Animátor vysvětluje potíže s Andromedou
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Animátor vysvětluje potíže s Andromedou

Animátor vysvětluje potíže s Andromedou

Pavel Makal

Pavel Makal

24. 3. 2017 10:53 14
Reklama

Mass Effect: Andromeda je od včerejška v prodeji, již více než týden se však dočkává pozornosti, jakou by si vývojáři z BioWare raději odpustili. Internet je přeplněn zesměšňujícími videi a obrázky, které si dělají legraci z nepovedených animací a rozličných chyb. Pokračování slavné a milované vesmírné ságy to zkrátka schytává ze všech stran a ačkoli recenze včetně té naší vyznívají nakonec docela pozitivně, nový Mass Effect rozhodně neuchvátil tak, jak bychom si bývali přáli. Na konto tolik propíraného stavu mimiky tváří se nyní vyjádřil i bývalý zaměstnance BioWare.

Jonathan Cooper je herní animátor s poměrně bohatou historií. Podílel se například na RPG Jade Empire, pracoval i na prvních dvou Mass Effectech a do jeho portfolia spadá i Deus Ex: Human Revolution nebo třeba Assassin’s Creed 3. Cooper momentálně pracuje pro studio Naughty Dog, byl součástí animačního týmu pro loňský hit Uncharted 4 a aktuálně se zabývá chystaným samostatně hratelným rozšířením s podtitulem The Lost Legacy.

Cooper se situaci kolem nového Mass Effectu poměrně obsáhle věnuje na Twitteru. Nutno říci, že ve svých příspěvcích práci vývojářů z BioWare spíše obhajuje a uvádí, že například srovnávat animace v Uncharted a Andromedě není tak úplně fér. Každý rozhovor v Uncharted je předem přesně připravený, do dialogů v Mass Effectu však vstupuje celá řada proměnných.

V dalších příspěvcích například Cooper prozrazuje, že vývojáři takto velkých her s mnoha rozhovory jsou z časových důvodů nuceni rozřadit jednotlivé rozhovory do kvalitativních kategorií podle důležitosti a dalších kritérií, mezi které například patří i pravděpodobnost, že na ně hráč narazí. Scény z té nejnižší kategorie se často vůbec nedočkají péče samotných animátorů a jsou kompletně vytvořeny algoritmy. Zaklínač 3 například podle jeho slov tuto metodu vylepšil implementací náhodných gest postav, které celou scénu oživují. Cooper uvádí, že v případě Andromedy byla zřejmě kvalitativní laťka pro ty nejzákladnější rozhovory posunuta příliš nízko, proto lze narazit na scény, v nich postavy nemají žádnou mimiku vyjma pohybu rtů.

Cooper nadále říká, že kdyby měl nyní navrhnout systém rozhovorů, vytvořil by workflow založené na rychle přistupném motion capture obličejů a částí těl. Tento přístup se dle jeho slov osvědčil například v nedávném hitu Horizon Zero Dawn od nizozemského studia Guerilla Games. Své dojmy uzavírá s tím, že kontroverze kolem Andromedy má jeden pozitivní výsledek – nyní je zřejmé, že se příběhové hry takového formátu nemohou spolehnout jen animování za pomoci systému algoritmů. Uvidíme, jak se vývojáři z BioWare se situací kolem nepovedených animací popasují a zda a kdy budou schopni vydat dostatečně obsáhlý opravný balík. Jak jste na tom vy? Hrajete Andromedu? Vadí vám animace, nebo si jich nevšímáte a užíváte si jiné kvality hry?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama