EA pod tlakem snižuje ceny hrdinů v BF II

14. listopad 2017 12:24 / Pavel Makal / Novinky / Diskuze (56)

Star Wars Battlefront II vychází už tento pátek, zahraniční média už přinesla první recenze, herním světem ale mnohem víc než poměrně pochvalné známky zmítá kontroverze ohledně příliš vysoké pořizovací ceny jednotlivých hrdinů, která hráče nutí k mnohahodinovému grindu, pokud si nechtějí čas ušetřit investicí reálných peněz. O situaci jsme vás informovali včera, nyní je ale vše jinak.

Společnost EA totiž pod tlakem nevole, kterou vzbudily její počáteční reakce na diskuzním serveru Reddit, otočila a rozhodla se snížit ceny hrdinů na pouhou čtvrtinu. Na oficiálním webu EA se k tomuto kroku vyjádřil zodpovědný producent John Wasilczyk. Ten uvedl, že systém zjevně potřebuje více úprav a firma tedy přistoupila k razantnímu snížení cen hrdinů.

Ti nejpopulárnější, tedy Luke Skywalker a  Darth Vader, budou nově dostupní za 15 tisíc kreditů, císař Palpatine, Chewbacca a princezna Leia vás vyjdou na 10 tisíc a hlavní hrdinka kampaně Iden Versio na pouhých pět tisíc kreditů. K této změně by mělo dojít dnes, není však jasné, zda hráči, kteří už do hrdinů investovali své kredity, budou nějak kompenzováni.

Dozvěděli jsme se také, že v souvislosti se snížením cen hrdinů byla zredukována také odměna za úspěšné dokončení kampaně. Ta nyní činí rovněž pouhou čtvrtinu původní sumy, místo 20 tisíc kreditů dostanete pouhých 5000. Reakce EA na Redditu se stala nejvíce negativně hodnoceným příspěvkem všech dob na tomto diskuzním fóru. Aktuálně s ní nesouhlasí kolem půl milionu uživatelů.

Zdroj: VG247

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20917054
Wexz napsal 15. 11. 2017 v 16.58

Mitsurugi: Anthem, na začátku jako Project Dylan bylo v podstatě "dítě" Hudsona, podobně jako Mass Effect. Vše co se ví je, že pak asi po roce nebo dvou odešel z BioWare a projekt pokračoval dál. Do té doby se angažoval maximálně.

Hádám, že tehdy ale přišli pánové z EA. Viděli Destiny a obrovský potenciál co s ní přichází. Překopali plány, žádné singleplayer focused a kdoví co ještě (uvidíme za rok). Hudson to nejspíš tehdy nesnesl a odešel (?)

Zásahy do vývoje vydavatelem...eeh...proto se na Anthem ani netěším i když vypadá fantasticky (Trailery tedy, uvidíme co bude po nich).

Já nikdy u isometrických apod. rpg nevydržím, nedávají pro mne dostatečnou "immersion" a proto nedokážu hry jako první Fallouty a další ocenit. K mé škodě, já vím :( Ale Inquisition je dobrá hra. Ani zdaleka dokonalá, ale odpadem jí nazvat soudně nelze.

A Mass Effect trilogii s těmito hrami poměřovat tak úplně nejde. To nejsou takováhle "klasická RPG". Samozřejmě tohle je z mé strany již silně subjektivní, jak můj profilový obrázek prozrazuje :)

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 15. 11. 2017 v 14.42

Wexz: Hudson je generální ředitel Bioware, tipuju, že ten už se ve vývoji moc angažovat nebude. Ne jako dřív, když byl projektový manažer pro konkrétní hry. Ale je dobré, že oba nemají nic společného s odpadem jako Inquisition a Andromeda. Bojím se ale, že do vývoje Anthemu bude EA dost zasahuvat, a víme jak takové zásahy dopadají.

Ale stejně, Black Isle byl (a potom Troika a Obsidian) mnohem lepší studio než celé Bioware. Na Torment, Vampire Bloodlines, Kotor 2 a Fallouty žádné Baldury, Mass Effecty ani Dragon Age nemají :D

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 15. 11. 2017 v 14.17

Mitsurugi: Jestli se Anthem nepovede, tak to bude zasadni problem. Jeste ale delaji na druhe hre, nejspis Dragon Age 4. Presto je jasne ze Anthem bude veledulezity pro EA. Chteji svoje Destiny ... a prave proto by BioWare nesejmuli ani po neuspechu Anthemu (alespon tohohle prvniho), protoze jine studio takoveho talentu nemaji. Kdo jiny by neco takoveho udelal? Nezapomen ze jsou zpatky lide jako Casey Hudson a Drew Karpyshyn ;-)

Ale nerikam ze to jednou neprijde. EA je v mych ocich nemilosrdna spolecnost, kterou prekonava snad jedine Activision (samozrejme v ramci videoherniho prumyslu...nikdo z nich neutapi mala kotatka)


Zarenix: hele to byl vzdycky problem anonymniho internetu. Nekteri budou vzdycky delat vsevedy, i kdyz dane tema znaji jen z doslechu. Jako takove lidi potkavam i normalne v zivote, tak co potom mame cekat na netu :D Myslim, ze ty inteligetni a skutecne znale vzdycky pozname.

Editováno: 15. 11. 2017 v 14.21

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 15. 11. 2017 v 13.41

Wexz: Bioware? No, být tebou, tak bych se začal smiřovat s tím, že drahé Bioware s námi už moc dlouho nebude, pomalu se nad nimi stahují mračna. Pokud Anthem (který bude nacpaný loot boxy až po uši) nebude trhák jaký od toho EA čeká, tak může být po Bioware. Navíc současné Bioware je jenom stín, většina kreativního talentu, která studio proslavila už je dávno fuč.

Editováno: 15. 11. 2017 v 13.44

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.0 napsal 15. 11. 2017 v 13.32

Já znovuhraju MGSV a všímám si jak je herní měna GMP (získávána hraním) citlivě rozpočítáná do akcí, misí, aby hráč nebyl moc overpowered od začátku, zárověň, aby si lehkým grindem mohl přijít k lepšímu vybavení a jak to všechno se vším souvisí a zapadá do sebe jako hodinový strojek.

A u EA. Teď to stojí tolik potom tolik, máme tu dvacet herních měn, krystaly, stříbrný, zlatý, brůžový karty, reálný prachy a můžeme to změnit ze dne na den tak, aby si nikdo nepřipadal ošizený, ani ten co neplatí a všechno je to vyvážené DAY ONE ! WE KNOW IT ! IT'S ALL OK. WE BETATESTED IT ALMOST 12 HOURS !

BATTLEFRONT 2 neni hra. Je to COIN-UP arcade automat JAKO NA KOLOTO49CH kUNG-FU MASTER -10/10

Editováno: 15. 11. 2017 v 13.35

Nahlásit nevhodný obsah

20894091
Zarenix napsal 15. 11. 2017 v 12.09

Wexz: Hru jsem předobjednal na Xzone, dostanu dárek tričko. Vyšlo mě to na 1600 cca a rušit to nebudu. Základ hry, střílení s vojáky, mě baví. Pokud by tam nebyly karty, lootboxy a další věci, tak mě to baví taky.

Co se týče těch "hrdinů" v battlefield 1, což jsou buď elitní classy nebo behemoth, což je třeba vzducholoď, loď nebo vlak. To dostaneš např. když prohráváš, aby si měl šanci to otočit. Pokud do toho sedne idiot, tak bude dělat blbosti a nevyužije to => prohraješ. Sice v battlefrontu 2 jsou na hrdiny tak strašně špatně nadesignované mapy až to bolí, ale je to prostě casual.

Co mi ale nejvíc vadí, a Merengues9 to může potvrdit, tak je to, že kolem toho "problému" byl obrovský rozruch, přičemž se nejvíc ozývali lidé, kteří nehráli betu, trial ani plnou hru a psali k tomu totální pitomosti, které vycházeli třeba jen z nadpisu článku, který ani nečetli.

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 15. 11. 2017 v 12.01

j2142124: Jo to je desna prasarna. Uprimne pro mne asi posledni hrebicek. Uz nemam zajem nic kupovat od EA. A verim ze nebudu sam :D (Jen BioWare maji u mne vyjimku)

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 15. 11. 2017 v 11.55

Zarenix: Tak pockej s koupi hry.
K lootboxum: jejich existence ovlivnuje design samotne hry. Proc myslis, ze je to takovy grindfest?

Flois: aspon s humorem :D Battlefield jsem nehral ale zni to dobre - jako ze kazdy ma sanci si to zahrat a ne jenom nejlepsi hraci. Hrdiny bych nechal v jejich samostatnych modech, ale tohle je muj silne subjektivni nazor, ktery chapu ze vetsina nesdili. Jako v Doomu kdyz se objevi fakt dobrej hrac co bere furt demona, tak je to masakr az to VSEM ostatnim kazi hru. Proto overpowered classy mezi normalni pechotou nepovazuji za zabavu, i kdyz to prinasi do hry "clutch"

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 15. 11. 2017 v 11.46

_Gabriel: No jo no, holt jsem do toho neměl zabrušovat a nemusel bych se z toho vybrušovat :D

Nahlásit nevhodný obsah

20919431
j2142124 napsal 15. 11. 2017 v 11.40

EA prý prakticky zastavila rušení předobjednávek. Z automatického režimu přešla na individuální zákaznický přístup. Tedy místo pár desítek možná stovek tisíc vrácení, hráči dosáhnou na pár tisícovek. Pokud je to pravda, tak jejich PR musí být out ještě víc než jsem si dokázal představit.

Nahlásit nevhodný obsah

20878494
Flois napsal 15. 11. 2017 v 11.27

_Gabriel: díky uznání od tebe člověka potěší :-)

Nahlásit nevhodný obsah

20921912
Tataboj Reborn napsal 15. 11. 2017 v 10.51

Flois: Já bych se vážně rád nedržel davu, věř mi. Bohužel mi se svým vysáváním a zabíjením mých oblíbených studií a touhle korporační nenažraností, která ovlivňuje celý design hry, opravdu nedává moc šancí.

Nahlásit nevhodný obsah

20915442
_Gabriel napsal 15. 11. 2017 v 10.50

Mitsu ze ses nepoučil z me debaty s Lecem, Flois je něco podobně chytreho...

Nahlásit nevhodný obsah

20878494
Flois napsal 15. 11. 2017 v 10.49

Wexz: pytel sena a dvě jablíčka abych byl zdravý.

Tak jestli hraješ tak asi tušíš že hrdina je dosti silná postava která může získat pro svojí stranu velkou výhodu. V battlefrontu to není tolik patrný tam za něj může hrát jen člověk co to hraje nakej čas a tuší jak hrdinů dobře použít. Naopak v battlefieldu ho může získat i lama co hraje 5 minut a pak vidíš jak výhoda tvého týmu naběhne do davu nepřátel a dobrovolně umře. Toto podle mě kazí hru.
Samozřejmě budeš argumentovat že si ho může kdokoliv koupit. Ale kolik takových je ? Většinou to koupí jen ti co se tím chtějí pochlubit okolí a za 14 dní už hrajou jinou hru. Nevím jestli EA někdy zveřejňovali čísla ale z toho co zveřejnil Riot jasně plyne že mikrotransakce používá naprostá menšína.

Takže vy výsledku si hrdinů zaplatí jen pár pozeru kteří přinesou hře prachy a za dva tydny se přesunou na jinou hru. Ostatní ho dostanou až potom co získají frcky za boj o republiku či impérium.

Nahlásit nevhodný obsah

20894091
Zarenix napsal 15. 11. 2017 v 10.43

Wexz: Ono ladění za běhu není moc dobré. Pokud budu hrát měsíc v kuse matchmaking, kde si nemůžu zvolit ani mapu a v Trialu hraju asi 5 map dokola a na další nenarazím, protože nehraju 10 map v řadě. Pak to přestanu hrát než to vyladí a bude mě to k ničemu.

Co se týče lootboxů za reálné peníze. Pokud by smazali tuhle možnost, tak se pro mě jako neplatícího nezmění vůbec nic. Budou tam pořád lidé, kteří budou mít lepší výbavu, protože hrajou častěji. Takže pořád budu slabší než ostatní ať tam sou mikrotransakce nebo ne.

Nahlásit nevhodný obsah

15916702
Merengues9 napsal 15. 11. 2017 v 10.39

Tak nakonec jsem si hru koupil a nakonec to neni tak zhave... Vadera uz mam po par hodinach...

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 15. 11. 2017 v 10.15

Double post

Editováno: 15. 11. 2017 v 10.36

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 15. 11. 2017 v 10.14

Zarenix: Pro mne je ale prave tohle problem. Veci jako matchmaking apod se budou ladit za behu jak uz byva zvykem u spousty multiplayerovek. Mohli by teda predelat zacatek Galactic Assaultu, ktery je podle me mega nudny.

Ale zpet k mikrotransakcim (pro tohle potrebujeme zkratku), ja uz nemam tolik casu hrat, ale z princimu odmitam davat extra penize do hry, kterou bych koupil za nejakych 1700 Kc. To je silenost, ktera patri do F2P her a nikam jinam. To ze mam min casu nez lide co nechodi do prace neznamena ze budu podporovat takovouhle nenasytnou chamtivost, ktera navic nici hrani i pro ty neplatici.

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 15. 11. 2017 v 10.03

Flois: Ano, hral jsem ho v Bete a v patek ho kupovat nehodlam (pokud se nejak zvlast nevydari ta kampan tedy) pane z EA :-) Vzdycky se vyjadruji na zaklade svych zkusenosti s danou hrou ;-)

A ted ty, uprimne, co za tu obhajobu EA dostavas?

Nahlásit nevhodný obsah

20894091
Zarenix napsal 15. 11. 2017 v 09.58

Wexz: Tak ono si stačí přečíst komenty pod jakýmkoliv příspěvkem na tohle téma a je tam 90% komentů, které psali lidi, kteří si přečetli jen nadpis a hru ani nehráli. Ta hra má mnohem větší nedostatky, než je cena hrdinů nebo možnost kupovat lootboxy. Mikrotransakce tam sou, ale nemusíš do toho vrazit ani korunu a časem se dostaneš na úroveň výbavy jako člověk, co do lootboxů nacpal stovky €.

Nahlásit nevhodný obsah