Všechny informace o Mass Effectu z celé E3
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Všechny informace o Mass Effectu z celé E3

Všechny informace o Mass Effectu z celé E3

Jiří Bigas

Jiří Bigas

15. 6. 2016 13:57 26
Reklama

Mass Effect: Andromeda od studia BioWare se na konferenci EA sice ukázal, ale zdaleka jsme z něj neviděli tolik, kolik bychom chtěli. Gameplay je stále v nedohlednu a ani jsme se z deníčku nedozvěděli mnoho konkrétních podrobností. Během E3 se ale situace v mnohém vyjasnila.

Web The Dark Side Of Gaming shrnul na jednom místě obrovské množství střípků, které během celé E3 z různých zdrojů nashromáždil uživatel Redditu s přezdívkou Audemus77. Vyčerpat úplně všechny je skoro nemožné, ale pojďme se o to alespoň pokusit. Tohle jsou nejdůležitější poznatky, které se na konto pokračování Mass Effectu objevily.

Nová hráčova loď se jmenuje Tempest. Pokud jde o rasy, které se v Andromedě vrátí, potvrzeni jsou Asari, Salariané i Krogani. Vozítko Mako disponuje boostem, vrátí se biotické schopnosti a detaily i animace obličeje jsou mnohem jemnější a detailnější. Mac Walters v rozhovoru na YouTube Live prohlásil, že je to pochopitelně díky enginu Frostbite, který umožnil ve zpracování postav učinit velké pokroky. Podobný jako dosud bude systém dialogů, ale autoři ho chtějí osvěžit novými mechanismy.

Morální rozhodnutí rovněž projdou nějakou formou evoluce. Už od včerejška víme, že příjemní hlavního hrdiny/hrdinky zní Ryder. Na konci videa z akce EA Play se objevila ženská verze. Cílem hry je posunout se dál, ale nebudou chybět odkazy na původní trilogii. Ryder má rodinu a tyto vazby se mají nějak promítnout do příběhu. Mac Walters tvrdí, že multiplayer v trojce byl překvapivě úspěšný, ale autoři podle něj pochopili, že se fanouškům nelíbilo jeho zapojení do příběhu, což by se mělo zlepšit.

Vývoj hry je v závěrečné fázi, nicméně BioWare chce ukazovat jen věci, které jsou dodělané a vyladěné na 100 procent. Mac Walters také řekl, že Mako je jediné podobné vozítko ve hře. Další rozhovory publikovaly s Macem Waltersem a Aarynem Flynnem také magazíny Polygon a IGN. Podle nich konec Mass Effectu 3 a učiněná rozhodnutí nebudou mít vliv na Andromedu. Vztahy a romantické zápletky mají být realističtější než dříve a mají zohledňovat povahu postavy. Milostné příběhy se už údajně neomezí na pár akcí a následnou romantickou scénu.

Příběh Andromedy má být o tom, jak se člověk stane hrdinou. Postavy budou výrazně mladší, nezkušenější. Budeme si, jak už bylo dříve řečeno, připadat jako vyhnanci, cizinci v cizí části vesmíru, kde nebudeme vítaní. Autoři se snaží, aby postavy nebyly jen typičtí vojáci. Nebudeme mít ale na druhou stranu podporu, jakou měl Shepard, hrdina není další Spectre. Zápletka má být osobnější navzdory své velkoleposti.

Původní trilogie bude pro nový Mass Effect sloužit jako pozadí, ale její význam ustoupí. Nové hráče Andromeda seznámí s tím, co je co a kdo je kdo v tomto vesmíru. Původní hry byly space operou, kde se vše točilo okolo hlavního hrdiny, to by se mělo změnit. Lidstvo jako takové ale pořád bude hrát v příběhu prim. Už zmíněnému vozítku autoři věnují velkou péči od samého počátku. Jak už bylo řečeno, on-line část nebude mít vliv na příběhovou kampaň, ale vazby mezi oběma módy chybět nebudou.

Jádro oblíbených mechanismů autoři nezměnili a Andromeda má působit, jako kdybychom hráli Mass Effect poprvé. Navzdory nostalgii a povědomým věcem pro fanoušky jsou tu nové neznámé postavy v novém neokoukaném prostředí. Šéf studia Yanick Roy zdůraznil, že samozřejmostí je návrat RPG prvků, které hráčům umožní prožít svůj vlastní příběh. BioWare se podle něj nebojí toho, že se zbavili Sheparda. Dokud ve hře zůstanou klíčové prvky, budou ji lidé hrát.

Opět se budeme seznamovat s novými parťáky, které si budeme moci naklonit na svou stranu tím, že jim s něčím pomůžeme. Pokud jde znovu o multiplayer, má být podobný tomu ve třetím díle, ale s větší svobodou, dynamičtější a chaotičtější. Andromeda je největší hra od BioWare vůbec, tvrdí Roy. Průzkum je důležitou součástí hry, jako býval v prvním dílu.

S dalšími rasami v Andromedě půjde komunikovat různými způsoby - půjde využít diplomacii, agresi i boj. Pořadí, v němž mluvíme s postavami a plníme úkoly, může také ovlivnit názory na hrdinu a celé lidstvo. Yanick Roy naznačil, že možná půjde zvolit něco víc nad rámec pohlaví muž/žena. Máme si prý počkat na další podrobnosti. Ryder-žena z videa není deafultní verzí hlavního hrdiny, ale autoři zatím nechtějí prozradit víc.

Při hledání nového domova pro lidstvo a přidržené rasy, což je hlavní hráčův úkol, se dočkáme odkazů na původní hry, ale jak už bylo řečeno, nemají zahltit nováčky. V budoucnu se máme dozvědět i to, jak fungují univerzální překladače, díky nimž bude možné komunikovat s novými druhy v galaxii Andromeda.

Aaryn Flynn v PlayStation Access prozradil, že cesta do této galaxie trvala opravdu velmi dlouhou dobu - stovky let. Ve hře existují paralely ke skutečnému dnešnímu průzkumu vesmíru a pokroku. Vaše volby ovlivní to, na jaké cizí druhy narazíte. Průzkum planet bude probíhat velmi podobně jako v prvním dílu, ale bude mnohem větší, lepší a svobodnější. Archa je velkou částí příběhů, nejen místo, kde se hráč probudí. Neexistuje také jen jedna a své pasažéry udržují v nějakém druhu stáze během cesty. V každém případě budeme hrát jen za člověka, znovu zdůraznil Aaryn Flynn.

Navzdory novému začátku v nové galaxii máme pocítit kontinuitu Mass Effectu. Díky nově použitému enginu Frostbite ale museli autoři vše vytvořit úplně od nuly, začali s čistým štítem. Flynn nevyloučil ani možnou podporu VR technologií. Z dalších zdrojů na Twitteru a jiných novinek jsme se dozvěděli, že stále půjde navazovat vztahy mezi osobami stejného pohlaví, na podzim se máme dozvědět informace o sběratelské verzi a hardwarové požadavky na PC verzi budou podobné jako u Battlefrontu. Další novinky máme čekat spíš v horizontu týdnů než měsíců. Záznamy v kodexu, herní encyklopedii, budou podrobné jako dříve.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama