EA pod tlakem snižuje ceny hrdinů v BF II

14. listopad 2017 12:24 / Pavel Makal / Novinky / Diskuze (56)

Star Wars Battlefront II vychází už tento pátek, zahraniční média už přinesla první recenze, herním světem ale mnohem víc než poměrně pochvalné známky zmítá kontroverze ohledně příliš vysoké pořizovací ceny jednotlivých hrdinů, která hráče nutí k mnohahodinovému grindu, pokud si nechtějí čas ušetřit investicí reálných peněz. O situaci jsme vás informovali včera, nyní je ale vše jinak.

Společnost EA totiž pod tlakem nevole, kterou vzbudily její počáteční reakce na diskuzním serveru Reddit, otočila a rozhodla se snížit ceny hrdinů na pouhou čtvrtinu. Na oficiálním webu EA se k tomuto kroku vyjádřil zodpovědný producent John Wasilczyk. Ten uvedl, že systém zjevně potřebuje více úprav a firma tedy přistoupila k razantnímu snížení cen hrdinů.

Ti nejpopulárnější, tedy Luke Skywalker a  Darth Vader, budou nově dostupní za 15 tisíc kreditů, císař Palpatine, Chewbacca a princezna Leia vás vyjdou na 10 tisíc a hlavní hrdinka kampaně Iden Versio na pouhých pět tisíc kreditů. K této změně by mělo dojít dnes, není však jasné, zda hráči, kteří už do hrdinů investovali své kredity, budou nějak kompenzováni.

Dozvěděli jsme se také, že v souvislosti se snížením cen hrdinů byla zredukována také odměna za úspěšné dokončení kampaně. Ta nyní činí rovněž pouhou čtvrtinu původní sumy, místo 20 tisíc kreditů dostanete pouhých 5000. Reakce EA na Redditu se stala nejvíce negativně hodnoceným příspěvkem všech dob na tomto diskuzním fóru. Aktuálně s ní nesouhlasí kolem půl milionu uživatelů.

Zdroj: VG247

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20847380
Mitsurugi napsal 14. 11. 2017 v 15.09

Flois: Spíš bych řekl, že máš problémy s myšlenkovými pochody obecně, jelikož jasněji jsem to napsat nemohl.

Jinak společného to má to, že na Season Passy (zdravím Miloše) se nadávalo, na DLC se nadávalo, na mikrotransakce se nadávalo a nic z toho nezmizelo, ba naopak, tudíž vydavatelé málokdy ustoupí "pláči na internetu". Obecně ustoupí jen tehdy, pokud to neublíží ziskům. Ústupky v náročnosti jsou už úplně ojedinělé, na tohle se nadávalo kvůli grindu nutícímu do loot boxů, bez loot boxů by to bylo každému ukradené.

Editováno: 14. 11. 2017 v 15.26

Nahlásit nevhodný obsah

20886905
MartinEK4 napsal 14. 11. 2017 v 15.02

Jen prp info, hra vychází už dnes, pokud máte předobjednáno

Nahlásit nevhodný obsah

20878494
Flois napsal 14. 11. 2017 v 14.52

Mitsurugi: přiznávám že mám s tvými myšlenkový pochody občas problém. Moc nechápu jakou ma cena hry spojitost s ústupkem v náročnosti. Ale ty nejspíš taky nevíš moc co vlastně píšeš když místo diskuse musíš urážet.

Cuba Stromek: u GTA si myslím že moc neví kam s tím příběhem dál. Každej sme měli trochu jinej konec, tezko by se navazovalo. Počkej pár let a bude tu GTA 6 :-)

Nahlásit nevhodný obsah

20919431
j2142124 napsal 14. 11. 2017 v 14.49

Už je to lepší, kupte si hru. to bylo jen nějaké nedorozumění, vždyť ta hra ještě ani nevyšla. :-)
Nebojte malá změna pro uklidnění vášní, těžko by si snížili cíl kam se musí dostat s penězi. Za pár měsíců přihodí hrdiny již vyladěné, aby přivedli víc hráčů na nákupy. A to si na to nikdo ani nevzpomene.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 14. 11. 2017 v 14.37

Flois: Ty jsi mentálně zaostalý, nebo jenom neumíš číst? Neříkal jsem, že mám problém s cenou, ale dával jsem to jako příklad toho, že z ústupků se nestane každodenní realita.

Jinak je neuvěřitelně naivní si myslet, že společnosti jako EA budou dělat staromilské SP hry, které si na sebe sotva vydělají. Tak to nefunguje.

Nahlásit nevhodný obsah

20894091
Zarenix napsal 14. 11. 2017 v 14.34

U Battlefrontu 2 (2017) mi taky příjde, že půlka lidí, co u předchozí novinky psala, tak hru ani nehrála. Podle mě i celá novinka je špatně napsaná. Borec na redditu vypočítal, jak dlouho by trvalo odemknout nejdražší hrdiny čistě za kredity z hraní. Nejsou započítány kredity z úkolů (rewardy za výhru v galactic assault atd.), nejsou započítány kredity za levely ( jejichž intenzita klesá ) a nakonec není započítaná Daily login crate (ve které mi padá většinou 1750 kreditů + crafting parts).

Pokud počkáte do půlky prosince, budou zde nějaké formy sezóny a sezónních ukolů, za které podle mě taky bude kopec kreditů.

Ve výsledku pak mám kreditů dost, abych si mohl odemknout hrdinu, kterého chci během cca 5ti hodin.

Abych předešel pak komentářům typu, za 60€ mám uzamčenou hru, tak zde NEOBHAJUJI zamknuté postavy, ale to, že nejsou až tak drahé jak se zdá.

Nahlásit nevhodný obsah

20879605
Cuba Stromek napsal 14. 11. 2017 v 14.33

Floris:....mam ovšem trochu obavu, aby pro nás někdo ten starý dobrý singl ještě chtěl dělat, viz Rockstar a jejich GTA.

Nahlásit nevhodný obsah

20883442
Amos napsal 14. 11. 2017 v 14.29

Tak na ně, na šmejdy. Vrcholem je ten patent od Activisionu na kterým už stejně Blizzard frčí roky.
Je potřeba nezapomenout, že jsou to naše prachy který platí tenhle cirkus.
A rvát prachy někomu komu jsme u zadku a nejedná s námi fér prostě nebudeme.

Nahlásit nevhodný obsah

20838584
RomanK47 napsal 14. 11. 2017 v 14.15

Masarkavtrenyrkach: V Shadow of War měl být grid kde? Hrou jsem se bavil přes nějakých 60 hodin, z toho pěkných pár hodin jsem si hrál s kapitány v arenách. No nicméně Act 4 je spíš takový endgame, který v podstatě není potřeba dokončovat, pokud člověku vadí repetetivnost. Jo tuhle část měli udělat líp, útočit či bránit pevnosti mě bavilo, ale chtělo tomu dát trochu víc smysl. Z 20 obran jsem prohrál pouze dvě, načež jsem si užil naopak dvě dobývání pevnosti. Nějaké položce market v menu jsem nevěnoval nejmenší pozornost a s hraním jsem za celou dobu neměl nejmenší problém, neustále jsem postupoval příběhem kupředu. V porovnání s prvním dílem, který žádné loot boxy neměl, se hra hrála celkově ve všech ohledech lépe, konečně musel člověk v soubojích trochu přemýšlet, ne jen bezhlavě klikat.
Zkrátka jsem ve hře nenašel jediné místo, které by mě jakýmkoliv způsobem tlačilo do nějakých loot boxů, tak nevím, o čem lidi pořád melou, hrál to z nich někdo vůbec?
EA to je ale jiná káva, to jsou jen banda nenažranců, už dávno žádnou jejich hru nepovažuji za zábavnou a hodnou mých peněz a času.

Nahlásit nevhodný obsah

20878494
Flois napsal 14. 11. 2017 v 14.08

Cuba Stromek: a proto sou pro nás staromilce tyhle vodiraci sracicky tak důležitý. Společnost si na nich vydělá a může udělat nakou staromilskou SP hru která si na sebe sotva viděla protože tu si koupí jen pár lidí a spoustu chytráku jako tady Rambo ju ukradnou pardón upirati.

Nahlásit nevhodný obsah

20921912
Tataboj_ napsal 14. 11. 2017 v 14.02

...
No nevadí, aspoň budu mít čas se vrátit ke starším hrám, které jsem ještě nehrál, dokud se věci po prvních obětech na životech z řad CEOs nezlepší. (Věděli jste, že první Watch Dogs je celkem super hra?)

Flois: Mikrotransakce budou za rok zadara? Ta hra za rok přijde o design, který tě vede ke kupování lootboxů?

Editováno: 14. 11. 2017 v 14.04

Nahlásit nevhodný obsah

20878494
Flois napsal 14. 11. 2017 v 14.00

Mitsurugi: loot boxy očividně nijak extra nevadí. Jinak by si jejich zrušení taky vybreceli.
V dnešní době kdy chcou lidi za hraní nakou odmenu a nestačí jím samotná radost ze hry ci výhry prostě loot boxy budou s tím se smiř.
Pokud máš problém s cenou počkej si rok a budeš to mít zadara. Případně za pár měsíců v ea acces za pakatel.

Nahlásit nevhodný obsah

20879605
Cuba Stromek napsal 14. 11. 2017 v 13.58

Tak zkoušejí, co všechno si necháme líbit... Standardní přístup větší korporace. Obecně jim to ale nemůžu úplně vyčítat... Když se podívám na Fin. Výsledky takto monetizovanych her vs. Stará dobrá škola.... Lidi si za to můžou částečně sami.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 14. 11. 2017 v 13.38

Flois: Akorát tohle není ústupek vývojářů, tohle je ústupek nenažraných kravaťáků, kteří chtěli šíleným grindem nutit hráče ke kupování loot boxů. Těm "uplakaným dětem" bys měl děkovat.

Jak vidíš, tak loot boxy ve hrách za 60 dolarů, které mají Season Pass za dalších 40-50, 5 různých edic za 60-300 dolarů a všemožné předobjednávkové bonusy jim prošli i přes "pláč pár dětí", takže neboj, vydavatelé tě budou dál vesele jebat do zadečku.

Masarkavtrenyrkach: +100. Bůh žehnej indie scéně a těm pár AAA hrám, které tomuhle moru zatím nepodlehly.

Editováno: 14. 11. 2017 v 13.40

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 14. 11. 2017 v 13.23

Vyslechnuto v kancelářích EA:
"...protože to by nešlo, aby někdo, kdo nám dohraje kampaň, si pak mohl jen tak zahrát za Darth Vadera! Je třeba ho motivovat, aby monetizoval!"

Skoro všechny podzimní AAA hry tohle mají. Až budou chlapci v redakci budovat svůj žebříček k letošní Invazi, snad tohle zohlední.
Překvapilo mne, že když se probíral případ Shadow of War v hPodu, vůbec se nezmínilo, že když se do hry za drahý peníz něco přidá, musí to mít své opodstatnění. Pokud je jím to, aby hráč utrácel další peníze nad rámec původní ceny hry, je třeba jej nějak motivovat. A tomu se vždy podřídí design hry. A velké firmy se v tomto, nepřekvapivě, chovají docela racionálně. Prodávat fancy oblečení nebo růžové nálepky na pušky je jeden možný způsob - evidentně ne až tak výdělečný, a tak se mnohem častěji herní design podřizuje dodatečným transakcím.
V Shadow of War je závěr hry posunut až za grind sekci, k jejíž překonání je ti nabídnuto, abys zaplatil. V Assassinovi jakbysmet, jinak je ti naservírován systém levelů, aby sis prošel sérií opakujících se úkolů dokud nesesbíráš pečlivě zvolené množství experience bodů. Jen se na okamžik nad tím zamysleme. Vždyť i designérům muselo být jasné, že se vymýšlí něco, co je principiálně otravné a nezábavné, jinak by neexistovala motivace to nákupem přeskočit nebo výrazně ulehčit. Ergo designér vymýšlel cíleně mechaniku, která je nezábavná! K jakému perverzu jsme se to dopracovali?
Nové Need for Speed -- totéž. Aspoň že v tom CoD to je jen v multiplayeru. O BF je řeč v článku. A co Destiny2? A co teprve Anthem příští rok? To teprve bude festival peněžních transakcí! A obávám se, že Red Dead Redemption 2 bude celý jen o tom, aby přilákal hráče k multiplayerové části, ve které budou z loot-boxů vyskakovat koně a vypadávat postroje a turbo podkovy.

Třeba nejsem sám pro koho je letošní podzimní herní sezóna téměř mrtvá. Naštěstí to zachraňuje těch pár her, které jsou ještě hrami a ne gambling mašinkami.

TLDR verze: Všechno je na h..., jdeme hrát na osmibitech! :-)


Nahlásit nevhodný obsah

20878494
Flois napsal 14. 11. 2017 v 13.13

Doufám že se to nestane každodenní realitou. Pokud vývojáři ustoupí pokaždý když bude pár děti plakat někde na netu tak nás čeká nehezká herní budoucnost. Tohle je ještě horší mor než mikrotransakce

Nahlásit nevhodný obsah