Ochrana AC:O využívá 40 procent výkonu CPU

30. říjen 2017 10:49 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (25)

Některé společnosti se po neúspěchu Denuva rozhodly jeho služeb nevyužívat, jiné se rozhodly zůstat věrné a vsadit na jeho protipirátské řešení ještě jednou. Takže zatímco Bethesda s novým Wolfensteinem Denuvo vyškrtla, Ubisoft mu s Assassin's Creed projevil důvěru. A zatím oprávněnou, byť se to neobešlo bez následků.

Assassin's Creed Origins totiž vyžaduje výkonný procesor. Zdá se, že jeho výkon je z 30, možná až 40 procent využíván právě pro Denuvo. Podle skupiny Revolt, která s tímto tvrzením přišla, totiž Ubisoft přes "obyčejné" Denuvo přehodil i ochranu VMProtect. Důvod, proč se k tomu vydavatel rozhodl, je zřejmý – snaží se co nejvíce ochránit vlastní produkt.

Vedlejším účinkem je ale právě zvýšení nároků na vlastní CPU. Krok ze strany vydavatele prozatím vychází, neboť ochrana podle dostupných zpráv drží. Z tohoto zjištění ale jistě nebudou nadšení fanoušci, respektive především zákazníci, kteří si za kopie zaplatili a nyní jsou oběťmi neskomírajícího boje vydavatelů a pirátů.

Skupina, která si říká Revolt, ale samozřejmě není tím nejvěrohodnějším zdrojem, a tak je potřeba jejich výsledky ověřit. Pokud se ale prokážou jako pravdivé – o vysokém vytížení procesoru totiž hovoří i nezávislé testy – v samotném důsledku nemusí být neprolomitelnost Assassina výhrou ani pro samotný Ubisoft, a to především kvůli reakci samotných hráčů.

Na Denuvo sází všechny poslední hry francouzského vydavatele, a ani u jedné z nich jej Ubisoft neodebral ani po jejich prolomení. Pokud tedy doufáte, že jej Ubisoft s nějakým pozdějším patchem odebere, nemuseli byste se v dohledné době dočkat.  

Zdroj: DSO Gaming

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20865015
Kubaxx napsal 31. 10. 2017 v 07.42

Docela váhám jestli jit do PC či PS4 verze ,Ubi za me asi rozhodlo.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 31. 10. 2017 v 07.24

Prostě....Ubisoft.... To si radši nasypu do počítače všechny trojany a viry z internetu než jednu jejich hru.

Editováno: 31. 10. 2017 v 07.29

Nahlásit nevhodný obsah

20917394
Pozastavený účet napsal 30. 10. 2017 v 23.09

JachymKvasnicka: ,,Viděl jsem srovnání verze..."
TRIGGERED

Nahlásit nevhodný obsah

20872008
Apate napsal 30. 10. 2017 v 22.52

lze to koupit levněji za 1136Kc

Editováno: 30. 10. 2017 v 23.46

Nahlásit nevhodný obsah

20873527
Lukas31 napsal 30. 10. 2017 v 22.39

Doporucuji za 1 248 Kc... digitalne, stahoval sem uz v predvecer vydani a rano mel hru k hrani. Nejsem typ co kupuje vsechny herni pecky, ale tento posledni AC si to zaslouzi...zatim vyborna hra!!!

Nahlásit nevhodný obsah

20877968
OnlyCORE napsal 30. 10. 2017 v 19.07

Ono kdyby ta hra nestála pomalu 1500 Kč na PC tak by se hned méně pirátilo. Takovou pecku platím každé 2 měsíce za vlak a teď bych do toho měl ještě dát AC, který se mi po dlouhé době velice líbí. Witcher 3 tolik nestál + byla v každé edici mapa + ještě něco = víc lidí si to koupí.

Nahlásit nevhodný obsah

20872008
Apate napsal 30. 10. 2017 v 17.53

Zerosekai: dálší možnost je že jí zlepší a bude DRM brat pak 80% CPU :-d

Nahlásit nevhodný obsah

20919665
Zerosekai napsal 30. 10. 2017 v 17.33

Lukas31: ono jde o to jestli to vubec pujde řešit crackem, jsou tu totiž zprávy že i crack ochranu pouze obejde a nevypne, tudiž žrout výkonu tak jako tak, jediná věc by byla že se to crackne a tak to ubi sám patchem odstraní protože prolomená ochrana je k ničemu, udělal to tak už u AC2 který mělo taky debilní ochranu.

Nahlásit nevhodný obsah

20873527
Lukas31 napsal 30. 10. 2017 v 15.43

Já hraji AC Origins od pátku na PC a považuji ho za velmi dobře optimalizovaný díl. Oproti Unity a Syndicate naprostá pohoda. Mám 6 let starý počítač intel core i7, grafárna 3gb ... takže bych tolik neplašil a rozhodně neřešil crackem...

Nahlásit nevhodný obsah

20872008
Apate napsal 30. 10. 2017 v 14.38

Lidi nebud te tak zlí. Denuvo musí nějak vydělávat . Tak do té ochrany dává i bit minery :-d

Kolík lidí říkalo že ta ochrana nesnižuje výkon ale ale opak je pravdou :D

Píše se tu že bylo 40% CPU ale nepiše se jáký pocesou byl testován nebyl to Intel Xeon E5-2690 v4 ?

Editováno: 30. 10. 2017 v 15.24

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 30. 10. 2017 v 14.32

JachymKvasnicka: No, zrovna "socky co na hru ani nemaj" by měli být každému ukradené, protože si hru nekoupí tak či onak. Navíc DRM je stejně na prd, drtivá většina pirátů si hru nekoupí i když nejde stáhnout a platící to akorát prudí. Takový Steam udělal k potlačení pirátství mnohem, mnohem víc než všechna DRM dohromady (ano, Steam je technicky taky DRM, ale snad je každému jasné jak to myslím).

Jinak doufám, že to není pravda, asi jako se tvrdilo, že Denuvo likviduje SSDčka. Na druhou stranu, Ubisoft se nikdy neštítil agresivních DRM, takže je možné, že se pořád nepoučil.

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 30. 10. 2017 v 13.37

sstrider: Jednoduše je ochrana na stávajících konzolích (a taky v minulé generaci) řešena úplně jinak -- na úrovni HW, kdy procesor ve svém jádru přímo obsahuje jednotku zodpovědnou za kódování a dekódování dat. A mezi data se samozřejmě počítá i programový kód. Hned první základní ochranou je fakt, že nelze změnit sekvenci při bootování, tedy že počítač (konzole) nabíhá v jasně daném pořadí a spouští jen známý a správným klíčem zakódovaný programový kód. Nejdřív se spouští mikrojádro, to následně zavádí program z flash paměti, a ten pak zavádí systém z disku, a ten pak teprve spouští služby a jedna z nich pak dokáže spouštět (bootovat) hru. Je to řetězec akcí, které následují za sebou a každá z nich prochází dekódovacím procesem, který by se nezdařil, pokud by neprošly testy integrity (ověření správnosti klíče). Ta část, která toto vše ověřuje je v jádru CPU a je (resp. mělo by být) zaručeno, aby se citlivá data (dekódovací privátní klíče) nikdy nedostaly na vnější sběrnici, která by se mohla elektronicky zpomalit a odposlouchávat.
Jenomže to vše je jen hezká teorie. U některých konzolí to funguje lépe, u některých hůře. U některých se našly chyby, kdy se podařilo některý z dekódovacích procesů obejít a tudíž spouštět nepodepsaný kód. Někdy lépe, jindy hůře.U XBoxu 360 se přišlo na to, že se dá CPU po zapnutí zmást zpomalením sběrnice a jejím rušením, takže CPU může provést jiný kód než je dán tím, který je určen v jádru. V důsledku pak konzole bootovala i přepsaný firmware ve flash paměti. U PS3 se do určité verze systému podařilo najít fatální chybu v používání dekódovacích klíčů a následně se dokonce podařilo najít privátní klíče určené k zakódování firmware. Sony sice dokázalo udělat potřebné úpravy, ale miliony konzolí na starém firmware už byly bez problému napadnutelné. Podobná situace byla u PS Vity. Pirátlio se taky u PSP, DS a momentálně masívně u 3DS (které je otevřené jako stehna nočních pracovnic). PS4 a Xbox One odolávají. Vypadá to, že tam firemní inženýři moc děr neudělali. A i ty, které tam byly, jsou rychle opravovány. Často jsou důsledkem používání open-source systémů jako je např. WebKit (ten je k hackování požíván v 99% případů).
Na netu se o tom dá najít spousty informací.
Např. tady se popisují exploity, které vedou ke spouštění vlastního kódu (ale jen v user-režimu, na úrovni jádra je to jen do velmi staré verze FW) na PS4:
http://cturt.github.io/ps4.html

Editováno: 30. 10. 2017 v 13.44

Nahlásit nevhodný obsah

20876465
Palmy napsal 30. 10. 2017 v 13.34

JachymKvasnicka: Nechápu, proč hned na něho útočíš a osočuješ ho...on neřekl, že pirátí. A i kdyby to řekl, není důvod na něho hned z kraje výjíždět. Fakt, že před počítačem je to samej rambo drsňák, je už trošku k nevydržení ...

Editováno: 30. 10. 2017 v 13.35

Nahlásit nevhodný obsah

20880283
Twice napsal 30. 10. 2017 v 13.24

HolyGman: Ztoho co jsem četl je dost možné, že budoucí crack tuto ochranu obejde, ale nevypne..

Tudíž ti na pozadí stále poběží ona featura která si bere zmiňovaný výkon.

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 30. 10. 2017 v 13.15

sstrider: na konzolích warez není, tam je pouze bazarový prodej.

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 30. 10. 2017 v 13.13

JachymKvasnicka: pokud je to pravda, tak si AC koupím, ale stejne si ho cracknu.
Pokud mi to přídá u CPU o 40% navíc, tak to zapínat na uplay nemusím :).

Nahlásit nevhodný obsah

20919431
j2142124 napsal 30. 10. 2017 v 13.00

Ale fuj, to je ošklivá práva. Radši procesor využívám k dalším věcem, než je ochrana nějaké blbé hry.

Nahlásit nevhodný obsah

20876978
Dr.One napsal 30. 10. 2017 v 12.58

Budou vydavatelé v budoucnu chránit hru tak, že bude nehratelná?

Nahlásit nevhodný obsah

4353507
sstrider napsal 30. 10. 2017 v 12.51

Dobrá zpráva pro konzolisty, bo jak je známo, tak výkon procesorů je v konzolích oproti PC hodně slabý. I když teda nevím, jak přesně fungují ochrany her na Xboxu, PS a pod.

Editováno: 30. 10. 2017 v 12.53

Nahlásit nevhodný obsah

20910178
JachymKvasnicka napsal 30. 10. 2017 v 12.45

HolyGman: Kvůli takovým jako ty se to děje. Už aby to bylo cracknuté... Bez zlodějů jako ty by se nějaké vytížení procesoru na ochranu vůbec nemuselo řešit. Socky co ani na hru nemaj...

Editováno: 30. 10. 2017 v 12.46

Nahlásit nevhodný obsah