Volby a důsledky hrají v novém Deus Ex prim
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Volby a důsledky hrají v novém Deus Ex prim

Volby a důsledky hrají v novém Deus Ex prim

Pavel Makal

Pavel Makal

22. 7. 2016 08:40
Reklama

Deus Ex: Mankind Divided je očekávaným letním titulem, který se ještě před zahájením podzimní sezóny pokusí rozčeřit momentálně stojaté vody herního průmyslu. Pokračování série, která započala už v roce 2000 a od té doby si i díky velmi povedenému třetímu dílu našla velmi početnou fanouškovskou základnu, vypadá velice dobře a podle všech dostupných informací nehodlá ani o píď ustoupit ze systému příčin a důsledků, který je pro Deus Ex tak typický.

Serveru GameSpot se podařilo strávit se hrou nějaký čas a podělit se o své dojmy i rozhovor s producentem hry Olivierem Proulxem. Ten dal hráčům nahlédnout pod pokličku právě důležitosti rozhodnutí, která ve hře budete nuceni činit. Už v misi, kterou si redaktoři GameSpotu mohli vyzkoušet, je jeden z překvapivých elementů. Při tichém průchodu a opatrném postupu se jim podařilo splnit zadaný úkol na jedničku, po dokončení úrovně je ale Proulx konfrontoval s otázkou, zda se vyhnuli písečné bouři.

 Ta byla už v brífinku před misí označována za klíčový element, který se nakonec projevil jako výhoda, neboť zamezil nepřátelům v ústupu. Proulx ale později redaktorům vysvětlil, že pokud by postupovali rychleji, k bouři by vůbec nedošlo. Podobnými variabilními elementy má být hra přímo prodchnuta. Nezvratně tedy musela následovat otázka, zda se vývojářský tým bojí, že podobné prvky mnoho hráčů při hraní ani nepostřehne.

„To je běžně moje první reakce z pozice producenta. Vždycky uvažuji nad tím, kolik práce vkládáme do jednotlivých složek hry a kolik z toho hráči doopravdy uvidí. Myslím, že je to součástí DNA této herní série a něco, s čím tým prostě musí počítat. Myslím, že se tím dost odlišujeme od konkurence. V našem světě je pro hráče připraveno tolik malých možností,“ uvedl Proulx.

Autoři hry si také dobře uvědomují současný trend online streamování her a v jistém smyslu jej i vítají. Snižuje totiž podle nich nebezpečí, že hráči některé z možností hry pominou: „Žieme nyní v éře Twitche a Let’s Play videí. Myslím, že lidé budou sdílet své herní zážitky a budou společně objevovat nové. Pro nás je opravdu odměňující sledovat, jak lidé přicházejí na jednotlivé dílčí elementy našeho vyprávění. Plně s tímto trendem počítáme a je součástí plánování naší produkce i rozpočtu,“ dodává producent hry.

Deus Ex působí jako velmi rozsáhlá a hlavně obsáhlá hra, je ale nezvratné, že v podobně velkých projektech přijde okamžik, kdy je nutno nějaký obsah ze hry vystřihnout a směřovat hru k uspokojivému závěru. Proulx říká, že cílem autorů je finále hry, které bude výsledkem vašich dílčích voleb v jejím průběhu, ne pouhé okamžité rozhodnutí, jak tomu bylo v předchozím díle:

„Hodně věcí během výroby hry dáváme pryč. Aspekt hry, ležící ve volbě a následku, je něčím, do čeho jsme od počátku chtěli hodně investovat. Takže všechny tyhle malé okamžiky se ve hře nějak projeví a občas přijdou velké zlomové momenty, které budou například otázkou života a smrti pro některou z postav. Vše, co směřuje k závěru hry, je mnohem přirozenější. Nebude to už jen o stisknutí jednoho ze čtyř tlačítek.“

Poměrně zásadním prvkem bude také implementace nyní už poměrně hojně využívaného režimu New Game+. Ten by hráčům měl dopomoci právě v objevování alternativních cest, kterými se vypravování může vydat, aniž by přišli o své odemčené augmentace a vylepšení. Hra samotná má při ignorování vedlejších úkolů a rychlém proběhnutí hlavní dějové linie zabrat něco mezi 20 až 30 hodinami. Pokud si ale dáte záležet na pečlivém prozkoumávání světa, bude to samozřejmě daleko více. A byla by velká škoda si ono barvité a detailní zasazení nechat jen tak prosvištět před očima, však se masivní část hry bude odehrávat na naší rodné hroudě.

Kromě New Game+ hra nabídne i režim pro opravdové drsňáky. Když dohrajete hru na vysokou obtížnost, zpřístupní se mód „I never asked for this“, zjevná narážka na meme, které vytvořil předchozí díl. V něm budete celou hru muset projít na jeden život. V průběhu hraní sice bude možno ukládat, pokud vám ale Adam zemře pod rukama, save pozice se smaže. A tomu už říkáme pořádná nervy drásající výzva.

Proulx k tomu dodává, že si v minulosti pohrávali s tématem smrti Adama Jensena: „Je to vtipné, protože když jsme začínali s vývojem, naše hlavní scénáristka Mary DeMarle přemýšlela nad zabitím Adama. Trvalo to ale jen několik minut, protože nám došlo, kolik toho ještě skrz jeho postavu chceme hráčům vyprávět. Je to naprosto ikonická postava a vytvořit někoho podobného je velice těžké. Cítíme, že v něm máme silný pilíř pro pokračování příběhů Deus Ex. V případě Mankind Divided jsme na něm opravdu zapracovali. Dali jsme jeho osobnosti větší hloubku, jeho charakter se vyvíjí a Adam je nyní mnohem spokojenější s tím, kým je.

Square Enix navíc už v současnosti hledá prostor pro potenciální nástavbu k vypravování, tedy zjevně příběhová DLC. Zda se budou týkat Jensena, nebo prozkoumají zcela nové postavy košatého světa, to zatím není jasné. Víme jen to, že 23. srpna si budeme moci nasadit tmavé brýle a ponořit se do špinavé vize budoucnosti, kde augmentace odsunou člověka na kraj společnosti. A nevím, jak vy, ale my se na to opravdu těšíme.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama