Gears 4 by Epic stály 100 milionů dolarů

2. květen 2016 17:57 / Jiří Bigas / Novinky / Diskuze (5)

O původní vizi Gears of War 4 od Epicu i o tom, jak se lišila od současného pojetí studia The Coalition, jsme psali už koncem března. Nyní vyšly najevo další zajímavé informace o projektu, který přešel pod křídla nových autorů, když celou značku koupil Microsoft.

V tématu serveru Polygon šéf studia Epic Games Tim Sweeney prohlásil, že čtvrtý díl Gears of War od původních vývojářů by stál alespoň 100 milionů dolarů. Jen pokud by se ze hry stal obrovský hit, dokázala by na sebe vydělat. Pokud by si vedla hůře, mohla by znamenat konec pro celou firmu. Rozhodnutí Epicu přeorientovat se na trochu jiný byznys model i žánr a prodat práva na Gears of War Microsoftu ovlivnilo také to, jak se během let postupně neustále nafukoval rozpočet na každý další díl v nesmírně populární sérii.

Podle Sweeneyho první díl z roku 2006 stál “jen” 12 milionů dolarů, pokud jde o vývoj, a v tržbách přinesl 100 milionů dolarů. Výsledkem byl pohádková zisk. Jenže každé pokračování stálo více než to předcházející a třeba třetí díl už měl náklady na vývoj čtyřikrát až pětkrát větší než jednička, tedy až 60 milionů dolarů. Epic proto počítal s tím, že čtvrtý díl by lehce pokořil stomilionovou hranici.

“Zisk se zmenšoval a zmenšoval,” postěžoval si Sweeney. “Spočítali jsme si, že když se pustíme do Gears of War 4, rozpočet přesáhne 100 milionů dolarů,” pokračoval s tím, že pokud by titul nezaznamenal obrovský úspěch, nezaplatil by se a Epic by čelil nelichotivým vyhlídkám. To je podle Sweeneyho přimělo posunout se dál a změnit obchodní modely. Ty dnes reprezentují hry jako MOBA Paragon, Fortnite nebo s komunitním přispěním vyvíjený nový Unreal Tournament. Paragon bude free-to-play, UT je zdarma a u Fortnite zatím distribuční model neznáme, ale velmi pravděpodobně půjde o podobný případ.

Epic na pokračování série Gears of War pracoval přes šest měsíců. Bezmála poloviční podíl ve studiu ale v roce 2012 koupil čínský gigant Tencent, který se právě orientuje na free-to-play hry, s nimiž nyní koketuje i Epic. O jeho budoucnosti tak bylo prozatím rozhodnuto.

Téma se dále věnuje neshodám mezi Epicem a Microsoftem kvůli Gears of War Judgment od studia People Can Fly. Na příkladu s multiplayerem ilustroval Sweeney, jak nápady Epicu nezapadaly do plánů Microsoftu a tehdy si měl uvědomit, jak pro jeho firmu může být nebezpečné, když má za partnera firmu, která stojí mezi samotnými vývojáři a hráči. Je to podle něj riskantní a může to mít velmi neblahé následky pro hru i její komunitu.

Zdroj: GameSpot

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20884991
Lex_ napsal 3. 5. 2016 v 12.29

Dělají na tom jen půl roku, vyjazují stamilióny, přecpou hru zbytečnými grafickými cugrlátky což udělá hru vetšinou extrémně graficky náročnou a pak se diví že nedokážou vydělat a oslovit tak mnohem širší publikum jako tehdá... prostě opět klasická demence herních vývojářů dnešních dnů :(

Nahlásit nevhodný obsah

20877108
Lemrus napsal 3. 5. 2016 v 08.43

V Epicu se teď hodně soustředí na UE4. A není se čemu divit, když jim to sype pořádné peníze. Navíc mají teď nejsympatičtější variantu distribuce enginu.

Nahlásit nevhodný obsah

20843606
MyBullet napsal 2. 5. 2016 v 22.46

Jn, když ty firmy taky furt chtějí používat to nejnovější a nejdražší, tak bych se nedivil, kdyby dopadli stejně jak autoři LA noire. I když i ti měli tu výhodu, že po LA nemuseli kupovat nové vybavení za další fúry.

Nahlásit nevhodný obsah

13767209
leco77 napsal 2. 5. 2016 v 21.20

Je dost smutné sledovat takové firmy, jak se musí přeorientovávat právě na takové tituly, jako MOBA, F2P a podobně, místo aby se vyplácelo dělat pořádné AAA hry za plnou cenu...

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 2. 5. 2016 v 18.29

A já myslel, že zkracování titulků došlo tak daleko, že dáváte půlku do angličtiny. :)

Nahlásit nevhodný obsah