Pirátské Sea of Thieves nebude MMO
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Pirátské Sea of Thieves nebude MMO

Pirátské Sea of Thieves nebude MMO

Pavel Makal

Pavel Makal

16. 6. 2016 11:55 4
Reklama

Pirátské dobrodružství Sea of Thieves nás zaujalo už na loňské E3. Tak nějak jsme předpokládali, že bude hra pokusem studia Rare vstoupit do žánru MMO, nakonec to ale vypadá, že půjde spíše o kooperativní zážitek v menším měřítku.

Hra vypadá na první pohled lákavě a přístupně, barevná, cartoonová stylizace pirátské tématice sluší a jasně dává najevo, že vychází z kořenů starších titulů studia Rare, jako byl třeba Banjo Kazooie. Mike Chapman, hlavní designer Sea of Thieves, v rozhovoru pro server Gamespot přiznal, že o hře nikdy jako o MMO titulu nepřemýšlel. Tento žánr je podle něj často těžko uchopitelný a mechanismy neintuitivní. Sea of Thives  naproti tomu cílí na přesný opak. Rare chtějí vytvořit ultimátní pirátskou hru, kooperativní akční dobrodružství, které snadno uchopíte a lehce se zorientujete. Podle Chapmana se studio snaží odhalit a naplnit motivace všech druhů hráčů. Proto bude hra obsahovat hledání pokladů, vylepšování lodí, objevitelské mořeplavby a získávání věhlasu napříč komunitou.

Pro prezentaci hry na E3 si vývojáři zvolili souboj dvou lodí. Dle zkušeností hráčů, kteří měli možnost si hru vyzkoušet, je velmi jednoduché rychle pochopit principy ovládání lodi, tedy jak zvednout kotvu, napnout plachty nebo ovládat palubní děla. Je skvělé, že hra vyžaduje spolupráci všech členů posádky a každý jednotlivec je přímo zodpovědný za úspěch či selhání společného snažení. Celkovému ovládání hry a orientaci v ní znatelně pomáhá minimalistický přístup k designu a jednoduchý interface. Velmi přirozeně tak vklouznete do pirátských škorní a brzy se v nich budete cítit jako doma. Chapman mluví o tom, že právě tato jednoduchost je něčím, co je podle něj pro úspěch hry klíčové. Rare pro hráče připravují obrovský svět, chtějí ale, aby byl pochopitelný. Chtějí, aby hráči prozkoumali všechny jeho zákoutí, ale aby bylo naprosto jasné, jak toho lze docílit.

Hlavní designér hry následně s nadšením popisoval napínavé situace, ke kterým ve hře může dojít. Například když se budete plavit s kamarádem a z koše na stěžni náhle spatříte jinou loď. Budete se okamžitě zajímat o to, pod jakou vlajkou se plaví, jak kvalitní mají plavidlo a kam přesně míří? Podobné pocity nejistoty nad úmysly ostatních hráčů mají být jádrem zábavy. Mají pomoci tvořit svět, ve kterém můžete narazit na nové přátele, nebo naopak na krvežíznivé piráty. Hra by měla vyjít v únoru příštího roku, takže už si pomalu chystejte háky a dřevěné nohy. Yarrrr!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama