Minecraft prodá 10 tisíc kopií denně
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Minecraft prodá 10 tisíc kopií denně

Minecraft prodá 10 tisíc kopií denně

Jiří Bigas

Jiří Bigas

16. 4. 2016 14:28 15
Reklama

Pokud byste měli náhodou pocit, že Minecraft už je takříkajíc za zenitem jen proto, že se vám trochu ztratil z dohledu, zamyslete se znovu. List The New York Times přinesl zajímavé a obsáhlé téma, jehož prostřednictvím můžeme po čase nahlédnout třeba do pozoruhodných statistik tohoto fenoménu.

Podle Microsoftu se každý den prodá 10 tisíc kopií Minecraftu. Velmi zajímavé jsou ale i údaje o samotných hráčích. Softwarový gigant totiž vyvrací mýtus o typickém fanouškovi. Pokud byste čekali, že většinu uživatelů tvoří děti do 10 let a převážně kluci, budete překvapení. Přibližně 40 procent hráčů tvoří ženy a průměrnému hráči je mezi 28 a 29 lety.

Téma se ale věnuje také tomu, proč se stal Minecraft takovým fenoménem právě mezi dětmi. A to navzdory tomu, že nenabízí tutoriál ani jiné prvky, které obvykle vývojáři a vydavatelé považují za nezbytné, pokud si má hráč osvojit mechanismy tak specifické a rozsáhlé hry.

Když můžeme podle těchto statistik lehce dovodit, že jen letos by mohl Minecraft při tomto tempu prodat více než 3,5 milionu kopií, nutně se nabízí otázka, co za tímto úspěchem vězí. Jedním z důvodů může být podle článku i skutečnost, že sandboxoxvý hit hráče nepodceňuje a naopak je na rozdíl od mnoha jiných her k uživateli od počátku náročný.

List The New York Times upozorňuje čtenáře z řad nehráčů, že Minecraft je neuvěřitelně komplexní, ale na začátku také působí neproniknutelně. “Když začnete, žádná vyskakovací okna vám nevysvětlí, co máte dělat. Není tu ani sekce s nápovědou. Musíte na to prostě přijít sami,” píše autor Clive Thompson s tím, že výjimkou jsou verze pro konzole, které v prosinci přidaly tutoriál.

To je podle The New York Times v přímém kontrastu s drtivou většinou dnešní videoherní produkce, která si zakládá na přístupnosti a pyšní se propracovanými tréninky, které hráči ukážou, jak se pohybovat, mířit i střílet. Prostě jako by to byla vaše první hra v životě. “V Minecraftu vám nic nevysvětlí, že kostlivci vás zabijí, nebo že když budete kopat dost hluboko, můžete narazit na lávu, která vás také zabije, ani to, že si můžete vyrobit krumpáč,” popisuje autor článku.

Téma se dále věnuje tomu, jak první rok Minecraftu propadli především nerdi a dospělí hardcore hráči. Prodeje pořádně nakopl až později zájem mladších fanoušků, kterým hra dovolí nechat vyniknout vlastní představivost. Za úspěchem se skrývá i jeho orientace na sociální média a to, že je jako stvořený ke sdílení a streamování.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama