Andromeda nabídne dobývání základen
Ačkoli Mass Effect: Andromeda vychází až v březnu příštího roku, vývojáři z BioWare už přikládají pod kotel a zásobují natěšené fanoušky střípky informací o tom, jak se bude nový díl slavní sci-fi ságy hrát a s kým a čím se v něm potkáme. Po nedávném představení vesmírné lodi Tempest, která se stane vaším domovem daleko od domova, se nyní blíže zaměřili na samotnou hratelnost a stavbu příběhu.
Šéf vývoje Mac Walters se zmínil například o vedlejších misích, do kterých se můžete pustit, když si budete chtít odpočinout od hlavní příběhové linie. Už z minulosti víme, že se s Andromedou vrátí budování vztahů a loajality jednotlivých členů posádky skrz speciální mise, tentokrát ale údajně nebudou tak pevně spjaty s hlavním úkolem a jejich plnění bude skutečně dobrovolné.
Objevování nových světů se samozřejmě neobejde bez konfrontací s novými a často i nepřátelskými formami života. Jejich přítomnost na planetách je zpravidla demonstrována sítí základen, jejichž dobývání nebude procházkou růžovou zahradou a zabere značné množství času. Walters říká, že úspěšné ovládnutí základny vyžaduje důkladnou přípravu. Některé události jsou skriptované, jiné zas vyplynou přirozeně a většinou je nutnost dobýt nové území zaobalena do menšího lokálního příběhu.
V rámci boje se setkáte i s celou řadou obřích a náročných bossů. Při průzkumu planet zas můžete narazit na zajímavá místa či předměty, které můžete skenovat a získaná data následně využít při výzkumu nového vybavení či zbraní. Na planetách naleznete záchytné body ve formě výsadkových zón, mezi kterými můžete rychle cestovat a využívat je pro rychlé úpravy vybavení přímo v průběhu mise. Dalších informací a záběrů ze samotného hraní bychom se měli dočkat 1. prosince na akci The Game Awards.