I režisér TEW2 říká: Dělat horory je riziko
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka I režisér TEW2 říká: Dělat horory je riziko

I režisér TEW2 říká: Dělat horory je riziko

David Plecháček

David Plecháček

3. 11. 2017 12:14
Reklama

Veřejnost i kritici se shodují na tom, že The Evil Within 2 je povedené horové pokračování. Pravdou ale je, že se díky uzavření studia Visceral rozjela diskuze na téma, zda dokážou horory oslovit masy lidí a vydělat vydavatelům peníze, které zajistí – když nic – tak alespoň případné pokračování.

Na tuto otázku byl dotázán i režisér The Evil Within 2 John Johanas, který stejně jako jeho kolegové v branži přiznává, že situace není vůbec jednoduchá. „Je určitě riskantní dělat velkou hororovu hru,“ přiznal. „Uvědomíte si to, až když děláte velkou AAA hru s důrazem na grafickou stránku, kterou ale až do poslední chvíle nevidíte. Kalkulovat s takovými věcmi je vrtkavé, a o to víc u hororů, které závisí na vytváření zážitku, v němž nesmí být ani jedna skulinka. Risk je potom o to větší,“ říká.

Výhodou Johanase a týmu Tango Gameworks je v tom, že se jedná o zkušené vývojáře. Ani oni nedokáží popisované riziko zcela eliminovat, ale alespoň jej dokáží o něco zmenšit. „Ale bál bych se svěřit nějaký takový úkol studiu, které s tímto žánrem mezi AAA hrami nemá zkušenosti,“ dodal.

Johanas nicméně chválí i indie scénu, která horory neustále vytváří. Konkrétně zmínil studio Red Barrels a jejich Outlast, polský Bloober Team a jejich poslední projekt Observer, nebo Frictional Games a dnes už tradiční Amnesii. Podle svých slov ale ani takové hry nedokáží vyvolat hlad po větších, AAA hororech.

Pokračování The Evil Within si od nás odneslo hodnocení 4 z 5 a i my se přikláníme k názoru, že se stále jedná o povedenou záležitost. Pokud se chcete bát, v současnosti nic aktuálnějšího nenajdete. The Evil Within 2 si můžete pořídit na Xzone.cz.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama