Do Steepu přibudou časem i další sporty
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Do Steepu přibudou časem i další sporty

Do Steepu přibudou časem i další sporty

David Plecháček

David Plecháček

28. 11. 2016 15:48 21
Reklama

Extrémní sporty bývaly v minulosti populárním žánrem. Nejznámější je samozřejmě Tony Hawk‘s Pro Skater, ale také tu byl Dave Mirra‘s BMX a zimní SSX a Shaun White Snowboarding. Právě poslední zmíněná hra byla nejviditelnějším výstřelem do tmy, se kterou Ubisoft ukončil jednu velkou epochu. A o několik let jednu další načíná se svou novou IP Steep.

Paradoxně to není Shaun White, který přiměl francouzskou společnost uvažovat nad další hrou orientovanou na zimní extrémní sporty, ale byla to chystaná open-world akce Tom Clancy‘s Ghost Recon Wildlands. „Jedním z důvodů, proč jsme se rozhodli pro koncept Steepu, byl fakt, že jsme viděli alfa demo z Ghost Recon Wildlands,“ říká game director Arnaud Ragot.

Technologie, která celý terén vytvářela, se přesně hodí pro tvorbu rozlehlých otevřených lokací s množstvím nejrůznějších detailů. „Bylo to úchvatné. Pamatuji si, jak jsme byli ohromení tím, jak velkou plochu to dokáže navrhnout. Viděli jsme v tom určitou příležitost,“ dodává Ragot. A tak vznikl další přírůstek do žánrů extrémních sportů.

Od svých předchůdců se ale odlišuje explorativní dimenzí. „Hráči se mohou sebrat a prozkoumat Mont Blanc nebo Matterhorn. Chtěli jsme dát hráčům ohromnou svobodu v tom, co dělat, dát jim způsob, jak vyjádřit svou kreativitu. Ta hra není jen o tricích a o rychlosti,“ pokračuje ve svém popisu Ragot a dodává, že právě proto je ve hře možné bez jakéhokoliv zdržování změnit sport nebo své kousky po celou dobu natáčet.

Sdílení podobných výtvorů je pro Steep jedním z klíčových prvků. Vývojáři očekávají, že si je lidé budou vyhledávat a přehrávat si je, stejně jako se tak děje na YouTube s reálnými videi. Mimochodem, YouTube hře pomáhá už teď. Ubisoft spolupracuje s vybranými youtubery a hru skrz tuto síť masivně propaguje. V rozhovoru to zmínil Ollie Coe, brand manažer společnosti.

Dalším způsob, jak rozšířit povědomí o vlastní hře mezi širší publikum, byla otevřená beta. Vývojáři tak v podstatě potvrzují, že je to vhodné jak pro ně, aby si osahali, zda všechno funguje, tak pro hráče, kteří následně nekupují zajíce v pytli. Kromě Alp, které jsme navštívili v betě, bychom měli časem zavítat i do jiných lokací.

Uvidíme, jaké podpory se dočkáme po startu, neboť jak Ragot říká, cílem je udržet komunitu u hry po delší dobu. „Chceme kolem hry vytvořit silnou komunitu plnou entuziasmu. Budeme naslouchat, co lidé chtějí, co by rádi, nebo co potřebují. Už jsme dokonce naznačili obsah season passu, v němž budou nové sporty, jako sáně nebo tzv. ‚rocket wings‘.“

A potenciál? Podle Ragota má Steep na to, aby prorazil. Hráči dle něj na podobnou hru čekali poměrně dlouho, a feedback společnosti ukázal, že nejdou špatným směrem. „Přesvědčili jsme se, že pro takový typ her existuje publikum,“ dodal závěrem.  

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama