Peter Molyneux: Kinect pro X360 byl katastrofa
Známý herní designér Peter Molyneux se nečekaně kriticky vyjádřil na adresu původního Kinectu, mezi jehož propagátory přitom patřil. Po nerealizovaném prototypu Project Milo a průměrně hodnoceném Fable: The Journey ale nyní říká, že šlo o pohromu.
V rozhovoru pro IGN se nechal slyšet, že nemá o výsledném zařízení valné mínění. Dvouminutový úsek, který se Kinectu týká, si můžete pustit níže. Původní zařízení podle něj představovalo obrovský příslib, ale ten se nakonec s finální verzí nepovedlo naplnit.
Molyneux se k tématu dostal, když se stočila řeč k Fable: The Journey. Nedokázal si sice vzpomenout, zda s nápadem na hru přišel Microsoft za Lionhead Studios, nebo naopak, ale rozhodně na výsledek nevzpomíná s láskou.
Molyneux očividně těžce nachází slova, když říká, že musí být upřímný a pak šeptne, že Kinect byl katastrofa. Podle původní vize bylo zařízení mnohem ambicióznější, nežralo výkon konzole, dokázalo sledovat celou místnost a rovněž audio možnosti měly být mnohem lepší. Kinect měl "slyšet", kde se nacházíte.
Z této vize ale nakonec zůstalo jen torzo, přiznal Molyneux. Většinu z toho Kinect neuměl. Museli jste například sedět či stát v omezené výseči. Pokud jde o rozkol mezi příslibem a realitou, trochu mu to podle jeho slov připomíná aktuální situaci s VR.
Skoro se nechce věřit tomu, že Milo byl představen už v roce 2009 na E3. Fable: The Journey vyšlo v roce 2012. Zajímavé přitom je, že “určité problémy” Molyneux v souvislosti s Kinectem připustil už v roce 2011 právě při práci na Fable: The Journey.
Tehdy pro Gaming Union prohlásil, že jako vstupní zařízení má problémy s ovládáním. Když nemáte k dispozici žádný ovladač a žádná tlačítka může být obtížné, aby hráč něco vykonal, řekl tehdy.