Andromeda přinese změny i v multiplayeru
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Andromeda přinese změny i v multiplayeru

Andromeda přinese změny i v multiplayeru

Pavel Makal

Pavel Makal

28. 11. 2016 10:01 13
Reklama

Už popáté za posledních sedm dní se dovídáme nové informace o Mass Effectu: Andromeda a pomalu mi dochází způsoby, jak svěže začínat každou zprávu. Postačí tedy, že tentokrát vyšly na povrch informace o multiplayeru, který ve srovnání s původní trilogií dozná podstatných změn. Pro server GameInformer o nich hovořil producent hry Fabrice Condominas a hlavní designér Ian Frazier.

Změny by se podle nich daly rozdělit do pěti základních kategorií. Tou první bude důraz na mnohem aktivnější přístup hráče. V minulých dílech vám podle slov vývojářů jen stačilo najít ty nejsnáze ubránitelné body na mapě a následně z krytu kropit další a další vlny nepřátel. V Andromedě si s krčením za překážkami nepomůžete. Hráči budou nuceni zůstat téměř neustále v pohybu, hra vám pošle do cesty nepřátele, specificky navržené tak, aby vás vyhnali z úkrytu do otevřených prostorů. Zároveň ale s novými schopnostmi a přepracovanými možnostmi pohybu nebudou tyto situace tak vražedné a frustrující, jako by byly v původní trilogii. Andromeda nabídne svěží přístup k boji a změny v dynamice si všimnete okamžitě. Nový přístup je mnohem rychlejší, akčnější a plynulejší. Tvůrci však s těmito změnami nechtějí popřít hloubku, na kterou jsou hráči zvyklí.

Další zásadní novinkou je jiný přístup ke cooldownům jednotlivých schopností. Na rozdíl od minulosti, kdy byly všechny vázány globálním cooldownem, nyní bude mít každá svůj vlastní. Hráči tak dostanou mnohem širší strategické možnosti a nebudou se muset bát v nouzi použít nějakou ze schopností, protože i nadále budou mít k dispozici další trumfy v rukávu. Kromě toho bude tato změna mít vliv i na řetězení komb z jednotlivých schopností, k němuž nyní nebudete muset spoléhat na pomoc kolegů.

Třetím novým prvkem je jetpack, který dodá bojišti vertikální rozměr. Nebudete s ním sice moci kontinuálně létat, spíše jej využijete pro rychlé skokové přesuny nebo pro chvilkové vznášení nad nepřáteli. Strategická výhoda této hračky je však zřejmá a Mass Effect se zjevně inspiroval u střílečky Titanfall – je to další krok k mnohem rychlejšímu stylu multiplayeru. Pryč je závislost na schodech či žebřících. Na vyvýšená místa se dostanete během okamžiku.

Čtvrtým prvkem jsou balíčky karet a mikrotransakce, které se v Andromedě objeví. Balíčky si opět budete kupovat za herní měnu a jejich obsah je náhodný. Můžete si je samozřejmě zakoupit i za reálné peníze, nezískáte tím však nic navíc. Pokud vám náhodný výběr kartiček nevyhovuje, můžete si vybrat z omezené a měnící se nabídky předmětů v obchodě. Tato varianta je usnadněním pro hráče, kteří chtějí konkrétní věc, ale nechtějí kvůli tomu pořizovat desítky balíčků a spoléhat se na štěstí. Obchod ale nabídne vždy jen několik předmětů a svou nabídku bude pravidelně měnit. I zde můžete utrácet herní měnu, nebo skutečné peníze.

Finálním pilířem multiplayeru je pak podle vývojářů způsob, jakým budou hráči odměňováni za čas strávený ve hře. Dlouhodobé zkušenosti jim potvrdily, že právě odměny jsou tím nejlepším způsobem, jak si udržet živou komunitu. V Andromedě budete kromě nových předmětů získávat takzvané Prestige zkušenosti, které budou společné pro každou třídu postav. Kdykoli budete hrát za tank build, budete zíkávat prestiž pro tuto třídu. S každou úrovní pak dostanete nějaký bonus, jako například navýšení zdraví. Čím více hrajete, tím více bonusů získáte. Tímto jednoduchým systémem si vývojáři z BioWare chtějí ukrást váš čas. Uvidíme, zda se jim to povede, touha neustále vylepšovat své postavy je však nesporným hnacím motorem pro většinu hráčů RPG.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama