Skyrim i Fallout 4 hrají miliony hráčů denně
Dnešní den evidentně patří Bethesdě. Po Falloutu 4 VR a po informaci, že Bethesda Game Studios má aktuálně rozdělaných sedm projektů, se opět slovy Todda Howarda dozvídáme, že pět let starý Skyrim (spolu s remasterovanou edicí) a dva roky starý Fallout 4 hrají miliony hráčů každý den. Tato zpráva padla v rozhovoru pro GameSpot.
Howard kromě jiného komentoval i to, jak se cítil, když se po letech vývoje Falloutu 4 vrátil ke Skyrimu v rámci remasteru: „Je to jako vrátit se ke starému příteli z vysoké školy, a pak si uvědomíte, jak moc vám chybí čas, který spolu trávíte,“ říká. „Když tvoříte něco jako Skyrim, je to v tu chvíli váš celý život. Ztrácíte určitou perspektivu. Je ta hra zábavná? Nebo není? Co je dobré? A co špatné? Ale když se vrátíte po tolika letech, najednou to vidíte,“ popisuje netradiční zkušenost s vývojem hry.
Zároveň také říká, že návrat ke Skyrimu po delší době představuje jedinečnou možnost, jak se ke hře vrátit a konečně na ni pohlížet z pozice hráče. „Za tu dobu jste zapomněli na jednotlivé prvky, o kterých jsme třeba jenom přemýšleli, nebo jak bylo složité naopak některé mechanismy do hry dostat. Jenom si k ní sednete a hrajete ji takovou, jaká vlastně je.“
Howard nicméně vidí mezi jednotlivými tituly určité rozdíly, možná i tam, kde bychom je sami nehledali. Třeba ve vyprávění příběhu. Ve Skyrimu si příběh vytváří každý hráč tak trochu sám, zatímco Fallout 4 vypráví mnohem sevřenější a specifičtější a především silnější příběh. „Obě hry mají své silné i slabé stránky,“ říká s tím, že bychom se možná až divili, jak jsou k vlastním věcem kritičtí.
Z toho samého důvodu přiznává, že každá z her někde uspěla a jinde zase zklamala, ale konkrétně k vyprávění příběhu má Bethesda spousty nových nápadů, které chtějí v budoucnu vyzkoušet a případně aplikovat. „Vážně se sami sebe ptáme často na otázku, co dělat, abychom se posunuli dál.“ Některé věci jsou vidět a studio na nich strávilo relativně málo času, ale také jsou věci, které se na obrazovkách ani neobjeví, přesto jsou užitečné, ale o to tým zaměstnávají déle. Vývoj je také částečně otázkou preferencí, co je důležitější.
A když už jsme v úvodu nastínili, že obě dvě hry, jak Skyrim tak Fallout 4, hrají denně miliony lidí, Howard prozradil i čísla mobilního Fallout Shelter. V součtu všech platforem si ho vyzkoušelo 75 milionu lidí. Nebo alespoň tolikrát byl někým stažen. Nová mobilní hra, jejíž vývoj Howard dnes prozradil, by ale měla být úplně jiná, unikátní.