurugi: Dobre napsané!

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 21. 11. 2017 v 09.44

Cokovenecek: asi ano :D. Jak vyšla oholená až na kost Sims 4, tak byl super projev od EA.
Pokud se nebude dostatečně prodávat včetně DLC co vyjdou, tak pokračování nebude :/.
Sims 3 včetné všech dlc které z ní udělají plnou hru, stála pouhých 13.500,-Kč. To je přátelská cena :D
Chudáci EA za jednu AAA hru dostanou 4x zaplaceno :/

Nahlásit nevhodný obsah

20917394
Cokovenecek napsal 20. 11. 2017 v 22.03

Minstriel: Složíme na příspěvek na každoroční E3 EA cringe? :D
Protože právě EA (s Ubisoftem) mají nejvíce cringe E3 prezentace.

Nahlásit nevhodný obsah

20917394
Cokovenecek napsal 20. 11. 2017 v 21.59

Mitsurugi: +1

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 20. 11. 2017 v 21.56

Silesian: Docela by mě zajímalo, kolik drobků nasypali vývojářům.

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 20. 11. 2017 v 21.32

Silesian: každý z nás by si měl koupit alespoň 10 bedýnek, aby bylo v EA alespoň na dobrý chleba s vodou. :D

Nahlásit nevhodný obsah

20853112
Enormeon napsal 20. 11. 2017 v 19.55

Mitsurugi: Lépe bych to nenapsal.;-)

Nahlásit nevhodný obsah

20825828
OneShot napsal 20. 11. 2017 v 19.45

Silesian: Kolikpak z té částky asi tvoří mikrotransakce?

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 20. 11. 2017 v 18.19

Jen tak pro zamyšlení. EA vykázala (zdroj Wikipedie) v roce 2017 zisk (po zdanění) 1,21 miliardy dolarů. To je 26,33 miliard korun.

Ano, EA očividně krachuje a potřebuje každý dolar.

Nahlásit nevhodný obsah

20825828
OneShot napsal 20. 11. 2017 v 17.20

tomasvins: Ty jsi součástí EA-PR-BS? V bodech 2 a 3 máš zásadní mezery.
Mitsurugi: Přesně tak.

Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 20. 11. 2017 v 16.42

Mitsurugi: přesně jak píšeš. Dnešní hry jsou prodávaány za cenu 1799 plus season pass což bvá tak cca 800 kč. Pokud hra už dost vydělala dá se jako GOTY za nižší cenu. Což si myslím, je v pořádku. Co si ale mnoho lidí neuvědomuje, řekl bych, je ten fakt, že současné vývojářské technologie jsou na zcela jiné úrovni nežli ty z let minulých. Dávají tvůrcům při vývoji úplně jiné možnosti, vše funguje daleko více profesionálně, vývojáři mají zkušenosti, postupy atp. Animace, tak to už je dnes naprosto jinde nežli v dobách PS2. Myslím, že svádět něco na náročnější vývoj je totální pitomost. Když jsem viděl co vytvořil fanoušek Nicobass s remakem Tomb Raider 2, mám pocit, že tyhle argumenty jsou prostě jen výsměch hráčům. Ono když si pak někdo za peníze ze hry objede pracovně svět aby dělal reklamu, nebo nabíral zdrojové materiály pro další hru. No myslím, že tohle není vůbec nutné. Jinak po vlasntí zkušeností s aplikací 3D studio MAX a MAYA mám pocit, že není problém v jednom (jedné osobě) za jeden týden udělat jednu lidskou postavu. Poté dát morfovat a udělat dalších deset naprosto jiných a to zcela bez jakékoliv náročné práce. O tomhle se lidem mohlo dříve jen zdát. Prostě vývoj a jeho náročnost jsou jen kecy pro platící neznalce.

Editováno: 20. 11. 2017 v 16.52

Nahlásit nevhodný obsah

20894091
Zarenix napsal 20. 11. 2017 v 16.17

Pokud mikrotransakce NENUTÍ lidi platit, tak jsou ok. Když je někdo chce koupit a urychlit progress jeho věc, kdo nechce tak si progressuje hraním.

Nahlásit nevhodný obsah

20919431
j2142124 napsal 20. 11. 2017 v 16.12

DeSmond: Neodděloval bych to. Jako "boží hra? ale platební model na houby.

Ideální příležitost aby to shořelo jako papír. Což se asi nestane protože StarWars. Jen takový průšvih, který by stát EA stovky milionů dolarů s ním dokáže pohnout.

Jsem zvědav, jestli kluci udělají recenzi. Osobně bych do toho nešel a prostě tenhle titul vynechal.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 20. 11. 2017 v 16.05

Jsoucno: Zaklínač je takový výjimka, ale většinou je hra bez DLC opravdu taková nekompletní. V Zaklínači jsem ten pocit neměl.

DeSmond: Jak zaplatit ten dodatečný obsah? Prodejem hry třeba? Když je hra dobrá, a má dobrou podporu, tak se budou dlouho hrát i prodávat a nemusí nijak zvlášť klesat na ceně. Ano, DLC můžou tříštit komunitu, ale to se dá minimalizovat tím, že nebudeš vydávat každý měsíc jeden map pack, ale že třeba za půl roku vydáš fakt dobré DLC, které si většina aktivních hráčů dřív nebo později koupí. Rozhodně lepší, než loot boxy spojené s progresem. Mikrotransakce patří POUZE do F2P. Přes to vlak nejede. Veškeré výmluvy, že si na sebe ti chudáčci s miliardovými zisky jinak nevydělají jsou mi vážně u prdele.

No fakt, že tým o několika desítkách členů je schopný udělat mnohem lepší hru než jakékoliv AAA studio dokazuje, že několika set členné týmy fakt nejsou nutné. To se akorát AAA vydavatelé zaměřili na to, co se prodává nejsnáze - velikost a grafiku a to stojí hodně peněz a úsilí. Teď už samozřejmě není cesty zpět.

Nahlásit nevhodný obsah

9864338
DeSmond napsal 20. 11. 2017 v 15.40

Mitsurugi: Ale tady se obavam opravdu neni ani tak problem v nenazralosti EA jako potreba nejak zaplatit tvorbu veskereho dodatecneho obsahu, ktery ma byt zdarma (vsechen budouci obsah). A jak tu někdo zmiňoval, dnes je tvorba her na takovehle urovni neskutecne nakladna, takze verim, ze to nejak zafinancovat musi (aniz by si ukrajovali z vydelku za vanillu).

Ze se tam zatlacili sami? To bych nerekl. To je proste evoluce vyvoje her. Zatimco driv mohl dat "AAA" hru dohromady 1 člověk, dneska těch lidí potřebuješ stovky, aby si to udrželo nejaky konkurenceschopny standard.

Uprimne, kdo se po ohlaseni faktu, ze bude veskery dodatecny obsah zdarma, nebal toho, ze se diky tomu dockame mikrotransakci (ja alespon naivne doufal, ze budou ve stylu BF1 - teda ciste vizualni, coz mi ovsem nedoslo, jake neplechy v tom bude delat Disney).

Tim rozhodne nehajim tu pritomnost mikrotransakci (respektive spis to, jak jsou nastavene), ale porad je to byznys a EA nebude delat vsechen ten dodatecny obsah jen z dobreho srdce (a to rikam jako nekdo, kdo se proti jejich nenazralosti nescetnekrat ozval)

Sem zvedav, co se z toho vyvrbi, nerad bych, aby nakonec vyrukovali s tim, ze system mikrotransakci zrusej a zavedou opet placena DLC. Krom toho, ze by to tristilo komunitu, by me to nastvalo z toho duvodu, ze jsem do hry sel prave kvuli slibu EA, ze dodatecny obsah bude zdarma (a ja tak nebudu muset vyhazovat dalsich 50 - 100 ecek).

Trosku me mrzi, ze diky tehle afere se tak nejak zapomina hodnotit kvalita samotne hry. Ja musim totiz rict, ze az na takhle nastaveny platebni model se u hry zatim nesmirne bavim (ikdyz samozrejme bez vyhrad to neni).

Nahlásit nevhodný obsah