GTA Online vydělalo půl miliardy dolarů
Jedna ze zajímavých informací, která vyplula na povrch při právě probíhajícím soudním řízení mezi Leslie Benziesem a studiem Rockstar, je překvapivá výdělečnost GTA Online. Lidé z Take-Two a Rockstar se mohou spokojeně poplácat po zádech. Multiplayerový režim Grand Theft Auto V, který byl ke hře přidán zdarma, sám vydělal přes půl miliardy dolarů z mikrotransakcí.
Hráči na drobné poplatky ve hrách mohou prskat, ale Rockstar narazili na zlatý důl. I přesto, že onlinový komponent GTA V i měsíce po vydání doprovází na všech platformách problémy s připojením a dlouhým čekáním v lobby, hráči v něm utratili více než 500 milionů dolarů. To je podle odhadů v dokumentech k soudnímu procesu zhruba šestina celkového výdělku pátého dílu série Grand Theft Auto.
Prodeje DLC do GTA Online na sebe snadno vydělají i po odečtení nákladů na výrobu a poplatků digitálním obchodům, ve kterých se prodávají. V soudních dokumentech se píše, že GTA Online má potenciál dosáhnout největší ziskové marže ze všech her v sérii GTA.
Slušné výdělky z mikrotransakcí snadno potvrzují obavy, že Rockstar bude nadále dávat přednost rozšiřování onlinového režimu o nový obsah na úkor singleplayerového DLC, o kterém se spekuluje snad od samotného vydání hry na PS3 a Xboxu 360.
V kontextu dalších her se však výdělek GTA Online z mikrotransakcí už nezdá tak vysoký. EA například prozradilo, že díky módu Ultimate Team ve hrách FIFA, NFL a NHL vydělalo za poslední rok 1,3 miliardy dolarů. Mikrotransakce také pomohly populární free-to-play MOBA League of Legends za minulý rok vydělat 1,6 miliardy dolarů.