Ubisoft dementuje vliv VMProtect na výkon PC

2. listopad 2017 10:31 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (49)

Většina se asi shodne na tom, že by se proti pirátství mělo bojovat. Ačkoliv to loni chvíli vypadalo, že se vydavatelům blýská na lepší časy, Denuvo z nejrůznějších důvodů neuspělo a teď musí najít řešení své krize. Jenže krizi řeší někteří vydavatelé po svém, například Ubisoft, který přes Denuvo přehodil další vrstvu ochrany, která ovšem má negativní vliv na výkon PC.

To je ve zkratce příběh, o němž jsme opakovaně psali a který svou poslední kapitolu – se zvýšenými nároky na hardware – napsal minulý týden Assassin’s Creed Origins. Internetem se pochopitelně zvedla vlna nevole, protože jestli podobnými zásahy někdo trpěl, byl to jenom platící hráč, tedy de facto nezúčastněná osoba neutuchajícího sváru.

Ať je to s dodatečnou ochranou VMProtect jakkoli, Ubisoft v novém prohlášení tvrdí, že žádný vliv na výkon vašeho PC nemá. V rozhovoru pro magazín GearNuke doslova padlo: „Ujišťujeme všechny hráče, že protipirátské řešení implementované do PC verze Assassin’s Creed Origins nemá žádný zaznamenatelný efekt na výkonu hry.“

Samozřejmě je otázka, kde se nachází pravda. Těžko čekat, že by Ubisoft veškeré spekulace potvrdil a přiznal, že si použitá ochrana vezme až 40 procent výkonu počítače pro sebe. Na druhou stranu tuto zprávu nepotvrdily žádné další testy, respektive ne takové, které bychom prozatím zaznamenali. Nezávislé testy ale prokázaly, že je nový Assassin’s Creed na svůj procesor opravdu náročný, na druhou stranu se ale to samé dá říct třeba i o Watch Dogs 2.

Zdroj: GearNuke

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20880024
Nocto napsal 3. 11. 2017 v 15.21

Flois: Jake koncertovanie? Ubisoft si tiez moze prenajat halu, naplnit ju PC a nechat ludi nech sa tam hraju za poplatok. Je to len o schopnosti predavat svoje produkty. V klude si mozes kupit Apple of Eden alebo nejaku figurku assassina a podporit tak svojho oblubeneho vyvojara/vydavatela. A ver tomu, ze to si neupiratis.

Nahlásit nevhodný obsah

20877004
triple napsal 3. 11. 2017 v 12.23

Amos: Nejsi jediny kdo mel pocit u zakladniho D3 ze ho okradli :)

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 3. 11. 2017 v 12.22

Flois: Kolik hráčů si koupí hru, kterou nemůže pirátit, je vidět na konzolích, ideálně na exkluzivkách. Pokud jsou to dobré hry, mají dobré prodeje. Pokud jde o odpad, nikdo po tom nesáhne. GoG taky není charita a vývojáři, kteří na něj věší (nové) hry, taky ne. Evidentně se jim to vyplácí, jinak by to nedělali. Ani na Steamu nejsou všechny hry chráněné, některé se dají spustit i bez zapnutého klienta.
S tou pohodlností máš naprostou pravdu. Když je nákup pohodlný (ideálně na dva kliky s provázanou kreditkou, aby nebyly vidět ty šustící papírky), tak padá jeden z důvodů proč pirátit. Ale když se ke koupené hře přidá nějaké nesmyslné DRM, které otravuje, tak může být zase výhodnější warez a jsme u toho, co tu psal Mitsurugi, tedy že Steam (a jeho následovníci) udělali pro prodeje her víc než všechna DRM dohromady. Když k tomu přidáš další služby jako automatické aktualizace, provázání s přáteli, achievmenty a další drobnosti, je prostě velmi lákavé kupovat aspoň ve slevě.
Pak mluvíš o tisících zákaznících, kteří by si hru koupili, kdyby nešla zpirátit, ale zapomínáš na tisíce na druhé straně, které podobný přístup naštve natolik, že naopak hru zpirátí nebo si ji vůbec nezahrají. Nějaký pozitivní efekt ta DRM mají, jinak by se nepoužívaly, ale asi to nebude tak horké, když spousta firem může fungovat bez nich.

Nahlásit nevhodný obsah

20883442
Amos napsal 3. 11. 2017 v 11.39

Ono trošku to absolutní odsuzování pirátů postrádá lesku s tím, že nás má stát všechny za zloděje a cucá z nás výpalný (který potom ani ten stát nedostane).
Tady je trochu problém v tom že hra se nedá vrátit.
Snad každý už zažil ten pocit, kdy si koupil hru a měl pocit že ho vývojáři okradli. Já to měl například, a teď šlápnu do h...a, u základního diabla3 a nebo u Sword coast Legends. Tam jsem koupil v předprodeji 5ti pack a těšil se až to s kámošema zatavíme. Ale potom co jsem to vyzkoušel by mě byla hamba jim ten klíč přeposlat -> 5k víte kde.
Existuje sice refund na steamu, ale někdy ty dvě hodiny nestačí (s Deathwingem jsem to stihl o dvě minuty a celou dobu jsem zkoušel hru vyladit/rozjet a zbytek času jsem nemohl uvěřit že ta hra je tak špatná).

Když to trochu shrnu: Nejlepší ochrana proti pirátění je dělat hry buď příšerný a nebo dobrý. Když jsou dobrý tak rádi nasypete vývojářům krupici za to aby udělali něco dalšího takovýho. Podle mě je ale taková ochrana jako třeba Denuvo (obzvláště v kombinaci s recenzema před vydáním titulu) jen prostředkem k tomu aby gamesa vydělala co nejvíc hrachů než se přijde na to že za to nestojí. A to mě přijde jako podvod.

Nahlásit nevhodný obsah

20839658
honcka napsal 3. 11. 2017 v 11.37

V tomhle mě UBI pořádně na***l, hraje fakt super, ale jsem zvyklej, že mi běží všechno ve fullhd 60FPS+, buď je to ochranou, nebo je to totálně sprasenej port, žádná jiná hra na AnvilNext 2.0 mi nebrala víc než 50% výkonu procesoru (i7 860) ani uváděné WD2. Origins jede místama na 100% a u toho to klesne k 10FPS. Nemíním už tohle podporovat a od Ubi už nekoupím jedinou hru.

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 3. 11. 2017 v 10.57

Smaug.: Jsi nakousl zajimavou vec - kolik z nas zacinalo hrat rovnou koupi hry? Ano, treba v 90.letech to casto koupit ani neslo popr. to bylo mnohem slozitejsi nez si hru upiratit. Ale v soucasnosti kdyz clovek-nehrac koukne napr. po zaklinacovi, ze se mu to libi a zkusil by to, tak kolik takovejch jde rovnou koupit legalni kopii? Treba 50%? Urcite ne vsichni, mozna ani vetsina.

Bohuzel tezko odhadovat jak by takova situace vypadala bez warezu. Ale urcite to neznamena nutne warez=zlo, protoze tak proste spousta lidi zacina a pak casto (vetsinou?) dospeji ke Steamu a podobnym.

Nahlásit nevhodný obsah

20878494
Flois napsal 3. 11. 2017 v 10.54

Smaug.: to sem tu psal že nevíme kolik lidí by si hru koupilo pri absolutní nemožnosti piráti. Ale pokud ste někdy podnikali nebo spravovali finance nake společnosti tak asi jistě víte že každá kačka dobrá. I blbejch 1000 zákazníků navíc u assasina znamená téměř 2M navíc. To je roční plat pro 3 lidi jejích práce může posunout na lepší úroveň :-) už to tu říkám potřetí uvědomte si že okradate hlavně sebe. Nedivím se firmám že se pokouší s tím bojovat. Rezignace na to by znamenala rezignací na zisk a to by znamenalo rezignaci na snahu o lepší a lepší hry.

Stejnej argument (nevime kolik lidí by kupovalo) jde použít na obe strany. Nevíš kolik lidí navíc by kradlo kdyby byli hry úplně bez ochran. Sou lidi kteří si radši hru koupí protože je to pohodlnější. Dám na steamu stahovat a pak už jen jeden klik a hraju. Nemusí nikde hledat cracky hacky a podobný. Zaplatili by ale kdyby byl stejně jednoduchý warez ?

O reklamě pro hry by sme se mohli bavit někdy v roce 90 ne dneska. Že by jim drm nak snižovalo prodeje se nezdá. Ti co kulí tomu pláčou na fórech by tu hru stejně ukradli takže to pro ně není ztraceny zákazník.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 3. 11. 2017 v 10.00

Flois: Ono je to s warezem trochu složitější. Jednak se nedá s jistotou říct, kolik lidí, kteří hru upirátili, by si ji koupili, kdyby možnost pirátit nebyla (ti, co křičí, že raději EA okradou než za ten šunt platit, by to určitě nebyli). Pak je tu záležitost dostání produktu mezi lidi, aby se o něm dostatečně vědělo. Spíš než u konkrétní hry to funguje u her jako celku. Kdyby nebylo možné pirátit, možná bych ani nezačal hrát a po určité době pak i kupovat.
Neříkám, že by se to mělo legalizovat nebo ignorovat, ale nepovedená DRM opravdu hernímu průmyslu neprospějí.

Nahlásit nevhodný obsah

20878494
Flois napsal 3. 11. 2017 v 09.43

Mitsurugi: hudbu bych do toho asi nemotal. Hudebník si muze vidělat koncertováním kde k tomu vidíš paralelu u her ? Cd ci různý stream sluzby by měli být jen něco navíc. To že to tak neni je jen smutný důkaz kam se hudba dostala.

Stream je taky DRM proč ti některé vadí a jiné ne ?

Služby založené na principu spotifi, netflix už se rozjíždí. EA acces, origin acces a Xbox pás. A stejně tu pod námi čteš že radši EA okrade. Třeba tyto služby budou mít pozitivní dopad ale to musí prověřit čas.

Warez má stejně ako běžná krádež důsledku snížení zisků. I když není tak jasně viditelný jako pri fizicke krádeži pořád tam je. Chápu že je těžký představit si to u takto imaginární věci. U rohlíku už to společnost za několik tisíc let pochopila. Za 500 nebo tisíc let to budou chápat i u her

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 3. 11. 2017 v 08.52

Flois: Nesouhlasím. O DRM se pokoušeli u hudby, kde podle tvé logiky by taky být měla, a co se nestalo? Pirátství narostlo jelikož pirátská hudba byla objektivně lepší. Tak DRM zrušili. Stejné je to u her. Společnosti by se měly přestat zabývat skupinou zlodějů, kteří si hry nechtějí, nebo nemohou kupovat a soustředit se na ty, kteří ochotní jsou. Služby jako Steam udělaly v boji proti warezu mnohonásobně víc než všechna DRM dohromady. Proč? Protože namísto pruzení platících (těch co prudit vážně nechceš) jim nabízí skvělý servis. Lidé rádi platí za pohodlí a svojí lenost. Proto jsou Steam, Spotify, nebo Netflix tak úspěšné služby.

Warez nefunuguje jako fyzické kradení a nelze k němu tak přistupovat. Proto jsou veškerá tahle přirovnání naprosté nesmysly. Pochopte to už.

Nahlásit nevhodný obsah

20878494
Flois napsal 3. 11. 2017 v 07.49

Nocto: pokud budme brát tvoje přirovnání k mona lize. Kouknout se na na monu na google je srovnatelný s koukáním na stream nebo lets play. Pokud bys ju chtěl piratenou tak už se blížíme k padělání a potom už bys moc v klidu nebyl. A rohlíky ? Pokud se hrou inspirujes, sednes j nakymu enginu a doma si ju napíšeš nikdo není proti. Nakpak budeš borec. Stáhnutí hotového produktu je neco úplně jiného. Docilis tím jen toho že vývojář bude flustrovany. Neoberes ho ani tak o peníze oberes ho hlavně o chuť dělat pro tebe hry :-) ve finále okradas sam sebe :-) on si najde jinou práci ale ty nebudeš mít co hrát :-)

Nahlásit nevhodný obsah

20880024
Nocto napsal 2. 11. 2017 v 23.01

h4nsasjks: je to vlastne umenie, vidis gitaristu na chodniku, hra hudbu a ty ju pocuvas, ked chces prispejes. Ak chces original "Mona Lisa" musis si zaplatit $782 million, ale taktiez si v klude mozes skocit na google, kde je tento obraz zdarma, len chudak Leonardo da Vinci z teba nebude mat ziaden zisk. Tomu sa hovori riziko podnikania.

Nahlásit nevhodný obsah

20859314
h4nsasjks napsal 2. 11. 2017 v 22.31

Nocto: To je hodně mimo... Kopírování není krádež, ale zase takhle k tomu přistupovat... To by pak nikdo nemohl nic vyvíjet, protože by to pak nikdo nekupoval...

Nahlásit nevhodný obsah

20880024
Nocto napsal 2. 11. 2017 v 21.56

Som tu jediny kto si mysli, ze receptom na rohliky neokradam pekarne? Piratenim hry im ziadna hra z pultu ani od inakadial nezmizne, vlastne si vas pocitac len opisal "recept" na tu danu hru. (takze ziadna fyzicka ani financna strata nevznika)

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 2. 11. 2017 v 20.50

PepeK1: Inteligentní příspěvěk. Jak že si mám ověřit to co tu píšeš? :D

Nahlásit nevhodný obsah

20872214
Malekith napsal 2. 11. 2017 v 18.57

Kubaxx: Komplet :) Btw dneska jsem plnil quest, kdy jsem likvidoval jednu základnu a běželo to asi v 15 fps :D Ale tohle se mi po 35ti hodinách stalo poprvé.

Editováno: 2. 11. 2017 v 19.00

Nahlásit nevhodný obsah

20865015
Kubaxx napsal 2. 11. 2017 v 17.53

Ahojte trošku off topic nevíte jak je na tom AC: Origins s češtinou na PS4. Myslím tím je česky i rozhraní hry atd.. nejenom titulky dík?

Nahlásit nevhodný obsah

20878494
Flois napsal 2. 11. 2017 v 17.42

j2142124: nikdo to procento prodejů navíc neznámé takže nelze s jistotou říct že by jím to stačilo nebo ne. Teď to dělají ti velcí "nenažraný" ale kde máš jistotu že to nazacnou používat i ti co to dnes nedělají. Pokud uvidí že to funguje proč by to nepoužili ? Je jen na hráčích aby rozhodli o budoucnosti herního průmyslu. Pokud začnou kupovat hry bez tohoto balastu a přestanou kupovat packy může se to změnit. Pokud budou dal packy vydělávat víc než prodejen normálních her tak nás jich v budoucnu čeká mnohem vic.

Nahlásit nevhodný obsah

20921868
PepeK1 napsal 2. 11. 2017 v 17.30

Wexz: Měl by sis ověřovat co píšeš než to napíšeš, protože si napsal cituji "To jsou kecy - vyzkouset hru (a behem toho zkouseni ji celou dohrat)", já jsem poprvé hrál witchera 3 jakožto warez verzi cca 10 hodin předtím, než jsem si ji koupil na steamu, poté jsem dokoupil obě DLC především kvůli tomu abych podpořil skvělou práci vývojářů.

Nahlásit nevhodný obsah

20919431
j2142124 napsal 2. 11. 2017 v 17.03

Flois: mikrotransakce, či batlepacky. Jsou spíše o potřebě velkých společností vydělávat větší peníze neustále. Velmi pochybuji že by je uspokojilo těch pár procent prodejů navíc co by dali ti kteří SW kradou. Zloděj to dělá protože to chce zadarmo, ne proto že by na to tak úplně neměl, takže si svoje náklady nezvýší, jen prostě to nebude mít když to nepůjde ukrást.

Ta touha vydělat na všem miliardu je prostě proto že jsou velcí a musí růst...

Nahlásit nevhodný obsah