Srovnejte starý a nový Skyrim na videu
Zkraje listopadu před pěti lety vyšel zatím poslední díl série The Elder Scrolls. Pátý díl ze severské provincie Skyrim se ale za čtyři dny vrátí ve vylepšené podobě. TES V: Skyrim Special Edition, jak se upravená verze jmenuje, vyjde kromě PC i na nové konzole, a nás tak pochopitelně zajímá, jak předělávka vypadá.
Se srovnáním se chlubí kanál PlayStation Access, totiž oficiální kanál britského PlayStationu, v jehož videu nalezneme porovnání verzí pro PlayStation 3 a 4. Změna je na první pohled zřejmá, byť v takovém rozsáhlém světě nelze čekat zázraky. Samozřejmostí je vyšší míra detailů, kvalita textur, ale i třeba navýšená vzdálenost, kam vaše oko dohlédne. Na jedenáctiminutové srovnání se můžete podívat níže.
Má to však háček. Verze pro PlayStation 3 byla ve své době absolutně tou nejhorší možnou, kterou jste si mohli pořídit. Ještě půl roku po vydání hra trpěla technickými problémy a pro mnohé byla takřka nehratelná. I proto by se nabízelo srovnání s Xboxem 360 - to by bylo v našich očích relevantnějších. Vzhledem ke zdroji videa ale chápeme, že pláčeme na špatném místě.
Háček číslo dvě spočívá v tom, že se opět ukazují rozdíly mezi generacemi konzolí, přičemž některé hráče bude zajímat srovnání mezi počítači. Tam už těch rozdílů na první pohled příliš nenajdete. Remaster z většiny záběrů opět hraje především na úpravu barevné palety, a mnohdy máme pocit, že z chladného, takřka ledového Skyrimu se stává teplý a hřejivý Cyrodiil. Nabízíme tedy další srovnání, totiž verzí pro PC, které už tak lichotivé není - a k tomu, jako bonus, můžete porovnávat s modem RealVision.
A právě modům se budeme věnovat na následujících řádcích. Bethesdě se totiž podařilo vyjednat mody i na PlayStation 4, a tak spolu s Xboxem One nabídnou podporu komunitou vytvořených obsahů kromě PC i na nových konzolích. Lišit se ale bude jejich velikost. Zatímco na XO je možné nahrát obsah o velikosti 5 GB, na PS4 je to jen pětina, totiž 1 GB. Jak už víme z dřívějších zpráv, Sony nedovolila nahrávat do PS4 mody, které využívají externí assety.